• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

petosiru

#465
^ Onko sitä käsitelty sen ekassa kodissa? Kuulostaa nimittäin siltä ettei olis tottunut siihen..
Syrkithän on yleensä niin reviiritietosia etteivät tykkää hiplailusta kotihäkissään/terrassa tms.
Mullakin on 2 tyttöä ollut säpsympiä tullessaan, mutta nyt jo oikeen hyvin käsiteltävissä.
Tulevat jo kuikuilemaan että nosta pois..  :D Kun aluksi menivät kättä karkuun.
Ehdotankin että rupeat vaan reippaasti ottamaan tytön pois terrastaan kun näet sen hereiilä...
Tai onnistut herättämään illalla..  ;) Mäkin saatan ottaa syrkkejä hetkeksi sylittelyyn päivälläkin,
jos näen ne vaikka syömässä. Noita vähemmän päivävirkkuja tapauksia myös..  :mrgreen:
Se on ollut hyvä tapa saada ne tottumaan käsittelyyn ja nyt kaikki tulevat yleensä mielellään syliin/sohvalle jne.  :sydan

Lisäys; Ne 2 alunperin säikympää tyttöä ovat nyt 4kk:n ikäisiä ja tulivat mulle n4-5vkosina.
Useampia vkoja meni niiden "kesytykseen".. Mutta on se sen arvoista!  :P

Marla: Kiitos kun tyydytit uteliaisuutemme!  :grin:
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

ammie

#466
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Huoh... Taitaa mennä flättien ostoksi tai jotain. :roll: Sain niin tarpeeksi, kun ammien kanssa askarreltiin aukkoja noihin muovilaatikoihin, että juu ei kiitos - ennemmin sitten kärsin vähäsen taloudellisesti kuin kärsin henkisesti ja fyysisesti noiden laatikoiden takia. En tiedä, miten ihmiset niitä vääntävät, mutta ei oo mun juttu! :kieli

Tshii, joo-o. Mä en enää koskaan halua kuulla sanaa rapuveitsi, enkä mä kyllä tosiaan oo hetkeen alkamassa tekemään hienoja säilytyslaatikko modauksia.  :D
Siis voi kerpeles noiden kanssa. Sormenpäistä nahka ihan retaleina, kädet muutenkin kipeet ja tohjona ja lisäks sain rakkulan tuohon etusormeeni ja ei kyllä tunnu mukavalta. Mut kyl maar tuli niin laatukamaa niistäkin lootista, että kannatti(ko?).  XD
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

HamsterSailor

#467
Pitää taas tehdä uusia paperi-igluja hamsuille. Ne tuhotaan vilauksessa :D Kaikkien iglut näyttää siltä ku ne ois ollu jossain pommituksessa... xD

petosiru

#468
Mä en kans jaksas niitä muoviloodia väkertää.. ja kun tuntuvat niin pieniltäkin.  :S
Vara-asumukseksi kyl meinasin ostaa, mut ehkä on parempi etten hanki.
En luota ollenkaan omiin askartelijan kykyihini verkon kanssa!  xD
Meilläkin riesaa banskukärpäsistä! yök! Paavon dunasta niiitä löytyi koko pataljoona...
Kopin pissasia puruja imppaamassa.  :upmfh: No ei kun rankalla kädellä puruja vaihtoon ja
klooriveteen mökki likoon hetkeksi >pesu&huuhtelu, joten ällö lauma ainakin muutti. :nihkee:
Pitääkin noita pisupaikkoja entistä useemmin siivota nyt..
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Lakupekka

#469
Tollasen vinkin löysin noihin banskukärpäsiin että laittaa esim. juomalasiin vettä, etikkaa (etikan sijaan voi kuulemma käyttää myös olutta, luki..) ja fairia tai muuta vastaavaa tiskiainetta. Kommenteista päätellen ainakin joillain toiminut hyvinkin, minun seoksestani silloin puuttui se ratkaiseva tekijä etikka. :haha
Sitten oli vielä kärpäspapru.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Anzukka

#470
YHYY!! mä haluun pk kyyhkiksen :D  Voi hamsukuume on taas katossa, koska on vanhat sisarukset jo sen verran vanhoja että ikä näkyy (s. 6.12.-08) pitää saada pari uutta hamsuu tuomaan uutta verta :)

Miten mulla voi olla näin huono tuuri: Kaikki mun hamsterit kehittää aina knikin just kun oon astuttamassa tai kun poikaset on tehty :( miks just mulla. Kaikki hienot ja ihanat hamsut jotka on yli 9kk vanhoja niin 3 naarasta ja uros joilla on knikit. Muutama ihana on onneks säilyny ilman knikkejä, kuten Raksu  :lov

Poikasii teettää kans jossain vaiheessa, vaikka ens kuussa :) Meillä ei oo ollu poikasia puoleen vuoteen. Seuraavassa poikueessa on mitä luultavammin: mustaa, cremeä ja norrea, toivottavsati molemmat vanhemmat kantaisi ps. koska sillon saisin sen pk kyyhkiksen whitenä :) ( Hhmmm miltäköhän näyttäis pk rex kyyhkynharmaa vironlaikukas  xD ) musta tuntuu että höpötin taas liikaa ja ketään ei kiinnosta mut ei se haittaa :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Lakupekka

#471
Voih, eilen illalla Laku oli ihan normaali vielä kun ruokin sen ja pallottelin sitä, nyt vähän aika sitten sisko oli katsonut että se on hereillä ja otti sen dunastaan. Järkytyksekseen huomasi että Lakun peräpää oli aika reilustikin kaljuuntunut ja esiin oli tullut sellainen tumma pieni läiskä. :( Katsoin sitä vähän niin se oli pehmeä, hieman paksumman ihon tuntuinen..
Voisiko tämä olla joku punkin (loisen?) aiheuttama tai semmoinen? Laku täytti vuoden Maaliskuussa..
Eläinlääkäriin taitaa tie viedä niin katsotaan mitä on.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Anzukka

#472
Se on vain hajurauhanen ja on aivan normaalia että se kohta kaljuuntuu hieman uroksilla. Omillanikin lähes kaikilla on tapahtunut sama ilmiö :) Olin ekan hamsun kanssa ihan kauhuissani mutta kun kysyin niin selvisi että se on täysin normaalia. Eikö se näytä hieman suurelta luomelta?

Voi olla että kasitin huonosti eikä olekkaan hajurauhanen, kuvat olisivat jees.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Minski

#473
Lainaus käyttäjältä: "Anzukka"Miten mulla voi olla näin huono tuuri: Kaikki mun hamsterit kehittää aina knikin just kun oon astuttamassa tai kun poikaset on tehty :( miks just mulla. Kaikki hienot ja ihanat hamsut jotka on yli 9kk vanhoja niin 3 naarasta ja uros joilla on knikit.
Jos niillä on samaa sukulaisuutta niin knikit ovat hyvin varmasti perinnöllinen juttu ja kannattaisikin siinä tapauksessa katkaista linja tuohon, koska niitä knikkejä tulee muuten koko ajan uusia joka sisarusparveen ja kasvatus ei pääse koskaan alkuun. Ite yhden tällaisen linjan poikkasin ja se kirpaisee huomattavasti vähemmän, kun sen tekee mahdollisimman alussa, kamalampaa on se, että yrittää tehdä hyvää pohjaa pitkäjänteisesti ja sitten kun on tullut tulosta niin joutuu pätkäisemään homman siihen ja kaikki vaiva on ollut turhaa. Kannattaa aloittaa uudestaan terveillä eläimillä :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

ammie

#474
Ompas outoa, kun Ussen duna paistaa nyt tyhjyyttään sen aikaa, kun Usse on Marlan luona poikastouhuissa. Kuitenkin samalla paikalla tuossa hyllyssä nököttää toi tyhjähkö duna (siellä on vielä puruja pohjalla), niin hirveesti tekee koko ajan mieli nakata sinnekin ruokaa, ettei vaan pääsis hamsu nälkiintymään.  :oops: Sitten aina muistan, että eihän siellä ketään olekaan.

Pitäis mun vissiin itsellenikin tehdä joku lappu tuohon dunan luokse, että "En ole kotona", niin muistaisi heti kun sinne päin vilkaiseekin. Ylöjöärvelle kun Ussen kanssa lähdettiin, niin tein äidille lapun "Olen Annun mukana, älä suotta etsi. -Usse" kun äiti itse sanoi, että laita nyt sentäs joku lappu, etten pelästy, että mihin se hamsteri on kadonnut.   xD
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Marla

#475
Joo, kyllä se varmaan siinä linjassa on, kerta se periytyvyys on aika selvästi nähtävissä. Harmittaa muakin toi vietävästi, kun itellä on samoista linjoista täällä hamsuja, jotka jäävät pois.

Haha, ja webbikameran välityksellä ammie pääsi seuraamaan Ussen ja Zaredin astutusta. :) Pampulan tuoksua kun vähän lainattiin, niin sitten lähti sujumaan.

MortimerRiddle

#476
Eilen saatiin tutustua perusteellisesti hamsterin äänimaailmaan kun kiimassa oleva Sisu & 4 urosta aloittivat kunnon älinä orkesterin.  xD

Oli epätoivoisella tavalla huvittavaa katsella kuinka Sisu pinkoi ympäri häkkiään ja päästeli kummallisia kirahduksia suustaan. Poikaset eivät ole vielä niin vanhoja että ymmärtäisivät tuollaisen suhteen paljon mitään, mutta korvian kuitenkin ihmeissään höristivät äipän täyttä kurkkua toisessa häkissä huutaessa. Meiän Peetu sen sijaan vastasi Sisun kutsuun huutamalla vielä kovempaa omasta häkistään, ja kun yritin rauhoittaa häntä laittamalla isoon jouksutus akvaarioon, päätti hän sitten kiitokseksi karata. Onneksi sain hänet nopeasti kiinni ja takaisin häkkiinsä ölisemään.  :mrgreen:

Voi varmaan arvata ettei siinä metelissä ollut kovin helppo nukkua...
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Lakupekka

#477
Lainaus käyttäjältä: "Anzukka"Se on vain hajurauhanen ja on aivan normaalia että se kohta kaljuuntuu hieman uroksilla. Omillanikin lähes kaikilla on tapahtunut sama ilmiö :) Olin ekan hamsun kanssa ihan kauhuissani mutta kun kysyin niin selvisi että se on täysin normaalia. Eikö se näytä hieman suurelta luomelta?

Voi olla että kasitin huonosti eikä olekkaan hajurauhanen, kuvat olisivat jees.

Joo, löysin toiselta puolelta samanlaisen. :D En osannut ajatella että se olis hajurauhanen kun olin jotenkin mieltänyt että ne olis pienemmät.. Kiitoksia tästä helpottavasta tiedosta :mrgreen:
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Henni

#478
Vietiin äsken hamsut hoitoon, kun lähetään aamulla aikaisin ajamaan kohti Helsinkiä ja sieltä lentsikalla sitten kohti Pariisia. Ai että kun huone on tyhjä ilman hamsun dunia ja ihan outoa kun ei tartte vaihtaa ruokia eikä vesiä. Taitaa tulla ikävä omia pikku mussukoita vaikka hyvässä hoidossa ovatkin. Muutenkin ens yönä en varmaan saa nukuttua kun hamsut ei mekasta.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

HamsterSailor

#479
Minni meni illalla vähän huonoon kuntoon, hengitys oli vähän raskasta ja silmässä rähmää. Sitten hän asettui puoliksi mökkiin ja puoliksi puruille. Luulin että hän nukkuisi pois jo silloin, mutta aamulla kun heräsin äitini sanoi että Minni hoiperteli ympäri dunaa ja sitten taas asettui mökkiinsä. Hän oli pitkän aikaa paikoillaan vain hengitti. Ajattelin että nyt Minni nukkuu varmasti pois. Mutta ei nyt hän on tasonsa alla heinäkasassa ja käynyt pissillä. Hengitys on jo vähän raskasta ja silmät kiinni. Katotaan ny... :cry: