• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

gui

#360
Lainaus käyttäjältä: "Looq"
Lainaus käyttäjältä: "Cami"
Lainaus käyttäjältä: "Looq"Kysyisin vielä, että kannattaako hankkia robo talvikon jälkeen.
Vai sen jälkeen kun on enemmän kokemusta?
Ja onko 71*36 duna sopiva 2 robolle?

Miksi ei? Robot ovat kyllä vilkaampia tapauksi jotka ovat hankalempia kesyttää eivätkä viihdy kädessä yhtä hyvin kun talvikot mutta sekin on tapauskohtaista. tuo duna on oikein hyvän kokoinen 2 robolle:)

No nyt se on sitten tehty, robo on meillä. :)
onnea, tiedän myös sen tunteen, tänään meillekkin tuli kaksi palleroa, Tatti ja Hapero... ne on suloisia, niin suloisia...

muutes, miten yleensä erotatte robot toisistaan? minun tuntomerkki on näin aluksi se, että Tatilla on ihan tummempaa karvaa niskassa, Haperolla tummaa on niskasta peppuun asti. mutta entä sitten, kun poikaskarva muuttuu?
Heipä hei, Tattimus ja Hapero suuntaavat jyräävää vauhtia kohti ruokakippoa...

Tupuna

#361
Aina niissä jotakin pieniä eroja on, ja ne vaan tunnistaa ja erottaa toisistaan. Niin omistaja ainakin, muut ihmiset eivät välttämättä :D

Saana

#362
Korvissa on joskus eroja, toisilla on tummemmat reunat. Sekä kulmakarvoja kannattaa tutkailla.

gui

#363
Ahaa, kiitos, kun oon varmaan niin hämmentynyt vaan, kun ennen on kaikki ollu erivärisii gerbiileitä... Jospa sitten mypöhemmin löytäisin lisää tuntomerkkejä...
Heipä hei, Tattimus ja Hapero suuntaavat jyräävää vauhtia kohti ruokakippoa...

Tupuna

#364
^Ihan varmasti löydä kun niitä hieman tarkkailet :)

Roborovski_

#365
Hei! Omistan 11.10 syntyneen roborovski tytön ja olen, ehkä hankkimassa sille lajikumppania. Ja kysymykseni kuuluu näin: Voinko ostaa roborovskilleni samaan häkkiin lajitoverin sille? Ja, jos voin voiko niille tulla riitoja ja miten voin sopeuttaa ne toisiinsa? Olisi niin tärkeää ja ihanaa, jos, joku voisi mahdollisimman PIAN vastata viestiini. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne! (Saan vasmasti lajikumppanin sille, vaikka heti, mutta minun pitää ajatella roborovskini parasta ja olisiko sen hyvä olla ystävän kanssa? Ettei vain tulisi mitään riitoja, vaikka sehän on aina mahdollista. :(

Roborovski_

(Anteeksi, kun laitoin saman kysymyksen kahteen kertaan, mutta tarvitsen NOPEASTI vastuksia!  :)
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

gui

#366
^ Juu, voit ostaa kaverin robollesi, yleensä robo hyväksyy nuoremman kumppanin.
Heipä hei, Tattimus ja Hapero suuntaavat jyräävää vauhtia kohti ruokakippoa...

Roborovski_

#367
Lainaus käyttäjältä: "gui"^ Juu, voit ostaa kaverin robollesi, yleensä robo hyväksyy nuoremman kumppanin.

Kiitos paljon. =) Onko sinulla roborovskeja ja, jos on niin montako? =) Kiitos viellä! =)

Roborovski_
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

Roborovski_

#368
Lainaus käyttäjältä: "Woollen"Itselläni oli vuosina 2003-2005 kaksi roborovskia, joista toinen osottautui naaraaksi (vaikka alunperin molempien piti olla uroksia).  Hamsterit piti erottaa omiin häkkeihinsä yhden pesueen syntymisen jälkeen, mutta tätä ennen robot elelivät sovussa samassa häkissä. Kumpikaan hamsteri ei ollut aggressiivinen (siis ihmiselle), ei purrut melkein koskaan, ehkä joskus hampaat osuivat vahingossa sormeen esim. silloin, kun syötti kädestä pähkinää.

En ole sitäpaitsi koskaan kuullutkaan, että robot olisivat olleet mitenkään aggressiivisia? Lukemani ja kokemani perusteella ne ovat erittäin helliä ja kilttejä hamsuja, vaikkakin aika vilkkaita ;)

Otitko Roborovskit samasta poikueesta? =) Vai toinen aikaisemmin ja toinen myöhemmin? Katsos, kun minulla on 10.11.08 syntynyt Roborovski tyttö ja olen hankkimassa sille mahdollisesti lajitoveria/kumppania. =) Tiedätkö sinä voiko eripoikueesta tulleita ja eri ikäisiä Roborovskeja sopeuttaa toisiinsa? Minulla on tästä aiheesta kysymyksiä sivulta: 33 , olisi mukavaa, jos voisit vastata siihen. =) Anteeksi, kun nyt kyselen, mutta asia on minulle aika tärkeä. Kiitos jo kuitenkin etukäteen. =)

Roborovski_
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

Ninde

#369
^Tähänkin kysymykseenon vastattu jo useamman kerran, haulla löytäisi. Mutta tosiaan lajitoverin voi hankkia, luovutusikäinen vanhemman kotona olevan kaveriksi on ehkä paras vaihtoehto. Aina kuitenkin tulee varautua siihen, että ne eivät tulekaan toimeen keskenään ja ne joutuu erottamaan. Tämä ketju kannattaa lukea läpi: viewtopic.php?f=7&t=170

Roborovski_

#370
Minkä kokoiset roborovskin kalterihäkin välit saa maksimissaan olla? Mulla on meinaan duna ja kalterihäkki. =) Ja voisin, ehkä joskus käyttää sitä, jos vaan kaltereiden välit ei ole liian isot...! =)

Kiittäen vastauksistanne: Roborovski_
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

gui

#371
Lainaus käyttäjältä: "Roborovski_"Minkä kokoiset roborovskin kalterihäkin välit saa maksimissaan olla? Mulla on meinaan duna ja kalterihäkki. =) Ja voisin, ehkä joskus käyttää sitä, jos vaan kaltereiden välit ei ole liian isot...! =)

Kiittäen vastauksistanne: Roborovski_
Tuo duna olisi kyllä parempi, häkeissä kun pohjalaatikot tuppaa olemaan turhan matalia, kun purut sitten lentelis pois. Ja muutenkin, nokkaa varmaankin hierois noihin kaltereihin, saattas jopa kiinni jäädä, joten en kyllä häkkiä suosittelisi.

Juu, kyllä mulla pari roboa on, kolmatta päivää meillä...  :lov
Heipä hei, Tattimus ja Hapero suuntaavat jyräävää vauhtia kohti ruokakippoa...

Roborovski_

#372
Lainaus käyttäjältä: "gui"Tuo duna olisi kyllä parempi, häkeissä kun pohjalaatikot tuppaa olemaan turhan matalia, kun purut sitten lentelis pois. Ja muutenkin, nokkaa varmaankin hierois noihin kaltereihin, saattas jopa kiinni jäädä, joten en kyllä häkkiä suosittelisi.

Juu, kyllä mulla pari roboa on, kolmatta päivää meillä...  :lov

Juu, kyllä tiedän, että dunaa suositellaan ja ittelläkin semmonen on, mutta millasia ne kaltereiden välit saa maksimissaan olla? Laittaisin sen vain hätätapauksessa sinne kalterihäkkiin, jos dunalle sattuu jotain tai muuta sellaista. =) Niin kuinka isot ne saa maksimissaan olla? =) Kiitos, jos vastaisit viellä tuohon. Sinusta on ollut suuri apu gui! <3 =)
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

gui

#373
Lainaus käyttäjältä: "Roborovski_"Juu, kyllä tiedän, että dunaa suositellaan ja ittelläkin semmonen on, mutta millasia ne kaltereiden välit saa maksimissaan olla? Laittaisin sen vain hätätapauksessa sinne kalterihäkkiin, jos dunalle sattuu jotain tai muuta sellaista. =) Niin kuinka isot ne saa maksimissaan olla? =) Kiitos, jos vastaisit viellä tuohon. Sinusta on ollut suuri apu gui! <3 =)
No jos pakon uhalla ne pitäis väliaikasesti vaihtaa, nii eiköhän se olis suurinpiirtein sama, kuin dunan kattoritilässä, onhan nuo niin pieniä ja mahtuu tosi pieneen tilaan änkäytymään. Sinun tilassa kuitenkin ostaisin varmuuden vuoksi toisen dunan samalla, kun haette robon, jos haette. Ja dunat on kyllä sen verran kestäviä, että kyllä se robojen mekastukset kestää.
Heipä hei, Tattimus ja Hapero suuntaavat jyräävää vauhtia kohti ruokakippoa...

Ninde

#374
Poikasta/nuorta/pientä roboa en laittaisi tavalliseen hamsuille tarkoitettuun kalterihäkkiin missään tapauksessa, liian suuri riski että tulee läpi. Aikuinen saattaa sellaisessa jopa pysyäkin. Hiiripinnaisessa (pinnojen väli noin puolet pienempi kuin esim. dunan ritilässä) pienempikokoisetkin varmaan jo menisivät.

Ja tosiaan normaalissa käytössä duna kestää kyllä, eikä muutenkaan hajoa jos sitä nyt ei ihan lattialle paiskota.