• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

hanzu286

#330
Hei minun kiinankääpiöhamsterini ääntelee paljon ja mietityttää onko se ihan  tavallista, sillä edellinen talvikkoni rupesi ääntelemään vähän ennen kuolemaansa joten olisi kiva jos joku osaisi sanoa jotain.

venomenom

#331
eipä meillä kumpikaan ääntele ollenkaan.

osaisitkos kuvailla millasta ääntä hamsu pitää?
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Tarja

#332
Mulla yks tollanen 1v 11kk ikäinen roboherra. Nyt parina iltana on pistäny silmääni sen erikoinen tapa juosta juoksupyörässä. Juoksee hetken yhteen suuntaan sit kääntyy ja juoksee siinä pyörässä toiseen suuntaan.. sit taas kääntyy ja toistaa tota.. Sit se menee mökkiinsä "peruuttamalla" eli pehva eeltä..  ;)

kuulostaa hauskalta mut oikeesti mietin et onkohan tolla oikeesti kaikki kotona..;)

hanzu286

#333
Se on vähän kuin vinkumista, mutta sitä on hankala kuvailla. Ja ei sipsu sitä aina tee.

Rva Luppunen

#334
Mulla on 2 häkkiä. :D  ( Toinen syyrialaisen hamsterin, ja toinen roborovskin. )
Onko niihin mahdollista laittaa yhteensä 3 naaras roborovskia? ( Yhdistän häkit putkilla. ) Tuleeko mitään ongelmia? :huh  :huh Mulla ei ole ennen ollut roboa/roboja.  :shock:

KORJAAN! Mulla on 1 häkki, ja toinen duna, jossa aika pienet pinnavälit. Duna on siis ostettu Faunattaresta.
Rva Luppunen \":)\"

Mandi

#335
Minkä värisiä kinkkejä on? Kun törmäsin tälläisiin  :pihalla: Onko nämä vain laikukkaita? Tämmöinen Ja tämmöinen Ja viimeinen
Kaikki nämä on Hamster Central foorumista. Ja jotkut siellä päin kaiketi pitää kinkkejä pareittain... (tälläistä jälkeä jollain:Pojat oli pitänyt erottaa) Siellä on myös jänniä "talvikoita".

Tupuna

#336
Häkkiin en suosittele Roboja laitettavan, oikeasti nää on niin pieniä ja vipelöitä. Tunkevat väleihin, ja voip käydä huonosti.

Rva Luppunen

#337
Entä voinko laittaa 3 naarasroboa yhteen samoihin duniin/häkkeihin.?  :huh Samasta poikueesta varmasti kaikki. 8-)
Rva Luppunen \":)\"

Linda_

#338
Saatiin just tänään pari robo poikaa.. Toinen tippu polven korkeudelta... Voiko siinä tapahtua mitään? Ei kyllä sanonut mitään. Mutta kun en ole viel ehtinyt tutustuu yhtään niin en tiedä mitenkään että tapahtuiko mitään..   :itq:
<3 Choco & Late <3

Saana

#339
Lainaus käyttäjältä: "Rva Luppunen"Entä voinko laittaa 3 naarasroboa yhteen samoihin duniin/häkkeihin.?  :huh Samasta poikueesta varmasti kaikki. 8-)
Roboja ei tosiaan voi laittaa pinnahäkkiin niin kuin tuossa aiemmin jo sanottiin. 3 naarasta voit laittaa samaan dunaan. Erottamaan kuitenkin täytyy varautua, koska myöhemmin voi tulla riitoja. Itselläni kuitenkin ihan hyviä kokemuksia robolaumoista, mutta täytyy muistaa, että kaikki robot ovat persoonia, joten kukaan ei voi luvata mitään.

Niin ja olethan varmistunut, että kaikki varmasti ovat naaraita. Hetken päästä voi olla useampi yllätys dunassa, mikäli joku hamsuista olikin uros. Kaikki eläinkauppiaat (mikäli eläinkaupasta hamsut hankit) eivät osaa sukupuolia 100% varmuudella tarkistaa.

Lainaus käyttäjältä: "Linda_"Saatiin just tänään pari robo poikaa.. Toinen tippu polven korkeudelta... Voiko siinä tapahtua mitään? Ei kyllä sanonut mitään. Mutta kun en ole viel ehtinyt tutustuu yhtään niin en tiedä mitenkään että tapahtuiko mitään..   :itq:
Taisit hakea poikaset meiltä. :) Hamsterit ovat aika sitkeätä tekoa, joten välttämättä ei tapahtunut mitään. Joskus hamsterin pää voi mennä hetkeksi vähän pyörälle ja se ihmettelee jonkin aikaa vain paikallaan. Tippuiko robo puruihin vai lattialle? Polven korkeus ei onneksi ole kovinkaan korkea. Tippuminen voi aiheuttaa hamsulle kyllä vahinkoa, mutta seuraile sitä nyt ensin hetki. Ontuuko tai arastaako jotain paikkaa, kun sitä käsittelee? Ikävä kyllä eläinlääkärit eivät voi robojen murtumille tai muille sisäisille vaurioille oikein mitään ja silloin täytyy toivoa, että luonto hoitaa robon kuntoon. Mutta toivotaan nyt parasta, ettei suurempaa vahinkoa käynyt.

Rva Luppunen

#340
En ole vielä roboja saanut, mutta varmistampa silloin asian  :)  Kiitos vastauksesta!
Rva Luppunen \":)\"

venomenom

#341
mitä oon amerikkalaisia sivustoja vilkuillu niin ei sielläkään oo muita ku normaaleja ja laikukkaita. eli eiköhän nuo oo vaan todella laikukkaita.

ja juu pidetään niitä ilmeisesti paljon maailmalla pareittain ja laumoissa.
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Looq

#342
Mulla on ollu enne Talvikko, ja nyt oltais hankkimassa "roboa".
Eli kysyisin että onko "robo" yhtä helppohoitoinen kuin Talvikko?
Vai onko vaikeampi/helpompi hoitaa? Ja sitten vielä kysäisen, että kärsiikö
hamsteri jos sitä kuljettaa joka toinen viikonloppu n. 10 min. autossa?

Tupuna

#343
Mulla ei kokemuksia talvikoista, mutta villi veikkaus ettei robo ole ainakaan vaikeampi hoitoinen. Marsuja mulla on useampi ja niinhin verrattuna robot on äärettömän helppoja 8-)
Enkä usko hamsun kärsivän tuosta kuljetuksesta, kunhan sitten talvella/syksyllä muistaa olla silleen varuillaan ettei kaverus vilustu.

Mulla myös tämä vähäinen kokemus on näyttänyt että robot tulevat juttuun hyvin keskenään, mutta olen kuullut kyllä tarinoita joissa ei todellakaan ole ollut onnellinen loppu.  Niin kun Annina sanoi kukaanhan ei voi taata asiaa.

Linda_

#344
[/quote]Taisit hakea poikaset meiltä. :) Hamsterit ovat aika sitkeätä tekoa, joten välttämättä ei tapahtunut mitään. Joskus hamsterin pää voi mennä hetkeksi vähän pyörälle ja se ihmettelee jonkin aikaa vain paikallaan. Tippuiko robo puruihin vai lattialle? Polven korkeus ei onneksi ole kovinkaan korkea. Tippuminen voi aiheuttaa hamsulle kyllä vahinkoa, mutta seuraile sitä nyt ensin hetki. Ontuuko tai arastaako jotain paikkaa, kun sitä käsittelee? Ikävä kyllä eläinlääkärit eivät voi robojen murtumille tai muille sisäisille vaurioille oikein mitään ja silloin täytyy toivoa, että luonto hoitaa robon kuntoon. Mutta toivotaan nyt parasta, ettei suurempaa vahinkoa käynyt.[/quote]

Lattialle. Siitä kyllä tuli paljon arempi kuin toisesta  :(  En ole veilä käsitellyt niitä. tippui siinä kun vaihdettiin karkkirasiasta kuljetus kopppiin..  Ei musta ainakaan onnu. Pelästyin vähintään yhtä paljon ku se  :angel  Yritän tänään kokeilla kesyttää edes vähän  :)
<3 Choco & Late <3