• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä hamsterilaji ei miellytä?

Aloittaja Henni, 18.10.11 - klo:21:17

« edellinen - seuraava »

Mikä hamsterilaji ei miellytä?

Syyrialainen
2 (5.6%)
Talvikko
4 (11.1%)
Campbelli
13 (36.1%)
Roborovski
6 (16.7%)
Kiinankääpiö
11 (30.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 33

Äänestys päättynyt: 30.10.11 - klo:00:02

Henni

En ainakaan tämmöstä vielä löytänyt. Kun on keskustelu lempihamsterilajista niin tehdääs myös tämmöinen. Eli mistä hamsterilajista et niin välitä ja miksi? :)

Itse en campbelleistä mitenkään hirveästi välitä, mikä johtuu varmaan lähinnä siitä että ensimmäinen hamsterini oli campbelli ja siitä ei koskaan tullut kesyä. Nyt jos ottaisi voisi kokemukset olla erilaiset, mutta olen päätynyt pysymään talvikoissa.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

spellcaster

#1
Varmaan kiinarit ja robot ovat sellaisia joita en varmaan koskaan tule ottamaan (vaikka laikkurobot on kieltämättä ylisöpöjä!), juurikin sen takia että olen kuullut niiden olevan enemmän katselulemmikkejä kuin sylipossuja. Cambelleista mulla ei oikeastaan ole minkäänlaista kuvaa, millaisia ne on?

Eve87

#2
Talvikot. Niiden kanssa yritin tulla toimeen pitkän aikaa, kun haaveena oli kasvatus. Ei kuitenkaan mätsänny meidän kemiat joten haaveeksi jäi :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Hamsteritar

#3
En oikein tiedä, kokemusta vaan syrkeistä  xD

jemppura

#4
Kyllä mua miellyttää kaikki, kokemusta tosin vaan syrkeistä, talvikoista ja roboista. Vaikka tuo robo aika saippuapala onkin niin kyllä tuota omaa käsitellä pystyy ja kiva sen touhuja on seurailla. Ehdottomasti ottaisin jatkossasin, tämä pieni muuttu meille kodin vaihtajana jokin aika sitten. Omat talvikot ja syrkit onkin sitte aika syli pullia niin joukkoon mahtuu kyllä yksi vilkkaampikin tapaus.  :)

Ken_G

#5
Ei voi sanoa että joku hamsterilaji ei miellyttäisi, syrkit kuitenkin ovat sydäntä lähinnä.

Sirpa

#6
Kiinari on aina ollut vähän sellainen "noo emmää ny tiärä..." vaikka toisaalta sitäkin kyllä kiinnostaisi kokeilla joskus. Se on aika omanlaisensa näköinen ja ilmeisesti myös tavoiltaan poikkeava verrattuna muihin hamstereihin.
En siis ole niinkään lajinirso, mutta sukupuolinirso olen: syyrialais- tai kiinariuroksia ei meille tule niiden vähän turhankin näkyvien kivesten takia. Juu, eihän kaikille yksilöille tule sellaisia hirmupalleja, mutta täälläkin foorumissa on näkynyt toisinaan varsinaisia painajaiskuvia  xD Ja jos sitä uroksen ottaisi, niin arvatenkin juuri se yksilö kasvattaisi itselleen maailmanennätyspallit... Tytöillä on aina sievä takamus  :)

Ken_G

#7
Höh. Isot killukkeet ovat komistus  :D  :P

Sintturainen

#8
Juu ja sitä paitsi ne tuntuukin mukavan pehmoisilta, vähän niinku sellaiset stressipallot  :D

Katitar

#9
kaikkia lajeja kokeilleena talvikot ei oo mun juttu! kaikkia muita lajeja voi vielä tulevaisuudessa tullakkin, mutta niistä uskon pysyväni erossa.  :)
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Ninde

#10
Lainaus käyttäjältä: "Katitar"kaikkia lajeja kokeilleena talvikot ei oo mun juttu!
Samma här. Vaikka olen talvikoita yrittänyt kasvattaakin, niin ei ne vaan iske. Talvikot on mun makuun liian tylsiä.

Anzukka

#11
Meillä on ollut syrkkejä, pari talvikkoa ja yksi robo (jolle olin kaveria hankkimassa mutta otti ja kuoli) Talvikoita loppuvaiheessa suorastaan inhosin kun toinen oli tullessaan kesy pallero niin kun toinen tuli (eri asumukseen) niin molemmat purivat hulluna ja rääkyivät. Kiinareita ja cämpsyjä ja roboja voisii meille vielä tulla enemmän ja vähemmän mutta talvikoita en ota enää ikinä.

(Poikkeuksena jos joku tuttu on hankkinut ja kyllästynyt niin voi tulla, näinkin käy välillä  :roll:  )
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

perttihamsteri

#12
Mä en tykkää Campbelleista,siks ku niitten silmät on sellaset punaset.Ne ei näytä yhtän söpöiltä :x
I <3 hamsters

Jonsku

#13
^ Kyllähän cämpsyjä voi olla eri värisilläkin silmillä :roll: Niin ja sit punasilmäisiä syrkkejäkin on

Itellä on niin minimaalinen kokemus et en oma-kohtaisesti voi sanoa mikä laji ei miellytä, tosin syrkkien ulkomuodosta en niin piittaa kun ne ei ole kääpiöiden tapaan sellasia palloja xD Toisinku sit kiinareille jotenki se laihuus sopii ja syrkit on siitä välimaastosta joten kai mä sit vastaan syrkki!

Mut korostan tosiaan, että mun täytyis ensin noi kaikki lajit omistaa niin tietäis sanoa :haha
´Sitä osaa mitä haluaa!`

MortimerRiddle

#14
Campbelleistä en oo ikinä välittänyt. Ennen kiinarit ei kiinnostanut, mutta nykyään kyllä pidän niistäkin erikoisuutensa takia. Talvikot on ihania löllyköitä, robot suloisia laumaeläimiä, syyrialaiset rakkaus ja näin, mutta campbellit ottaa nuppiin syystä tai toisesta. Ehkä siksi, kun kaikki yksilöt mihin oon törmännyt on ollut sairaita ja näin. Luultavasti se on se yksi laji mitä en itselleni tule ottamaan.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13