• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hyvä lemmikki..?

Aloittaja veeti&taavi, 10.06.11 - klo:10:50

« edellinen - seuraava »

veeti&taavi

Otsikko kertookin jo kaiken, eli siis tällä hetkellä minulla on talvikko, veeti joka täyttää heinäkuussa 3 vuotta :) Veeti on jo aika vanha, ja pelkään että se nukkuu pois :( Mutta haluaisin tässä lähi aikoina ostaa uuden hamsterin, mutta en oikein tiedä minkä.. En toisaalta haluaisi talvikkoa, koska haluan vaihtelua.. :D Ajattelin myös gerbiiliä, mutta toisaalta haluaisin hamsterin..  :pihalla:  Ja sitten vielä, miten iso häkki syyrialaiselle hamsterille pitäisi olla?

Itse en ole mikään asiantuntia..  :D
?Veeti?

Eve87

#1
http://www.hamsteriyhdistys.fi/index.ph ... teritietoa   tuon linkin takaa löytyy Suomesta saatavat hamsterilajit :)

Syyrialaiselle asumussuositus min. 80*40, korkeus väh.30cm.

Itse tykkään eniten syyrialaisista, ovat sellaisia nallukoita  :lov
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Markka

#2
^Jos toi suositusmitta on nykyään 80x40cm niin täytyykö
 esim.kasvattajien heittää hamster dunat menemään?
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Eve87

#3
Se on suositusmitta. Lain mukaan syyrialaista saa pitää niin onnettoman pienessä asunnossa, että sääliksi käy niitä raukkoja jotka joutuvat sellaisissa elämään.

Itselläni on pari 70*40 dunaa, jotka hävitän kokonaan pois, mutta kysymykseesi vastaten: Ei siis tarvitse lain mukaan, se on ihan jokaisen kasvattajankin itse päätettävissä.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Ninde

#4
Dunien mitat on yleensä luokkaa 70 x 45 (esim. duna & duna multy 71x46, gabber 69x45 tai 70x45), minkä vois mun mielestä muuttaa myös noihin ohjeisiin suositukseksi. Kuitenkin yleisimmin niitä dunia just suositellaan ja monia tietämättömämpiä voi tuo hoito-ohjeen suositusmitta hämätä, kun ei taida tarkalleen tuon mittaisia asumuksia löytyäkään (ovat joko isompia tai pienempiä).

veeti&taavi

#5
Kiitos :) Ajattelin itsekkin tuota syyrialaista  :D

Minulla on pieni duna, joka on tällä hetkellä veetin käytössä. Kokoa en osaa sanoa, mutta aika pieni tuo on ehkä syyrialaiselle.
?Veeti?