• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

^Joo varmaan on ollut, mulla ei oo ikinä keränneet nestettä nuo naksujat... Siinä olikin hommaa kun 10 päisestä hopsukatraasta vain osa naksui. Piti aina poikanen kerrallaan nostaa ja kuunnella x kahesti päivässä. No, niitä tuli ainakin pakosti paljon käsiteltyä  :icon_cheesygrin:

Meillä on nyt jos oikein laskin 11 nakkia "Tarulla" (heh, naaras tuli lainaan tekeen pentuja, sen kutsumanimi on Taru, ja mun keskimmäinen tyttökin on siis Taru :D Hauska sattumus...).

Alkemistin

^ Mikä oli yhdistelmä ja minkä kirjaimen poikueessa menet jo?  Vai oliko tuo "sun" poikueesi nyt, kun oli lainanaaras? Nämä kuviot aina jotenkin onnistuu hämmentämään mua..  :c8:

OT: Sateenkaaren Illuusia ei muuten jäänyt ihan pieneksi. :icon_cheesygrin: Nyt viisikuisena en ole punninnut, mutta nelikuisena painoi hyvät 170g. Solakka se on silti, liikkuu (riehuu) paljon.

Vevve

Vauvojavauvojavauvojavauvoja  :loov: :loov:

Tänään syntyi robopoikue yhdistelmästä Colbronde's Vert Galant x HM's Wendy. Emo on joulukuussa Hollanninreissulta saatu Belgialaisesta Mojito-hamsterilasta kotoisin oleva ihana pikku neitonen.

Sintturainen

L-pentue.
Ja yhdistelmä on Vincent Smith (lk p.s creme valkotäpläinen) - Simasuu (pk karamelli). Ja joo, naaras on lainassa mulla, on mun kasvatin Duudsonin tytär...

On tämä kasvattaminen yhtä odottamista  :kuiva: Ensin odotetaan kiimoja, sitten sitä että tuleeko kantavaksi, sitten sitä että pennun syntyy, sitten sitä että ne kasvaa että pääsee käsitteleen. Pari kolme viikkoa on sitä ihanaa aikaa että saa käsitellä ja puljata pentuja, sitten jo odotellaankin pennun hakijoita..

Sintturainen

Lainaus käyttäjältä: Hajime - 14.02.13 - klo:10:02
OT: Sateenkaaren Illuusia ei muuten jäänyt ihan pieneksi. :icon_cheesygrin: Nyt viisikuisena en ole punninnut, mutta nelikuisena painoi hyvät 170g. Solakka se on silti, liikkuu (riehuu) paljon.

Oiii, oispa kiva nähdä neitokainen, ootko tulossa Tampereelle?

Minnaw

Talvikkomamma Tarinan Paprika alkaa jo pyöristyä hyvää vauhtia. Poikasia on siis tulossa!
Ihanaa, kun yli 2vuoden tauon jälkeen meidänkin hamsulaan saadaan talvikoita.  :sydan:
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Katitar

päätin, toisin kuin oon tähän saakka nimennyt poikueet vaan tyystin aakkosjärjestyksessä, niin nyt laikut menee teemoittain!

pyrin pitämään tuon homman tyystin erillään normaalihommista ja pysyy ehkä paremmin kärryilläkin kun ne ei sekoitu noihin aakkosten sekaan vaan. ensimmäinen suunniteltu laikkupoikue maanantaina 2 viikkoa ja ne nimetään viidakkoteeman mukaan. ni!  :icon_cheesygrin:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Ely

Täällä jännätään poikasten syntymää, yhdistelmää olen kokeillut jo neljä kertaa ja naaras jäi aina tyhjäksi  :nuija: Nyt on maha kuitenkin sen kokoinen että sieltä saattaisi tullakin jotain.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Eve87

Tulee sieltä! Sen verran iso masu Jubilla  :loov:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Ely - 16.02.13 - klo:17:32
Täällä jännätään poikasten syntymää, yhdistelmää olen kokeillut jo neljä kertaa ja naaras jäi aina tyhjäksi  :nuija:

:peukku:

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Sintturainen - 15.02.13 - klo:09:19
Lainaus käyttäjältä: Hajime - 14.02.13 - klo:10:02
OT: Sateenkaaren Illuusia ei muuten jäänyt ihan pieneksi. :icon_cheesygrin: Nyt viisikuisena en ole punninnut, mutta nelikuisena painoi hyvät 170g. Solakka se on silti, liikkuu (riehuu) paljon.

Oiii, oispa kiva nähdä neitokainen, ootko tulossa Tampereelle?

Olemme tulossa tyttären kanssa, mutta Illuusia ei tällä kertaa. Ensin se jäi ilmoittamatta hieman huonoksi menneen kylkiturkin takia (maaninen merkkaaja), ja nyt tuo ois hyvällä tuurilla paksuna. :loov: Toivottavasti, sillä sulho lähtenee reissuun Elyn luokse Tampereelta. Tässä on kuitenkin neidosta edes kuva. :icon_smile:

Janzu

#1166
Nyt kun suurin osa edellisistä poikasista uusissa kodeissa alkavatkin seuraavat yhdistelmät olemaan jo ajankohtaisia  :enkeli:
Seuraavaksi siis lähiaikoina yhdistelemässä parit pk mu-ke + lk musta (molemmat kantavat sinistä ja ruskeasilmäisyyttä), lk musta + pk soopeli vn (kantaa mahdollisesti sinistä), pk/lk sininen + pk normaali umborous ja pk/lk sininen + lk normaali, ainakin jommankumman noista norretyttöjen poikueista toteutan kyllä vasta myöhemmin keväästä ettei ihan kamalaa poikasrysää tulisi.
Ja cämpsyissä viikon sisään yhdistelemässä opal + opal(?) ja musta umborous hopeoitu jolle en tosin urosta vielä ole päättänyt.  :icon_smile:

Alkemistin

^Toivottavasti nyt tulisi niitä sinisiä! Keitä nuo siniset isät ovat, Flax ainakin? Oletko muuten varma ettei Skunkki ole sininen vai hämääkö vain tuo laikukkuus ja siellä täällä mustan seassa olevat valkoiset karvat.. on niin eri musta kuin nuo meitin mustat.

Sinertääkö Jubin poikaset yhtään?  :icon_e_wink:

Janzu

Joo, Flaksi ja Lavender's Jester. :) Kuvio saattaa vaalentaa väriä paljonkin, kieltämättä mäkin oon joskus katsonut että eihän se vaan hämää ja olekin oikein tumma sininen, mutta kyllä se liian tumma on.

Sintturainen

Meillä on 7 pentua pesässä. Eli osa karsiutui pois. Pennuissa on 4 cremeä/karamellia, ja 3 jonkin sortin valkoista. Ensin katselin voisko ne olla ylilaikuttuneita valkolaikukkaita kun isä paljastui valkotäpläiseksi, mutta epäilen että ovat ihan p.s valkosia ku ovat niin valkoisia.

Seuraavan yhdistelmän uros on jo mietinnässä. Tai luultavasti jo tiedossa. Toivottavasti ois kauniita lk cremeja ja p.s cremejä tulossa  :puna: