Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

Monsterhamster

Juu toi pohjalaatikko on aika hirmu :D No, kai siihenkin sitten tottuisi...

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "Monsterhamster"Huoh, totta se on että kunnon hamsterikuumeelle on varmaan pakko antaa periksi... Eli syrkki saisi tähän taloon nyt muuttaa. Asumuksiakin jo katselin, luultavasti tilaan tämän zooplussasta http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... 0cm/233756
Kammottaa tuo pohjalaatikon väri jo valmiiksi :D Mutta iso luukku edessä joka on hyvä juttu. Alexanderiakin tuolla kuolailin, mutta ehkä kuitenkin päädyn tuohon. Sitten kun vielä sellanen sopiva hampsteri löytyisi...

Huomaathan, että zooplus.com-sivulla tuo häkki on vain 69.90e joten kannattaa tilata sieltä......

Juulia

Aapo tänään 2v10kk! :lov  :lov
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"

Mutta siihen tuleekin päälle postikulut jolloin se onkin vain 20snt halvempi ;)

jemppura

Meille tuli tiistaina soopeli syrkki poika, kävin äsken kattomassa sitä enkä heti löytäny sitä. Pieni nukkui pesässä, tökkäsin sitä eikä se reagoinut. Tavarat kaikki lensi käsistä kun katoin että hamsu on kuollu, toinen vaan aukas silmät ja varmaa mietti et mitähän tuo keuhkoaa tossa. Sydän hakkaa vielläkii ihan tuhatta sataa ja toinen vaan nukkui sikeesti.

Monsterhamster

Mulle on käynyt ihan samalla tavalla muutaman kerran :D Kamala tunne kyllä...

Anzukka

Meillä hamsuilla oli oikea hemmottelupäivä! Melkein kaikki on käynyt kädessä tänään, yksi palasi viikon karkureissulta tänään, kaikki jyrskät ja tipuset sai läjän heinää ja ihanan kauniit annokset tuoreruokaa! Jos kännykästä saisi siirrettyä koneelle kuvat niin laittaisin kuvan sillä niin kauniita ja taiteellisia luomuksia oli joka ikinen tassillinen!! :D

Ja jos joitain kiinnostaa mitä annokseen sisältyi niin: yksi lehti (jäävuori?)salaattia, läjän keitettyä (oman kanalan) kananmunaa, pari siivua paprikaa, porkkanapalan, muutaman kurkkusiivun ja nokareen kissan märkäruokaa.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Ken_G

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/10/l ... 29573.html

Laitetaanpa linkki tännekin, hyvä että tärkeä asia on nostettu esiin.

anskuxxx

Niinpä,ehkä asiaa voisi tuoda enemmänkin esille.Tähän täytyy lisätä myös aikuisten vastuu ilam lapsia.Olen yrittänyt taistella naapurissa olevaa laillista(!)kenneliä vastaan,rikkoo siis kaikkia kennelliiton kasvattaja sääntöjä yms.yms.Ja koirien pito on mitä on,ja poliisi,kennelliitto eivät tee mitään.Miksi tässä yhteiskunnassa tehdään sääntöjä ja lakeja joita joidenkin idioottien ei tarvitse niitä noudattaa kun ei siitä mitään rangaistusta tule!? :x
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Ken_G

Oletko tehnyt siitä kennelistä eläinsuojeluilmoituksen?

http://www.sey.fi/sey_toimii/seyn_elain ... us_netissa

anskuxxx

On tehty,ja varmasti useampikin meistä useista naapureista.Tässä tapauksessa omistajat saavat asiat näyttämään ilmesesti hyviltä viranomaisten siellä käydessä.Mutta eivät sitten usko meidän sanomista.Koirat kyllä ilmeisesti saavat ihan hyvin ruokaa että näyttävät sen suhteen hyvinvoivilta,mutta ko.kennelissä on parikymmentä koiraa isoja ja ihan pikkukoiria jotka asuvat ulkotarhoissa ja haukkuvat 24/7 kesät talvet.Olen asunut tässä ihan vieressä,ja olen paljon kotona ja teen vuorotytötä,niin en kertaakaan ole nähnyt ensimmäistäkään koiraa lenkkeilytettävän.Kamala huuto kuuluu koko ajan kun karjuu koirille ja jos joku koira pääsee vapaaksi,ajatuksena varmasti juosta mahdollisimman kauas omistajista,ajaa rouva autolla perässä minne pääsee ja kaasuttelee ja tööttiä huudattaa.Järjetöntä!Eihän ne koirat huvikiseen koko ajan hauku,joku hätä niillä on.Kävin lapissa husky-tarhalla,jossa oli 200 koiraa ja siellä oli hiiren hiljasta.Semmoista täällä,asia nyt poikkesi ketjun aiheesta ja reilusti mutta halusin nyt kirjoittaa.Ihmettelen kovasti missä on viranomaisten valvonta ja toimenpiteet tällaiseen.Mutta jokatapauksessa linkki jonka laitoit,on mielestäni hyvä ja aina ajankohtainen.

Ninde

Kyllä ihan varmasti jotkut koira(rodu)t haukkuu jatkuvasti ihan ilman mitään syytä tai hätää.  :D  Jos on kenneli jossa kasvatetaan ihan leipätyönä koiria (jolloin niitä on PALJON) ja tilat ja tarhat on isot, niin ei niitä koiria välttämättä lenkitetäkään.

Kennelliitto ei ole viranomainen, joten sen valtuudet puuttua asioihin on hyvin rajalliset. Ja Kennelliiton rangaistukset onkin lähinnä rekisteröinti- ja/tai näyttelykieltoja ja pahimmissa tapauksissa liitosta erottaminen määräajaksi tai pysyvästi. Kennelliiton kennelneuvojan voi myös pyytää käymään paikalla tarkistamassa tilanteen. http://www.kennelliitto.fi/FI/jalostusj ... tusivu.htm

ps. välilyönti pisteen ja pilkun jälkeen tekisi tekstistäsi miellyttävämmän lukea. :)

anskuxxx

Selaan ja käytän nettiä kännykällä,kirjoittaminen ei ole ihan yksioikoista. :)