Poskipussi 2/11

Aloittaja Vevve, 28.02.11 - klo:20:59

« edellinen - seuraava »

lentsu

Netin syövereistä löytyi tommonenkin ikivanha juttuni. Alkuperäinen julkaisu Poskipussi, sitä sitten joskus pyydettiin tohon Leukapussiinkin. //http://www.osjh.net/pdf/Leukapussi4_08.pdf

"Kasvattamisen ihanuus ja kurjuus" s. 24

Vaikka mitäpä sitä enää uudestaan Poskariin laittaa kun se on jo netissä.  :roll:

Mutta mä tykkään tosta jutun lopusta. "Ja aika, valtava kiertokulku, jotenkin pysähtyy hamsterihuoneessa ja viipyy sinun ja sen poikasen ympärillä." Se on niin totta vieläkin.  :) Vielä näiden nykyisten hopsujenkin takaa löytyvät ne vanhat rakkaat, tosin jo hyvin kaukana.  :sydan

S.D.G.

^ Hyvä artikkeli ois Poskariin!

Ois kyllä niin mielenkiintosta lukea hamstereiden ja varsinkin talvikkojen tulosta Suomeen ja kun ekat helmet ja safiirit ilmaantuivat  :yea:
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Titanian

Mulla on tosi hajanaisesti noita vanhoja poskipusseja tallella, mutta vuonna 2003 vuoden toisessa numerossa alkoi Yökyöpelin Mian kirjoittama juttusarja mitä tapahtui hamsteriyhdistyksessä 1995, seuraavassa numerossa käsitellään sitten 1996 jne. Sieltä voisi löytää historia faktoja (jos siis tarvetta)?
Titanian Hamsterit
Syyrianhamsterit (normaali, keltainen)
Talvikot (normaali, safiiri, helmi)
https://titanianhamsters.weebly.com

lentsu

S.D.G.: ekat safiirit ja helmet tulivat Englannista, ei siinä ole kauheasti kirjoittamista. Helmissä oli tosiaan aluksi se erikoisuus, että kaikki urokset olivat steriileitä ja muistan sen ihmettelemisen, kun ne sitten kaikki eivät enää olleetkaan... mutta ei mulla ainakaan ole tarpeeksi jutun juurta ihan artikkeliksi niistä.

Mun eka safiiripariskunta  ja eka helmiäisnormaali naaras - normaali uros pariskunta tulivat yhtä aikaa Englannista Chris Henwoodilta. En ole ihan varma, oliko kellään niitä värejä ennestään. Yhdet ekoista ainakin olivat. Siirtyivät sittemmin Pähkinänsärkijän Annelle, joka jatkoi niiden kanssa pidempään. Kasvatin silloin talvikoita nimellä Podpus. Kasvattajanimeäkin oli siis silloin mahis vaihtaa, toisin kuin nykyisin. Kun Colbronde's oli ollut täysin syrkkinimi ja keskityin vähän aikaa pelkästään kääpiöhamstereihin.

Ja vuosi taisi olla 1992 tai jotain.

S.D.G.

^ Ok, hehheh, voihan se olla ettei siitä kuitenkaan kovan paljoa juttua syntyisi. Mutta kiitos joka tapauksessa mini-infosta, siirtyy sitten se tieto meille tuoreemmillekin harrastajille :)

Ai niin (vähän OT mutta pakko kysyä), muistaako muuten kukaan, milloin talvikko-nimitys keksittiin? Jossain vanhassa Poskarissa kun puhuttiin vielä vinter viteistä.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "S.D.G."Ai niin (vähän OT mutta pakko kysyä), muistaako muuten kukaan, milloin talvikko-nimitys keksittiin? Jossain vanhassa Poskarissa kun puhuttiin vielä vinter viteistä.
Taisi olla 1996, kun tehtiin näyttelyuudistus ja perustettiin standardiluokan rinnalle koe- ja ei-standardiluokat.

lentsu

:mrgreen:  :roll:

Päivi skannas sen!  :)

lentsu

Ja tämä vielä:

:)

Vevve

Pistäkääpä muuten osallistumista runokisaan! Yli 18-vuotiaiden sarjassa on vain yksi osallistuja, muissa hieman paremmin. Palkintojakin on luvassa!  :)

Vevve

Lehti alkaa olla pian valmis eli pian saadaan painoon. Luvassa on jälleen muhkea lukupaketti (se täydet 48 sivua!  :D), olen ainakin itse erittäin tyytyväinen!  :)

Mustikkamaan

^Oota et mä saan sen näyttelykutun tehtyä ku saan osotetiiot ja sit mul oli vielä joku pikkujuttu sinne!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

S.D.G.

^^ Mä laitan kanssa juttua tulemaan tänään, meni vähän opiskelukiireiden takia taas viime tipoille  :roll:

Hamsutin86

Heei. Koska tulee 2/11 poskipussi olen saanut vain 1/11. Olen myöskin jäsen.

Nape

^
Lehden deadline on 15.4. Joten eiköhän se toukokuun aikana ilmesty, Vevvekin on tuossa ilmoittanut, että lehti on valmis painoon,.

Mustikkamaan

Lehden pitäisi tulla painosta tämän viikon puolen välin kupeessa.

Olin yhteydessä Itellaan lehden postitusasioissa. Heidän mukaansa Poskipussin pitäisi olla perillä pääsääntöisesti lähetyksestä seuraavana päivänä. Onkohan kukaan ikinä saanut seuraavana päivänä lehteä  xD Mun käsittääkseni se on ollu "niin kauan kuin muistan" siten, että jos postitan ne maanantaina, on isolla osalla perillä tyyliin to-pe mutta myös isolla osalla menee viikon, jopa kaksi. Annoinpa siis asiasta hieman palautetta Itellaan :D Mutta en tiedä, millä todennäköisyydellä homma lähtee korjaantumaan, sillä ongelma lienee jossakin "väliportaassa".
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]