• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

mesis

#465
Voimia täältäkin ja lohdutushalit, kun näin kävi  :aii: .
Toivottavasti Ullalla ei ole mitään vakavampaa ja se siitä selviää.

lentsu

#466
Hyvä että tulivat ulos. Nyt vaan se patti täytyis tosiaan selvittää. Saattaa tarvita myös sen antibioottikuurin, muistan aina kun yks (hyväksi tietämäni) eläinlääkäri sanoi painokkaasti mulle, ja kyse oli tosiaan hamsterista eikä mistään muusta eläimestä, että pitkäksi mennyt tiineys lisää aina olennaisesti kohtutulehduksen riskiä.

Mustikkamaan

#467
Meillä Game Over sai ystävänpäivälempeä Darumalta. Tuloksena olis tarkotus saada lk mustaa itelle, mutta toki kaikkea mahdollista kylkiäisenä :D Lyhytkarvasta vain noin turkkien puolesta, mutta iskä on mitä ilmeisimmin hopeamusta (molemmat vanhemmat hopsuja, väri todella harmaa), äiskä normaali vkkk nauhalla (kantaa mustaa). Äiti kantaa varmuudella punasilmää, iskästä ei tiiä. Laskekaa siitä, mitä kaikkea kikertävänkukertavaa tuleepi :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#468
No voihan nenä, nyt ne soitti eläinlääkäristä, että se aika siirtyi huomiselle :nuija:
 :nops:


Mustikkamaalla olis sit vallan mainio poikue tuloillaan :lov

lentsu

#469
Siis aivan uskomatonta, että eläinlääkäri voi siirtää tämmösessä tapauksessa aikaa eteenpäin! Mikähän oli perustelu?  :shock:

Marla

#470
Tuntuu vähän siltä, ettei se hamsteri ole niin iso juttu eläinlääkärille kuitenkaan - tuskin esim. koiran ollessa kyseessä olisi siirretty. Tosin koira ja hamsteri nyt ovat hieman eri asia, mutta silti...

Toivottavasti Ullan kohdalla kaikki sujuisi mahd. hyvin - poikaset nyt on menetetty, ja tietty se surettaa muakin todella paljon, kun oman kasvatin poikaset kyseessä, mutta kyllä se emo on aina se tärkein juttu.

Sisaruksia ei tosiaan ole kuin se kolme kipaletta, molemmat neidit alkavat olla liian vanhoja, ja uros on lemmikkikodissa, ja tuskin tulee sekään lisääntymään.

Saana

#471
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Meillä Game Over sai ystävänpäivälempeä Darumalta.
Awws :lov
Lainaus käyttäjältä: "Nape"No voihan nenä, nyt ne soitti eläinlääkäristä, että se aika siirtyi huomiselle :nuija: :nops:
Onko mahdollista vaihtaa lekuria? Jos sinne sisään jäi poikanen niin emon tila voi mennä huonoksi nopeastikin. Kokemusta löytyy tästä. :( Kuinka paljon aikaa muuten kului siitä astutuksesta synnytykseen sitte loppuviimein?

Ken_G

#472
Uskomatonta toimintaa eläinlääkäriltä, vai onkohan ainoa ultrataitoinen henkilö siellä kaatunut portaissa ja katkaissut koipensa.. toivottavasti saisit muualta ajan vielä täksi päiväksi.

mesis

#473
Vastuutonta touhua eläinlääkäriltä, sillä oli se lemmikki mikä tahansa, se on omistajalleen rakas ja sille tahtoisi pikaista tutkimista ja hoitoa.

Nape

#474
Ilmeisesti sille ultraajalääkärille oli tullut joku todellinen este, en saanut syytä, niin uskoisin, että yksityisasia esim. laps tullu sairaaks tms, ellei sitte KenG:n ehdottama poikkinainen jalka.
Mä oon yrittäny katella noita eläinlääkäreitä läpi, mut ainut ois varmaan joku päivystävä ja sit ei ookkaan autokyytiä mulla sinne ja julkisilla ihan liian kylmä lähtee toikkaroimaan toisiin kaupunkeihin hamsterin kanssa, kun ei osaa missään niistä ees liikkua yhtään.
20 vrk kesti tiineys.
Oon tarkastanu Ullan vointia tasaisin väliajoin, se näyttää lähinnä siltä, että mitä nyt taas, kun meen tuohon terralle ropaamaan. Kuitenki katsonu tarkkaan ettei vuoda mitään tai ole sutturainen alapää. Ihan kunnossa näyttää olevan, vaikka toki mä ymmärrän, että tila voi huonota tosi nopeaa ja sit jos niin käy niin täytyy ajella vaikka taksilla päivystävälle, ja keksiä jostain rahat moiseen ajeluun.
Tulis nyt sit huominen äkkiä.

Vevve

#475
^ Tsemppiä, toivottavasti kaikki selviää  :sydan

Mä odottelen hieman epäuskoisena talvikkonakeroita Crystal's Corvetelle. Sen maha ei näytä oikein miltään, välillä kattelen että onhan se lihonut mutta en tiedä näänkö ihan omiani.. Se on kuitenkin jo 5 kuukautta vanha, joten ois jo korkee aika pykätä pennut.  :S

S.D.G.

#476
^ Ehkä rasittavin hetki koko kasvattamisessa. Sitä arpoo, lihooko se, pysyykö ennallaan, ei, eiku kyllä, en tiiä. Pitäskö astuttaa uudelleen, no ei ehkä vielä, kello käy ja naaras vaan vanhenee. Love it!  :haha  Ja joskus koko ressaaminen on turhaa, kun naaras selviytyy myöhäisistäkin ensipoikasista (tätä ei ehkä sais ääneen sanoo, mut sanon kuitenkin) ja joskus se kuolee kun menee tyyliin "päivän yli 5 kk". Phh.
Mäkin seurailen yhtä naarasta, jolle valitettavasti on kertynyt vähän elopainoa, joten tiineys ei ees näy.

Toivottavasti Ulla-propleema ratkeaa piakkoin lopullisesti. Täälläkin jännitetään ja tsempataan!
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

KaisaM.

#477
Tsemppiä Ullalle!  :sydan

Meillä Tähden kuutoset on tasan kaksi viikkoa  :sydan  Ällöttävän söpöjä epämääräisiä tummiaisia.  :D  Raksun lapset taasen ovat huomenna kolme viikkoa - eli siinä tooosi söpössä iässä! Siivosin niiden dunan ekaa kertaa kokonaan ja laitoin tosi paljon erilaisia virikkeitä lapsille, nyt ne ovat pieniä elohiiriä kun ovat ihan ihmemaassa.  :)  On ne vaan ihania! Miten noista ikinä osaa päättää kotiin jäävän?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Maiju*

#478
Mä kävin tänään Kaisalla lapsia ihailemassa, ja varasimpas sitten vahingossa itselleni Raksulta pk ky-hu tyttölapsen.  :oops:
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Anonymous

#479
^Onnea