Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

EmmaTi

Voi itku, ompa huono tuuri.
Tuntuis vaan että onko se loukannut sen häntänsä, eihän kasvuhäiriö voi tulla niks vaan?
Vaikka mistäpä sitä varmaksi tietää.
Uskoisin kyllä että jos niitä poikasia on siellä tulollaan niin eiköhän niille lemmikkikodit löydy? Suurinosa hamstereista elää kuitenkin ihan pelkästään rakkaana perheenjäsenenä!

Nape

No voi hemssun! Uskallankohan mä nyt sit astuttaa Ullaa Tumpulla, se on mulla täällä jo lainassa siis :S . Vielä en oo siis onnistunu astutusjutuissa, kun Ullalta ei meinaa löytyä kiimaa sitte millään.
Sen tiiän, että Tumpulla on katottu GG:ssä että häntä on suora.

Marla

Juu, Tumpun häntä on kyllä suora, mutta aika hankala tilanne... :<  Mullehan nyt ei sinänsä ole maailman pahin juttu, jos Tumppu jäisikin astumatta, mutta toisaalta Napen Ulla alkaa kohta olla siinä iässä (nyt 7 kk), että sen pitäis uros saada, jos meinaa poikasia teettää... Ja kun kys. neiti on oma kasvattini, sieltä sitä nakeroa itsellenikin kaipailen - ja mieluusti knikkivapaana.
Mun mielestä kannattaisi katsoa Ullalle toista urosta, jos löytyisi joku mahd. hopsusukuinen, jolla ei knikkiä olis lähisuvussa. Tumppu olis muutoin ollut kyllä hyvä, kun oli myös lk ja niin edelleen, mutta knikki vesittää toisaalta taasen kaikki ulkomuodolliset seikat.

Kyllä mä vähän luulen, että mun syrkkikasvatus oli tässä, kun ei jaksa näitä knikkejä enää. :kieli

Nape

Juu mua harmittaa tosi paljon nyt. Tumppu olis niin ihana isäehdokas kun sillä on luonnekkin niin hyvä! Mutta kun Ullan poikue ei ole mikään hupipoikue vaan tarkasti harkittu juttu niin en haluais ehdoin tahdoin mitään knikkejä taloon.
Nythän tässä tuleekin sitte se vastaan että mistäs löydän nopeasti hopsusukuisen, mielellään lk, hyväluontoisen uroksen Ullalle jolla olis sukua tiedossa ja mahdollisimman knikkivapaa suku.
Saa toki laittaa yv:tä jos on tarjota jotain kivaa urosta ja mahdollisimman läheltä hyvinkäätä.

Mustikkamaan

Kylläpä tuli taas epätoivonen olo ku luki näitä tein knikkijuttuja  :S Mulla on kaikki "tulevat jalostuseläimet" vielä niin nuoria että knikit ovat hyvinkin mahdollisia. Pelottaa ihan kauheesti, en meinaa uskaltaa ees testaa niiden häntiä ku pelkään niin :D Odotan ehdottomasti 6 kk asti ennenkö käytän ketään, en enää ikinä ota riskiä astutella alle sen - vaikka tokihan niitä ilmestyy sen jälkeenkin, mut vähempi.

EmmaTi: Kyllä tulee ihan periytyviä knikkejä vaikka kuin myöhään. Siks niitä varmaan nyt onkin niin paljon, kun mutkia haudataan "onnettomuuksien" alle. Mutta oon kyllä hirveen tyytyväinen että näinkin avointa on jo tää knikkikeskustelu :)

Nape: Kyttäät kato Gaalan näyttelyluetteloa ja pommitat hopsusukusten lyhytkarvasten omistajia :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

^Hyvä idea :D  Mutta mihinkä mä oon laittanu sen näyttelyluettelon :haha  Jossain erittäin hyvässä tallessa tietysti ;)

Mimmi

voi elämä noiden luonnonvalkoista erottamisessa  :D  onneks yks on sentään ps mutta loput on mustasilmäisiä. merkkailin niitä eilen että vähän erotan  :)  creme poika paljastui ps cremeksi :) ihan kiva  :)  voi ku vois pitää kaikki kotona....ikävähän noita tulee....

Ninde

^Miks ne pitäis erottaa? Mä en edes yritä erottaa noita blondeja toisistaan, kun ei sillä loppupeleissä ole mitään väliä kuka on kuka.

wiidii

Meillä ainakin identtisistä mustista poikasista päättivät omistajat itse minkä hamsterin halusivat.  :)  Muutaman erotin toisistaan esimerkiksi vatsalaikun takia, mutta siinä se sitten olikin. En näe mitään järkeä siinä, että pitäisi hamsterille jotain merkkailuja tehdä, etenkään poikaselle. Eri asia jos olisi kaksi identtistä, täysikasvuista roboa tai jotain.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Mimmi

eihän täällä uskalla enään mitään sanoa kun aina joku alkaa aukomaan päätä, on tää kyl ihme palsta

wiidii

Enhän minä pahalla sanonut, jestas sentään.  :D Haluaisin vaan tietää, mitä merkitystä sillä on erottaako ne poikaset toisistaan vai ei?
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

Mulla ei ollu kans viimesessä poikueessa muutamasta norresta ni annoin ostajan itse valita niistä. Ei kannata ottaa nokkiinsa heti pienistä. :P

Mimmi

tulevat omistajat haluaa tietää mikä on heidän poikanen kun tulevat katsomaan, osa on uroksia osa naaraita niin onhan se kiva näyttää että tuo on sinun poikanen. Onneks noi urokset erottaa jo peräpäästä.

Sabat

Mutta toisaalta jos on kaksi ihan identistä urosta niin voi laittaa kummastakin kuvan ja niistä saavat sitten valita kun tulevat paikan päälle.  :)

Mimmi

no ihan kuinka vaan.....pitääpäs katsoa sit sunnuntaina kun tulevat käymään  :)