• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Finesse

#300
Heh olipas taas tapaus kun samana yönä kummatkin hamsut karkuteillä  xD Isukki siellä juoksee hanskat kädessä kun muut nukkuvat ja jahtaa vaarallisia mestaririkollisia (karkasivat siis kiven sisästä). Toinen päässyt pois kaatuneen juoksupyörän päältä ja toinen juomapullon : D Mutta onpahan nuissa terroissa kuitenkin korkeutta sen verran että eivät kyllä karkuun ilman tuommoisia epähuomioita pääse :D

Kumma kun vuoden varrella olen aina silloin tällöin käyny ostoksilla ja kyllähän sieltä yleensä jotain pientä hamsuillekin on tarttunut - tänään minun 13 vuotiaan lompakolla huikeat 50 e  :D eikä mitään tarttunut hamsuille mukaan = D
Tervetuloa vierailemaan diabolosivuilleni
osoitteeseen  diamono.nettisivu.org !

Nape

#301
Täytyy sanoa että on kyllä aivan ihana meidän uusi hamsuliini. Sellainen pieni pirpana ja heti niin rohkea ja käsikesy ettei tosikaan. Het tulopäivän iltana toinen kiipeää suoraan käteen ja monta kertaa ja niin kiltti ja hyvä käsitellä muutaman päivän vajaa 5-viikkoseks että lapsetkin voi pidellä muitta mutkitta. I'm so in love  :lov

MortimerRiddle

#302
Voih, hamsukuume nostaa taas päätään. Hyvä että olen päättänyt nyt olla kuitenkaan vähään aikaan uusia hamsuja hankkimasta, näissä kahdessa on ihan tarpeeksi työtä. Toisaalta ruokaa jää nykyään aina hieman yli, kun ennen siitä oli melkeimpä pula. Haluan kuitenkin päästä pian ostamaan taas uusia tarvikkeita noille poitsuille. Ensiviikolla sitten.

Ääh, äsken tuli taas Sisua ikävä. Muistelin kesäistä poikuetta ja aivan kuin haistoin Sisun tuoksun taas nenässäni. Ei tyttökullan menetyksestä niin vaan yli pääse. Toivottavasti siskon vanhushamsteri Hassel elää vielä pitkän ja onnellisen elämän.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Ken_G

#303
Hain eilen Auran takaisin kotiin Tampereelta tuloksettomalta vauvareissulta. Oli tytöllä kovasti tarmoa parin tunnin kuljetusboksirupeaman jälkeen, mylläsi juoksutuslaatikon sisustuksen ihan uuteen uskoon  :D

Nooruli

#304
Uskallanko käyttää Kurpitsan häkissä Olympian Haapake merkkistä haketta, vaikka normaalisti olen mörttiä käyttänyt ja hyvin on toiminut, mutta kutterista tuli Kurpitsalle silmä-oireita? Kun ei Stokkalla ollut mörttiä enää ollenkaan niin tarttui sitten toisenlaista haketta mukaan. Pelottaa vaan, että Kurpitsan silmä rupee taas oireilemaan olympianista kun on hienojakosempaa kun mörtti.  :kieli
vkh talvikkotyttöni Kurpitsa ? 13.10.10
Bostoninterrieri Saara ?
Muistoissa marsuni]?[/color] 27.06.03-05.05.08
Minni ? 27.06.03-04.03.10

Ken_G

#305
Olympian ei pölyä sen enempää kuin Mörttikään, samaa haapahakettahan se on vaikka vähän hienojakoisempaa. Itse olen kuitenkin vaihtanut näistä kahdesta Ålspan -leppähakkeeseen, jota pidän parempana:

http://www.petshop.fi/alspan.html

Vevve

#306
Meillä on meneillään muuttotohinat. Hampserit tuli raahattua boxeissaan matkustaen uudelle kämpälle jo aamulla, siellä ne saa oleilla kiusaamatta porukoita enää kolinoillaan, kunnes muutan. Käyn siellä kuitenkin joka päivä viemässä tavaraa. :)

Hassua muuten, että kaikki aina valittaa kun ei mahu hamsterit yksiöön. Noi mahtuu ihan superhienosti omaan nurkkaukseensa, mulla on tilaa vaikka toiselle kolmellekymmenelle!  :D

Maiju*

#307
^ Noin mekin tehtiin kun viimeksi muutettiin, elikot muutti ekassa kuormassa ja sit vasta muut tavarat.
Muistaakseni oli torstai kun hiiret, hamsterit & matelijat muutti tänne, me itse jäätiin sit tänne lauantaina. Joka päivä roudattiin kuitenkin tavaraa tänne, samalla tuli sit hoidettua toki.
Pitäähän sitä tärkeysjärjestys olla, lapset ensin.  xD
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Jinny

#308
Meidän pientä syrkkipoikaa on nyt vähän ujostuttanut viime päivät eikä se ole oikein halunnut tehdä lähempää tuttavuutta, minkä toki olen sallinut sille, eihän se ole vielä montaa päivää uudessa kodissa ollutkaan. Äsken sitten taas tutustuttiin, juttelin sille siinä jotain että se alkajaisiksi tottuisi mun ääneen, ja melkein kyllä sydän suli kun se yhtäkkiä reippaana poikana kiipesi kädelle :lov Se tuntui saman tien myös hoksaavan sen, että tuosta häkin etummaisesta luukusta pääsee aina välillä vapauteen, kun nyt se päivystää aina pienin väliajoin siinä takana :D

On tää kyllä mukavaa, kun on taas syrkki talossa.

Nape

#309
^Voi, kun ihana poika  :)  MInäkin aattelin tänään päästää tuota Lissua iltalenkille. Kamalasti se iltaisin aina ropaa tuolla dunassa, niin virtaa piisaa :)

Se ois taas asumukset siivottu ja Lissua ja Gunvaldia lukuunottamatta hamsut olleet iltalenkilläkin. Sain harmaita hiuksia, kun Viljo avusti mua vähän liikaakin noissa siivoushommissa ja kaiken lisäks se hukkas juomapullonpidikkeen ja levitti hirveesti purua joka paikkaan :kieli

Ana

#310
Hei. Olen uusi tällä foorumilla ja hamsteriharrastuksessa, mutta tulimpas pulisemaan kanssanne. Minulla on yksi hamsteri ja tämä lemmikki onkin ihan uusi tuttavuus minulle, sillä kyseessä on ensimmäinen hamsterini. Aivan ihana olento, ja hamsterit ovat nyt vienneet sydämmeni ihan totaalisesti. Helppohoitoisia, ja kivoja eläimiä. Toinen himottaisi kovasti ottaa jossakin välissä.Ja vielä kasvattajalta, mutta täällä päin ei ole kasvattajia, ja kaikki lähimmät tuntuvat olevan tauolla kasvatuksesta. (lähimpiinkin matkaa yli 300km), että on suomessa aika vähäistä vielä tämä kasvattamistoiminta. Näyttelyt kiinnostavat minua, siksi tuommoinen kasvattajalta ostettu olisi parempi. Oma hamsterini on eläinkaupasta, ja lajiltaan talvikko. Meinasin ottaa aluksi syyrialaisen, mutta onneksi päädyin talvikkoon. Se taitaa silti olla minun juttuni ennemmän. Sukulaisillani olen tutustunut talvikkoihin ja syyrialaisiin, mutta kolme muuta lajia ovat vähän oudompia. Voisin myös Cambelin harkita ottavani kun löytyisi.

Olen meneossa hamsterini kanssa pet näyttelyyn Ouluun. Jännittää hirveästi, ja pitää totutaa hamsua olemaan kuljetusboksissaan. Kivaa nähdä miten nämätkin näyttelyt toimivat.

Mustikkamaan

#311
Tervetuloa mukaan! :)

En oikein osaa kuvitella, että hamsuja kasvattaisi tämän useampi; kasvattajalistahan ei käsitä Suomen ainoat kasvattajat, moni on myös tuolla jalostuspalstan "kasvattajanimettömiä kasvattajia" -listalla ja moni ei ole edes siellä. Eli on meitä aika monta jo näin vähäväkisessä maassa! :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ana

#312
No kaikki on keskittynyt etelään : D Olen kyllä tutkinut kaikki mahdolliset listat ja ilmoitukset. Vielä ainakaan ei ole silmiin pistänyt lähellä olevaa. Paljonhan juuri kasvataa ilman kasvattajanimeä, ja sellaisia on vaikeampi huomioida, mutta kyllä niitäkin löytyy kun etsii.

Mustikkamaan

#313
Niinpä se tuppaa kaikki muukin elämä keskittyä etelään. Se johtuu ihan tästä mein yhteiskuntajärjestelmästä :)

Kuljetukset aika hyvin onnistuvat harrastajien kyydillä etelästä pohjoiseenkin, eli jos hankit jossain vaiheessa uutta ötöä, niin niitä kannattaa aina kysyä :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ana

#314
Luultavasti harkitsen toista tuossa muutaman kuukauden päästä kun muutan omakotitaloon, niin olisi uudelle lapselle tilaa :) Vaikka kyllähän tännekkin mahtuisi. Mukava kasvataja pitäisi vain bongata, ja vielä kuljetus. Tottakai Oulussa usein järjestetään jysrsijänäyttelyitä, ja jos sinne olisi kasvattaja tulossa niin voitaisiin sielä tavata jos olen menossa tai sitten jos he vähän stoppaavat tässä välillä. Käykö muuten moni Oulussa näyttelyttään hamstereitaa?

Pitäisi tässä lähteäeläinkauppaan luultavasti 40km päähän. Hamsterille ja kaloille olisi kivaa ostaa jotain. Kurjaa kun täällä oleva eläinkauppa on niin surkea, etten halua kannattaa sen toimintaa, ja toinen on musti ja mirri, ja sielä ei hamsterille ja kaloille löydy paljon mitään. Uusi akvaariokin luultavasti pitäisi katsella, jos vaihtaisi sitten isompaan kun muutan, nykyinen akvaario on niin pieni. Rahaa pitäisi vain taikoa jostain.