• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#360
Ihana ylläri  :twisted: Meillä ei ole nyt vähään aikaan kukaan onneks karkaillut...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ken_G

#361
Kumma juttu, paristakymmenestä entisestä ja nykyisestä syrkistä ei meillä kukaan ole koskaan rikkonut asumustaan yhtään, ei edes juomapullon reikiä ole jyrsitty. Vain pari juoksupyörän akselia hajonnut kovassa käytössä. Mutta täällä foorumilla näkee hurjia juttuja kekseliäistä karkumatkoista  :shock:

lentsu

#362
Mulla on ollut en-tiedä-kuinka-monta hamsteria elämäni aikana (satoja??) mutta yksi ainoa on syönyt itsensä gabberista läpi. Ja Nuppu olikin aika legendaarinen hamsteri energiansa suhteen. Minäkin olen ihmetellyt näitä hajonneita dunia... tai siis niiden yleisyyttä. Onko dunat tehty nykyään pehmeämmästä muovista vai mitä ihmettä?  :huh

*kelju*

#363
Argh!
Mä arvasin että hurahdan tähän hamsuhommaan ihan totaalisesti XD

Meille muutti siis viikonloppuna syrkkipoika Stuba Minskin luota ja nyt jo haaveilen jonkinlaisesta kääpiö rodusta...
 Mutta mikä olisi paras? Kertokaahan mielipiteitänne :)
Ja kumpi olis kääpiölle parempi: pohjapinta-alaltaan iso vai pienempi, mutta korkea terra?
<3 Syrkkipoika Stuba & Talvikkopoika Sergei <3
[/color]

Nape

#364
Meillä Linda on karannut kerran, ja se oli mun oma vika. Otin poikaset terrasta käsittelyyn ja jätin terran kannen auki, niin Linda-mamma päätti ottaa hatkat terrasta sillävälin kiipemällä mökin katon päältä pois. HUomasin siinä vaiheessa ko se vilisti tv-tason alla. Hyvin sen kyllä sai kiinni.
Ja kerran se oli boksissa siivouksen ajan, niin sai sen luukun päällään tönittyä jotenki auki, vaikka boksi oli tiukasti kiinni :pihalla:  Aattelinki tässä, että pitääköhän sen boksin kansi teipata ettei se karkaa näyttelyssä jos se saa kerta itte kunnolla suojetun boksin auki :pihalla:

Röllillä on ollu kova tarve päästä yöjuoksuille :grin:

Anonymous

#365
Siis meillä ei oo kukaan syönny itteään gabberista ulos vaan dunia on kyllä yks jos toinen järsinny ja on kyllä tosi ohutta/pehmeää muovia. Onnekseni on paikkaus tarvikkeita kun Heidi niitä mulle kerran toi ison läjän.

lentsu

#366
Joo se oli Nupulta mahtisuoritus, sillä kyseessä oli todellakin ehjä gabber, ei edes duna, johon tuli perinteinen vankilapakoaukko eikä ihan pienikään.  :pihalla:

*keiju* paljon pinta-alaa kääpiölle. Ei ne korkeudesta oikein osaa nauttia kömpelöitä kun ovat. Mutta sen verran pitäisi olla korkeuttakin että voi laittaa reilusti kaivautumismatskuja.

HamsterSailor

#367
Meillä ketään ei ole karannut asumuksestaan, mutta jaloittelualueelta kylläkin. Viimeisin karkaus oli Pepin suorittama, tapahtui noin 10min. sitten. Neiti sai portin auki ja karkasi kodinhoitohuoneeseen (jaloittelualue sijaitsee siellä) , onneksi huoneen ovi oli kiinni ja löysin Pepin melkein heti karkauksen jälkeen kaappien alta. Eikä ollut eka kerta :D Samalla lailla on hän ennenkin yrittänyt. Hää on vaan niin ylivoimasen fiksu mulle :P

GaneshaX

#368
Meillä on menty useista dunista läpi ja myös yhden gabberin alaosan suorasta seinästä läpi. (mikä on suht kovaa muovia) Kai meillä on sit jotain adhd tapauksia  :c8
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

lentsu

#369
GaneshaX: mun muistaakseni sun hamstereiden takana ei kumminkaan ollut Nuppua?  XD Sukulaisiaan kuitenkin... Vaviskaa kaikki joiden hamsterin sukutaulun pohjalta löytyy TUHOAJA-NUPPU eli Colbronde's Dubonnet.  :mrgreen:  :oops:

PS. On muuten sekin monistunut, kun nopeasti aihetta tutkailin, ihan kivasti poikansa Colbronde's Fandangon kautta.Mitä jos meillä onkin näiden yhä useammin rikkoutuneiden dunien takana hirvittävistä hirvittävin edetessään yhä pahemmaksi äitynyt NUPPU-GEENI?  :shock:  XD

*kelju*

#370
Mikäs noille kääpiökavereille oli ne suositus mitat? Mitään minimiä en kyllä kelpuuta :)

On jäämässä juuri tyhjäksi 60x30x30 terra.
<3 Syrkkipoika Stuba & Talvikkopoika Sergei <3
[/color]

Mustikkamaan

#371
Kannattaa lukea ainakin SHY:n sivujen hoito-ohjeet, siellä on ne suositukselliset minimimitat - siitä sitten ylöspäin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

*kelju*

#372
Kiitti tosta ^. Mä oon seikkaillut noilla sivuilla, mutta jostain syystä toi hoito-ohje linkki on jäänyt jostain syystä täysin näkemättä! Painelen sinne siis  :oops:
<3 Syrkkipoika Stuba & Talvikkopoika Sergei <3
[/color]

jonna

#373
Mulla on kanssa yksi syönyt Gabberin rikki, oli vaan sen verran pöllö kaveri että tukki pesäaineilla kolosen  :D  Sitähän en tiedä olisiko yöllä käynyt seikkailemassa ja palannut takaisin häkkiinsä.
Mestarikarkaaja oli se naaras joka tuli pinnahäkistä. Mä en tajua mistä se tuli, kun luukut olivat kiinni ja niin isoa rakoa ei häkissä ole mistä se olisi ulos päässyt.

Nuo nykyiset dunat on kuulemma eri materiaalia kuin vanhat. Sain noita vanhoja dunia jotka ovat olleet pitkään käytössä, pientä pyöristelyä juomapullon kolosessa on mutta ei muuta nakertelun jälkeä. Uusista tulee kuulemma hamsteri hujauksessa läpi.

Saivathan nuo auki pleksiset liukuovetkin, jotka ovat melko jäykät ihmisenkin siirtää. Nykyään ne on viritetty koiranlukoilla kiinni joten luulisi siellä pysyvän, kunnes joku neropatti oppii aukomaan tuon lukon...

Summer

#374
Mä en kyllä dunaan uskaltais hamsua laittaa kun tossa mikä meilläkin oli gerbulla joskus niin oli 2 juomapulloreikää ja toinen niistä on jo melkosen jyrsitty. Ja nythän meillä on 3 kissaa niin ei oikeen viitsis ottaa sitä riskiä että hamsu lähtee seikkailemaan. Lasinen terra olis sinällään aika hyvä, mutta sitten taas jos nyt käykin niin että joku kisuista päättää hypätä siihen päälle niin semmostahan se ei kestä, joten häkki on ainoa vaihtoehto. Paitti et meillä on vaan kaikki hamsut olleet niin pöhköjä että tulevat kissojakin kattomaan, saa nähä onko toikin. Tosin kerran kyllä yks kisu joutui nenään purruksi kun tunki nokkansa liian lähelle, eipä menny enää sen jälkeen ko. hamsun luo.
Vaikka tokihan meillä kissat ajetaan saman tien pois häkin luota tai jos ovat jossain edes kytistämässä sinne, ja aika hyvin niille on mennykkin perille et sinne ei oo mitään asiaa.

Joskus aikanaan meidän 1 syrkkihän otti ja oli kadonnu yön aikana häkistä, etittiin olevinaan koko kämppä läpi ja olin jo ihan kauhuissani et se on salee livahtanu partsille ja tippunu sieltä kun ei löytyny. Sit se oli jääkaapin takana.  :roll:  Se ainoa paikka minne ei pystynyt kattomaan. Illalla sit haettiin pizzaa ja syötiin olkkarissa niin sieltähän se herkkuperse juoksi pitsan tuoksujen houkuttamana.  :D Sillon ei onneks ollu muita lemmikkejä kuin 2 kania ja 1 koira. Ja toi koiruus nyt on semmonen hamsujen ja kaikkien pikkuötyjen kaveri vaikka se jumalattoman suuri onkin.
Meillä asustaa]