• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Kassu

#795
Tilasin tulevalle hamsulle/hamsuille tämmöisen dunan http://www.pawspetsupermarket.co.uk/cle ... 2552236511 Jos olen ymmärtänyt oikein lukemisiani, niin tuon pitäisi ilmeisesti kokonsa puolesta riittää majoittamaan kaksi roboa? Tai talvikon. Onko tuollaiset häkin mukana tulevat juoksupyörät kuinka hyviä/kova äänisiä, ja onko ne helppo vaihtaa tarvittaessa.
Muut tarvikkeet ostan varmaan eläinkaupasta sitten kun duna on saapunut postissa :) Odotan sisustusta jo innolla ja sitä, että viimein saan oman hamsterini. <3

edit/ Niin ja tuli mieleen, että jos häkissä on kalteriväli on 7mm ja sen sanotaan olevan sovelias kääpiöhamstereille niin mahtaako tuo pitää kutinsa? En siis häkkiä ole hommaamassa, mutta törmäsin entsintäprosessin aikana tuommoisiin häkkeihin.
Mukana menossa:
Talvikko naaras "Nasu", yhteiseloa 13.1.2012 alkaen

rosewood

#796
Tälläisen laitoin valmiiksi huomenna tulevalle pojalle :) (kännykkälaatu on tunnetusti loistava)

[size=85]Omaa pikkuista odotellessa ?[/size]

Minski

#797
^ Hihii, tutun näköinen häkki ja tuttua tavaraakin sisällä :)
Kivalta näyttää :yes:
Ehkä tuonne kattoon voisi vielä laittaa jotain ? Tai tuota häkin korkeutta jotenkin hyödyntää ? Esim. riippumattoja, riippusiltoja, riippuvia reikäkuutioita tms. Itse olen häkeissä pitänyt noita riippusiltoja siellä katossa ja kiinnittänyt pahvisia Pringles-putkia ohuella rautalangalla katosta roikkumaan ja isohkoja puukarahkoja pistänyt myös kiipeilyä varten yms. Niin ja joskus laittelin noita heinäpesiäkin roikkumaan ohuella rautalangalla häkin katosta. Mutta eiköhän se häkin sisustus siinä "elä" sitä mukaa kun nyt ensin näet millainen pienokainen se on ja mistä se tykkää, jonka saat :)

Niin ja cricetien pinnaväli on ihan isyyriskokoa ja 6-viikkoinen hamsu on jo sen verran iso kuitenkin, ettei sentin raosta ihan pääse, pesäpoikaset ja alta luovutusikäiset poikaset on sitten asia erikseen :)

Onnea vielä hamsupienokaisesta !

---

Meillä on enää 2 syyristä; 1 v 9 kk ikäinen Timandra ja 1 v 1 kk ikäinen Viviana. Ne asuttavat molemmat isoja terraarioita. Kaikki dunat ja häkit myin sitä mukaa pois, kun hamsuja nukkui pois, mutta terrat jätin viimeisimmiksi, koska niissä on niin ihanasti hamsuille tilaa temmeltää ja ovat kauniimpia sisustuselemenentteinäkin kuin kalterihäkit tai muoviset dunat kaiken kukertavine muovipohjineen. Meillä hamsut on aina viihtyneet terraarioissa parhaiten, kunhan terrat ovat tarpeeksi isoja.

Timandra-mummon terra on 100x50x50 cm:



Viviana-neiti asustaa 95x50x50 cm terraa:



On tämä kyllä oudompaa kuin outoa omistaa vain 2 hamsua, näyttää niin autiolta, kun terroja on vain yksi siellä...



... ja toinen täällä...



... verrattuna siihen aikaan kun niitä oli sekä siellä että täällä ja vielä tuollakin:
viewtopic.php?f=35&t=565&p=130956&hilit=kasvattajien+tiloja#p130956 :D
(voi elämä oikeesti tota, nyt sen vasta oikeesti hoksaa miltä toi ehkä ulkopuolisen ei-hamsuihmisen silmään on näyttänyt, kun katsoo sitä nyt itsekin ns. ulkopuolelta parin lemmikkihamsun omistajana  :oops: )
Hamsteriton tätä nykyä

rosewood

#798
^ Joo ehdottomasti pitää keksiä tuonne vielä jotain. Yritin toisesta tasosta saada lisää korkeutta mutta en millään keksinyt mitään millä sinne olisi sitten päässyt. Riippumattoa voisi kyllä alkaa väsäämään. Ja jätinkin alussa vähän sitä ajatellen tyhjemmäksi ennen kuin huomaan minkä tyylisistä jutuista poika tykkää. Kiipeily kuitenkin näyttää olevan mieluista, joten siihen ainakin panostamaan. :lov
[size=85]Omaa pikkuista odotellessa ?[/size]

metsku

#799
Meinaatko Minski lopettaa hamsuilun ja lemmikien pidon kokonaan kun nuo hamsut kuolevat?

Mä tilasin Masalle (syrkkipoika) Saksasta sellaisen puisen terraarion (pleksilasi edessä) kokoa 115x60x58: http://www.huuto.net/kohteet/jyrsijan-h ... /202507226

Tüna

#800
Pitkästä aikaa otin taas syrkin, ja niin nopeasti kaikki se tieto katoaa pääkopasta että jouduin selailemaan foorumia kun mietin, mitä sille uudelle tulokkaalle pitäisi hankkia. Muun muassa juoksupyörän koko tuotti päänvaivaa, no, ei tuon 28 cm pyörän ainakaan liian pieni pitäis olla, vie vaan tilaa ihan tehokkaasti. :D Terraariolla kokoa 95 x 40 x 45 cm.

Toistaiseksi nimetön poju poseeraakin kuvassa:


S.D.G.

#801
Ach. Olen niin onnellinen. Meille saapui eilen 200 litraa yhdistettyä omaa 22-vuotissyntymäpäivälahjaa ja Isa-syrkin 1-vuotislahjaa.  :sydan  Sain ihan ilmaiseksi ystäväperheen ikivanhan 100 x 40 x 50 -akvaarion. Jokohan taloutemme kiistaton kuningatar Isa I tyytyisi uuteen asuntoonsa.  xD Nyt olen ihan innoissani tsekkaillut täältä, millaisia kansia olette akvaarioihinne pykänneet ja googletellut Jyväskylän rautakauppojen verkkotarjontaa. Ajatus alkaakin jo muotoutua... :)
 
Oletteko vanerikansien päälle kasanneet painoja? Onko löytynyt mitään näppärää lukitussysteemiä?
Postailen linnakkeesta kuvia jahka asunto valmistuu. Sit mulla on kuulemma velvollisuus kutsua akvaarion edelliset omistajat tupaantuliaisiin kun syrkki kotiutuu kämppäänsä.  :haha
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

anskuxxx

#802
Tässä vähän kuvaa meidän terran kannesta,heikosti kyllä näkyy. Kävin rautakaupasta verkkoa ja samalla tuollaista kulmalistaa. Sahasin listan oikeaan mittaan ja liitin sisäpuolelta kulmaraudoilla kiinni ja verkko alapuolelle niittipyssyllä kiinni. Mitat ehkä hiukan pienet, mutta kansi kestää ainakin paikallaan hyvin ja pari kulmarautaa jätin ruuvamatta ihan tiukkaan, niin kantta voi päästä ns. vääntää vähän että saa paikalleen. Sinällään hyvä kun on tiukka. Eikä maksanu paljoa  :)  Kulmathan noista listoista jäi auki, kun sahasin suoraan, ei minua haittaa! Jollain sahasysteemillähän ne saisi viistoon sahattua ja siten sitten ehkä paremman näköisen  :D **Muoks**,tais kuvan lisääminen kännykällä mennä päin honkia! :huh  Yritän huomenna tietokoneella uudelleen  :P
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

p@llero

#803
^katevasti ajateltu! Mullako tuntuu etten ikina pystyis tekeen tollasii omasta aivostani  :roll:
Sain muutama viikko sitten postissa tilaamani hakin kokoa 100x50x50, niin ihmeen moni on ihmetellyt tyyliin: "siis toi on ihan hirveen iso! Onkohan toi jo liikaa..."  :pihalla:  Siis ite oon ainaki tyytyainen et siis tommonen hakki on aika perus mun mielesta... Ja yks ysti sano et toi ois kylla mun hamsulle liian iso. (sil on talvikko) Niin aattelin vaa et onhan se kalterikoko varmaa liian iso ja ne mokit yms, mutta periaatteessa mikaan hakki ei voi olla millekkaan hamsulle liian iso. Ainakaan mun mielesta ja toivon etta muutki tajuais asian.  :roll:

Elliih jos luet tata niin ala suutu, en mie pahalla ku ihmettelin vaa.   ;)
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Eve87

#804
Lainaus käyttäjältä: "p@llero"mikaan hakki ei voi olla millekkaan hamsulle liian iso.

Ei voi olla, mitä enemmän tilaa hamsterilla on, sitä parempi.  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

p@llero

#805
^ No niin mieki ajattelin  :)
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

anskuxxx

#806
Tässä nyt muutama kuva Pertin terran kannesta, minkä tekemisestä yritin selostaa pari viestiä aiemmin  :)  Kuvien laatu on mitä on puhelimella kuvattuna.
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Kassu

#807
No niin, nyt saapui tulevan hamsterin häkki postiin ja samalla tulivat myös muut netistä tilaamani tarvikkeet. Iih, perjantaina sitten haen eläinkaupasta ensimmäisen hamsterini. :)

Tässä asumus joka odottaa asukastaan:

Vähän huono kuva tuli, mutta kai siitä jotain selkoa saa. Purut puuttuvat vielä pohjalta.


Ja tässä ylhäältä. Tuosta vihreästä pömpelistä en ole ihan varma, sen on tarkoitus olla leikki/pesäpaikka mutta sen aukot tuntuvat vähän pieniltä vaikka kääpiöhamstereille onkin (robolle varmaan enemmän ehkä sovelias, mutta talvikolle, mihin nyt sittenkin päädyn, ehkä täysikasvuisena nafti), mutta alkuun saa olla kokeilussa ja menee sitten joskus mahdollisesti vaihtoon. Häkin mukana tulleen pyörän (muuten kiva mutta hirveän äänekäs kuten varmaan kaikki muutkin häkkien mukana tulevat pyörät) korvasin juoksulautasella, mutta nyt on sitten jäljellä semmoinen tappi tuossa tasanteessa missä pyörän piti olla. Ripustan siihen varmaan jonkin herkkupallon tai lelun tms.
Tasanteen alla näkyy  violetti vessalaatikko. Toisen ruokakipoista (toinen tuli häkin mukana toisen ostin) otan varmaan pois ja teen siitä tuoreruokakipon minkä laitan aina tarvittaessa tuonne. Häkki vaikuttaa ihan hyvältä ja oli mukava yllätys että siinä tuli myös mukana iso pussillinen pohjapuruja. Heh, oli tarkoitus tehdä omaan sisustukseen sointuva häkki mutta nyt siitä tulikin vähän tuollainen värienkirjo. :D
Mukana menossa:
Talvikko naaras "Nasu", yhteiseloa 13.1.2012 alkaen

Black_Lace88

#808
I'm confused! Olen kuullut, että terraario tai duna olisi talvikolle must ja häkkiä ei saa olla. Silti täällä ihmiset ostavat häkkejäkin. Saako häkkiä (pienipinnaista) siis olla vai ei ja jos ei niin miksi ei. Minulla on akvaario, jonka mitat ovat P 65x S 29 x K 34 ja olin harkinnut siihen talvikkoa, mutta se taitaa olla liian pieni. Jos häkkikin on ok niin mieluummin ottaisin häkin, sillä jo tuo 64 litran akvaariokin on sen verran painava, että talvikolle tarpeeksi suuren terraarion paino hirvittää. Meillä on 375l akvaario (joka painaa ainakin saman verran kiloissa ilman vettä), jonka pieneenkin siirtämiseen tarvitaan kaksi todella hyväkuntoista ja lihaksikasta miestä... Akvaario on kuitenkin varattu kaloille, vaikka olisikin ihana lukaali talvikolle! Se varmaan hukkaisi itsensä sen hyövereihin :P En tiedä jaksaisinko nostaa edes 64 kiloa itse (painan jotain sitä luokkaa, vähän vähemmän). Onneksi on mies apuna. Siitä huolimatta häkki olisi paljon helpompi. Kysymys kuuluukin, onko se vaarallinen talvikolle? Ovatko pienipinnaisetkin vaarallisia?

Vevve

#809
^ Terraariosi on talvikolle sopivan kokoinen.
Pienipinnaiset häkitkin käyvät, mutta umpinainen asumus on aina hamsterille turvallisempi kun ei ole juuttumisen vaaraa. Lisäksi häkistä kuivikkeet tulevat helposti pohjalaatikon yli ja sotkevat häkin ympäristöä.