• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Hamsteritar

#720
Ookei. Onkohan tuo Hamster Heaven vai Duna Fun (http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... AA300_.jpg) parempi?

Humselo

#721
Meillä on Duna Fun ja ollaa oltu tosi tyytyväisiä. Hinta, laatu, toimivuus ja käytännöllisyys, kaikki ok. :)
Mutta mielestäni kooltaan se on tuolle meidän talvikkoneidille sopiva.

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Hamsteritar

#722
Ok, tuo häkki tulisi kylläkin syrkille, mutta kai nuo molemmat vaihtoehdot käy sillekkin? :)

Humselo

#723
^ Mä ottaisin syrkille ehdottomasti isomman asumuksen, esim. Duna Fun Largen, jos haluaa tämän tyylisissä asumuksissa pysyä http://www.petshop.fi/ferplast_duna_fun_large.html<!-- m --> , mutta sehän on makuasia mistä kukin tykkää.


Laitanpa tähän vielä kuvan Pesosen terrasta muutostöiden jälkeen. Neiti kun tykkää kovasti juosta juoksupyörässä, niin piti satsata isompaan pyörään. Sen seurauksena meinasi loppua terran koko ihan kesken. Nyt on pyörällä oma taso, jonka alle menee sopivasti piiloon mm. vessa  :icon_smile:
Vessasta muuten tulikin tason myötä niin mukava piilopirtti, että Pesonen vetelee usein pienet "päiväunetkin" siellä iltaisin  :icon_cheesygrin:

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Marin

#724
Pesosen sisustus kivan näköinen :).

Mä tuossa joku aika sitten laitoin kuvan, missä olin siirtänyt juoksupyörän tasolle ja näin tuli mukamas paremmin tilaa terraan. Mutta Blues ei  juossutkaan sitten pyörässä enää yhtään, joten pyörä palautettiin maantasalle ja nyt taas sopii välillä pyörässä viipottaa xD

Monsterhamster

#725
Hamsteritar Tuo perus DunaFun on syrkille ihan liian pieni, se on minidunan kokoinen. DunaFun Large asia erikseen. Mutta noissa kaikissa on nuo putket kyllä liian pienet isolle aikuiselle syrkille.
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Hamsteritar

#726
Ok. Olisiko tämä hyvä? Kokemuksia? Mikä Zooplussan häkeistä olisi paras syrkkipojalle?
http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... 0cm/226379

EmmaTi

#727
^No toi Alexander olis tosi hieno ja hulppee ja olis valmiiksi hyvät tasotkin.
Myös hamster heaven ja toi Igor on hyviä, kun niissä on kunnon iso luukku tossa edessä.
Varsinkin nuoren hamsterin kesytysvaiheessa on tympeetä jos on niin pienet luukut ettet voi ottaa hamsua kaksin käsin.
Kios häkki on TOSI edullinen mutta siinä on vain yks pieni luukku katossa niin se tekee siitä lähes kelvottoman  :kieli  Tosin jotkut näppärät on askarrelleet itse lisää noita luukkuja ottamalla jostain vanhasta häkistä luukun!

anskuxxx

#728
Tässä Pertin uusittua sisustusta.(Huomaa pissan keltainen juoksupyörä :kieli )
Kuvassa ei oo kansi paikoillaan,missä roikkuu herkkutankoja ja juomapullo.
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Monsterhamster

#729
Hamsteritar Ei ole omakohtaista kokemusta kyseisestä häkistä mutta itse olen sitä ainakin kuolaillut zooplussan sivuilla :D Upean kokonen, hyvät virikkeet mukana (tosin puu voi aiheuttaa ongelmaa pitkän ajan kuluessa kun siihen pissataan) ja kivan hintanen. Sinuna ostaisin tuon noista Zooplussan häkeistä :)
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Hemuliini

#730
Lainaus käyttäjältä: "Hemuliini"---Toinen asiani koskee hamsterin häkin sijoittamista. Tämä on ehkä tyhmä kysymys  xD , mutta haittaako hamsua jos sen asumus on päivällä(kin) hämärässä/pimeässä? Sitten kun tulen töistä kotiin laitan luonnollisesti taas valoja päällle --> juuri päinvastoin kuin hamsun normaali valoisa-pimeä -rytmi yöeläimenä menisi. Voiko sillä mennä jotenkin rytmi sekaisin tällaisesta?---

Saiskos näkemyksiä tähän? Ei ole kukaan vastannut vielä.  :huh

Anonymous

#731
^Tuosta ei ole mitään haittaa, itselläni on suurin osa terroista eteisessä missä on jatkuva liikenne sekä valot päällä.

Markka

#732
^^^Onko pyörä 20-cm?
Paljon samoja virikkeitä mitä Bellan terrassa on :) .
Hienosti sisustettu!
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

anskuxxx

#733
Lainaus käyttäjältä: "Markka"^^^Onko pyörä 20-cm?
Paljon samoja virikkeitä mitä Bellan terrassa on :) .
Hienosti sisustettu!
Jos Pertin terrasta kirjoitit niin kiitos  :)  Pyörä on tuo 20cm.Varmaan jostain tukusta pitäisi tilata laatikollinen noita,jos jatkossa pissaa pyörään.Outoa,vaikka tekee laatikkoonkin.Pitää kohta vaihtaa uusi,ja katsoa sitten.En millään raaskisi puisesta luopua!Ja yksi puolakin jo irtosi,ilmeisesti pissan voimasta  :kieli Tykästyin tosi paljon tuohon "puu sisustamiseen".Ja täältähän minä vinkkejä löysin  xD
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Hamsteritar

#734
Tänään ostettiin Rasmukselle uusi häkki, vihdoin :) Imac Criceti 16 merkkinen, kokoa löytyy 80x49x38cm. Onhan sopiva syrkille?