Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

Anzukka

Mitä mieltä olette hamsuhäkin/terran/dunan pohjalla vapon lämmitykseen käytettävästä puupelletistä. Se on paljon isompikokoista ja painavampaa kuin se "puupuhjainen kissanhiekka" pelletti. Mietteitä? Kokemuksia?
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Mustikkamaan

^Ite kö joskus käytin hamsuilla vessoja, ni käytin nimenomaan tota Vapoo. Ja Kodin Terrasta ainaki saa nykysin semmosta hintsusti halvempaa, läpinäkyvässä säkissä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anzukka

Joo. No eipä toi meidän poitsu pistänyt pahakseen noista pelleteistä ja nyt vaihtuu kaikille pk uroksille kun on ihan hirveen halpaa verrattuna mörttiin (vapo=8.5€/20kg ja mörtti= 11€/20 litraa) eikä varmasti takerru persauksiin kun mörtti tekee sitäkin vähän. Onhan toi tosi painavaa mut eihän tässä selkävikaisia olla vielä :D  Harmi kun ei oo missään lähellä kodin terraa.

Rose

Eli siis Veetillä on jotain valkoista kovettunutta juttua korvissa, toisesessa korvassa ei niin paljon mutta toinen korva näyttää tolta http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1446 ... tid=100336 Osaisko joku kertoa mitä toi siis on ja mitä sille voi tehdä?

Anzukka

^ Itse en tiedä mitä voisit tehdä mutta mitä se onkaan niin ei näytä kivalta :(

wiidii

Saattaapi olla sieni-infektio, alkaa yleensä pään seudulta (korvista, nenän alueelta..) ja siirtyy sitten lopulta muuallekin kehoon. Kannattaa pestä kädet aina käsittelyn jälkeen ja varoa ettei tartu muihin eläimiin. Ja tietysti eläinlääkärin luokse että saa hoitoon tarvittavat lääkkeet! (Ja oikean diagnoosin, minä en ole lääkäri.)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Rose

Käytiin tänään eläinlääkärissä kun ei saatu aijemmin aikaa, tai saatiin mutta sitä siirrettiin kiirreellisimpien tapauksien takia, ja sieni-infektio se on ja saatiin se lääke siihen, ja kiitos wiidii en olis tajunnut varmaan muuten että sillä vois olla toi infektio ja oltais saatu varmaan vielä myöhäsempi aika.

wiidii

Hyvä homma että selvisi, toivottavasti antibiootit sitten tepsii pieneen!  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Rose

Jotain öljyä me saatiin sieltä, ihmetyttää kun tossa lukee korvatipat mutta kumminkin määräsi laittaa jokapuolelle missä sitä sientä on, kun se levis tossa viikon aikana muuallekkin korvista, mutta siis tosi nätisti antoi laittaa ja toivotaan että paranee sen parinviikon aikana ettei tarvii uudestaan tonne eläinlääkäriin lähteä :)

Nape

^Kyl se varmaan käy muuallekkin se tökötti :)
Tää ei nyt liity mitenkään eläimiin, mutta ihmisilläki ku lapsella tulehtuu korvat niin kotku lääkärit määrä ab:n lisäk silmätippoja korviin laitettavaks ja myös korvien putkituksen jälkeen laitetaan silmätippoja lapsen korviin. Silmätipat käy myös siihen jos lapsella pippeli tulehtuu nii sen hoitoon :) Eli yhdellä aineella monta hoitotapaa. nii uskon, et sama hommeli ton sienivoiteen kans.

Rose

Okei, mulla kävi jo mielessä että jos ne antokin vahingossa jotain väärää sieltä apteeksista:D

Olkkuli

Käytiin eilen ton Napin kanssa lääkärissä. Ei tarvinnu hampaita lyhentää kun kuulemma oli vähän pitkät mutta suorat. Muuten kyllä pojalla on silmätulehdus ja silmä rähmii, niin saatiin tippoja ;)

Olkkuli

Nyt on sellanen juttu että Napin silmä on kohta rähminyt 2 vko. Saatiin lääkäriltä silmätippoja mutta rähmiminen vaan jatkuu. Ei tunnu tipat vaikuttavan. Napista on vaan tullut agressiiivinen koska ei tykkää tippojen laitosta ja näykkii. Onks kenenkää hamsulla ollut silmätulehdusta? Kauan on mahdollisesti kestänyt ja miten saitte sen hoidettua? Maanantaina pitää kyllä soittaa eläinlääkäriin jos tuo ei nyt lopu. Tulee taas vaan maksamaan omaisuuksai....  :roll:  :shock:  :huh  :|  :cry:

Nape

No  eikös se silmätippakuuri oo ollut nyt n. 5 päivää päällä? Ainakin noista viesteistä päätellen. Kuinka pitkäks ajaks lääkäri neuvoi sen kuurin? Rähmiikö molemmat silmät vai vaan toinen?
Niin ja jos se ei ala paraneen, niin voi tarvita jonkun toisen "nimisen" kuurin siihen silmään.

Olkkuli

Se on ollut nyt viikon, se kuuri. Toinen silmä vain rähmii, ei meinaa sitä saada millään auki. Kuurin piti olla 7-10 päivää.. Sitte se lääkäri sano että kun silmä on parantunu niin sitten vielä muutama päivä. Kun oltiin lääkärissä niin se värjäs sen silmän sellasella aineella ja katto ei kai siinä sarveiskalvossa oo mitään mutta ei ollut. Silmä rähmiija on turvonnut se ympäristö.