• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

Nape

#150
Kyllähän tuo koonsa puolesta riittää syrkille. Syrkkikoon duna on samanlevyinen mutta ei yhtä korkea.

Wige

#151
Hei voisikohan joku kertoa minulle noista rex syyrialaisista... Ovatko minkälaisia siis, että onko pidempi vai lyhyempi turkki kuin normaaleilla? Kuva sellaisesta olis kiva, jos joku viittis linkittää  :)

Yadell

#152
Rexeillä on kihara turkki ja viikset. Rex voi olla pitkä- tai lyhytkarvainen.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

mubuliii

#153
hei aattelin kysyä että mistä tietää tarkemmin syrkkitytön kiimasta, tiedän jo että huomaa hajusta ja kun alaselkää painaa hiljaa nostaa hännän, mutta olen viikonverran tarkkaillut että mikä päivä se kiima on, enkä ole haistanut tai huomannut mitään poikkeavaa ? onko normaalia ? onko kaikilla hamsuilla kiima ?  :huh

Rossu

#154
Kiima on syrkkinaarailla noin neljän päivän välein, ja kyllä ainakin tietääkseni kaikilla syrkkinaarailla pitäisi kiima olla, saattaa ehkä sattua sellaiseen aikaan, ettei sitä huomaa :)
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

mubuliii

#155
okei, kiitos neuvoista Rossu :)

mubuliii

#156
nyt löytyi syy miksi kiimaa ei ole näkynyt  :D  hamsu onkin poika  :shock:  se siis myytiin minulle tyttönä mutta onkin poika, sillä herralta löytyy pallit  :huh

Rossu

#157
^Hyvä, että selvisi :D
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

goldtofy

#158
Mitä purua kannattee käyttää?

Yadell

#159
Lyhytkarvaiselle normaali kutterinpuru on hyvää, koska yleensä hamsterit tykkävät kaivaa. Pitkikselle mörtti röpö tai jokin muu haapake, koska normaali puru tarttuu turkkiin kiinni. :)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Nape

#160
Paitsi kyl pk naaraat meillä voi olla ihan tavallisessa purussa.

Daim

#161
Eli saan sunnuntaina mun ekan syyrialaisen. Oon hirveesti lukenut kaikkee tietoa, mutta haluaisin vielä pari kysymystä selvennykseksi:

Kuinka paljon terraarioon kannattaa laittaa puruja? Ja onko se siis totta että pitkäkarvaisille pitäisi laittaa vain mörttiröpöä?

terraariossa, mihin laitan syyrialaisen, asui ennen gerbiileitä. Kannattaisiko mun pestä se ennenkun laitan hamsun sinne?

Olen lukenut aika ahkerasti noita, että mitä kaikkea tuoreruokaa saa antaa, mutta en oikein tiedä, mikä olsi sellainen hyvä sekoitus, mitä mun pitäis päivittäin antaa. Haluaisko joku kertoa jonkun hyvän esimerkin? :)

Vevve

#162
^ Puruja kannattaa laittaa n. 5-10cm kerros. Mörtti sopii pitkiksille paremmin koska se ei tartu turkkiin ja takuta sitä, mutta tavallista puruakin voi käyttää.
 
Terraario kannattaa pestä huolellisesti ennen käyttöönottoa.

Ei joka päivä kannata antaa samaa tuoreruokaa, johan siihen hamsteri kyllästyy ja ruokinta on liian yksipuolista. Eikä se hamsujen ruokinta mitään rakettitiedettä ole  :D
Joinain päivinä voi antaa vaan vaikka kasviksia ja joinain päivinä taas runsaammin, eikä joka päivä tarvitse antaa mitään tuoretta.
Ei tarvitse mikään jokailtainen kolmen ruokalajin illallinen sille hamsterille olla, vaan vaikka pari lusikallista pilttiä ja pala tomaattia. Suunnilleen 3-4 kertaa viikossa on sopiva määrä proteiinipitoisia tuoreita.  :)  Osta vaikka kaupasta erilaisia pieniä lihaa sisältäviä pilttipurkkeja, keitä mikrossa puuroa maitoon tai sekoita kermaviiliin jotain.

Daim

#163
Okei. ja sit vielä, kannattaako terraarioon laittaa se kattoverkko? Kun oon kuulut, että syrkit kiipeilee helposti sieltö pois,mutta ihmetyttä kuinka ne oikein kiipeää lasia pitkin monta kymmentä senttiä? :O

Nape

#164
no virikkeitä pitkin pääsevät kiipeämään pois, tai vaikka mökin katolta.