Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

Jatsi

mie päästin äsken Kaarnasta irti. Oli tyttö jo niin pahasti kuivunut ettei niskan ihokaan meinannun laskeutua ku eläinlääkäri oli siintä kiinni pitäny. Ripulin seassa oli myös ny verta.. tai no tytöllä oli koko hännänalune veressä  :cry:

Nuo nähdessäni oli päätös helppo tehä ja eniten helpotti et iskä itki siin vieressäni.
Kaarna ku oli miun ja iskän päiväkaveri, kävi ain moikkaa jos terran ohi käveli. vähän tyhjä olo ny ku miuta ei tuijoteta ku istun tässä..  :cry:
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

porsas

Ja sit yksi mahdollinen paikka, missä hamsteri pysyy pitkäänkin piilossa, on sohva. Meillä tytöt livahtaa aina ulkoillessaan sohvan alle ja kiipeävät sinne jonnekin sohvan sisään nukkumaan.

Toivottavasti löydät hamsterin!

Jatsi, otan osaa  :(  :sydan  itsellänikin saattaa olla surun paikka huomenna... Silkkiapinalla on varattuna eläinlääkäriaika patin takia (josta tähän ketjuun kirjoittelin viime viikolla). Eilen varasin ajan ja hoitaja kyseli heti että jos se on kasvain, niin tahdonko että leikataan. En kyllä osannut sanoa siihen vielä juuta enkä jaata, riippuu ihan lääkärin mielipiteestä.. pelottaa vähän suostua sellaiseen, kun kuitenkin pieni talvikko kyseessä ja nukutus on niin suuri riski. Toisaalta patti on sellaisessa paikassa, että häiritsee hamsteria kävellessä jos sille ei tehdä mitään. Patti on ollut vasta reilun viikon verran eikä hamsteri vaikuta olevan moksiskaan. Kokoa patilla on siis sormenpään verran, mikä on aika paljon 40 gramman painoiselle otukselle.
Talvikkosiskokset Silkkiapina ja Evakkosiili, s. 3.7.2009

wiidii

Lainaus käyttäjältä: "porsas"Wiidii, jos ruokaa katoaa kiposta, niin voiskohan olla mahdollista rakentaa jonkin sortin ansa? Tyyliin (pitkälle tuoksuvaa) ruokaa ja vettä jonkin laatikon pohjalle ja tikapuut tms nojalleen laatikon kylkeä vasten. Eikä tietty mitään poispääsymahdollisuuksia laatikosta pois.

Toivottavasti löydät hamsterin!

Yritetty on, mutta kissa kaataa ansat kun menee tutkimaan että mikäs se tällainen ämpäri on.  :kieli  Hamstereihin kissa siis ei koske, väitän ihan tosissani että on hamsterivarma - ja tiedän ettei se ole hamsua syönyt, koska tuli eilen illalla kotiin. Ja voi kai sitä useamman karkaamistapauksenkin perusteella sanoa ettei syö niitä, koska nyt oli eka kerta kun hamsteri(t) karkasi ilman että kissa olisi ollut kotona. Yhden hamsun sain kiinnikin Timonin avulla, kun meni nukkumalaukkunsa eteen maukumaan hädissään ja siellähän se hamsteri oli.

Hamsterin etsintä jatkuu..
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Osanotot Jatsi, todella ikävää :(

Toivottavasti Wiidiin pikku karkulainen löytyypi!

Täytyis alkaa päästään tyttöjä iltalenkkeileen, kun vaan sais ittensä ylös tästä tuolista.
Kerättiin eilen poikain kanssa metästä monta tosi hyvää ja isoa kiveä hamsuille. Ne on iltalenkkeilyä varten, ton kodinhoitohuoneen oven eteen, ettei ne peijoonit jyrsis sitä oven alustaa :kieli  :mrgreen:  Samalla siinä on hyvä kohta kulkea ja kuluttaa kynsiä. Varmaan kohta pakko antaa periks ja hommata se juoksutusaitaus tai jotain tiheetä verkkoatai jotain siihen oveen :lol:

MirkkuH

Hi-hii...juuri huusin huuto.netistä hyvän hyllyn...saap siihen lisää hamstereita :nuija:  :nuts:  :pileet:

^mä tilasin Dobbylle (saa sitä Loviisa ja Elviskin käyttää) aitauksen zooplussasta; maksaa siellä 10,90, musta se on muualla tuplasti kalliimpi. Dobby on sellainen saippuapala, että ei sitä uskalla esim. sängyllä pitää kun se on heti loikkimassa pois.

Nape

Mirkku: Juu mun täytyy varmaan sieltä tilata sellanen aituu, on kyllä edukas, ku vertaa noihin muiden liikkeiden hintoihin!
MInkäslaisen hyllyn huusit :) ?

Tänään sai kyllä ovi olla rauhassa noiden kivien ansiosta, kaikki tykkäs niistä :)

MortimerRiddle

Tänään tuli ymmärrys. Siitä tulee todella hyvä tunne kun saa hamsujen häkit hienoon järjestykseen.

Peetu ei ole herännyt koko päivänä. Huolettaa. Yleensä se huligaani olisi ollut jo monta tuntia terrorisoimassa kaltereita ja paukuttamassa juoksupyörää. Sisu oli erityisen tyytyväinen omaan järjestykseensä. Se onkin aina ollut tuollainen putkilo-hamsu ja nyt häkistä löytyy kananmuna-kenno ja pringles-purkki & muuta kivaa. Erityisenä lisänä minidunasta napattu taso. Sen kanssa on hieman ongelmia kehkeytynyt, mutta eiköhän tässä pärjätä.

Timotei oppi tänään purujen kaivamisen ihanuuden.  :mrgreen:
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Minski

MirkkuH: Muakin kiinnostaa millasen hyllyn huusit :)

Lainaus käyttäjältä: "Nape"No se cinnamon on kyllä tosi ihana. Minski, mä osallistun sun yllyttämiseen :D
Kaikki on Napen syytä !  Nimittäin meille on tulossa tää sulosilmä :oops:
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

Minski: Tuollasen suloisuuden takia voin hyvillä mielin ottaa syyn niskoilleni xD  Ihanan näköisen pikkukaverin saat itselles :)

Minski

^ Ja jos se osoittautuu joksikin adhd-kalterinjyrsijäksi niin se tulee aina Nape-kummitädille hoitoon :P
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

^No täällähän se viimeistään oppii sen kalterien kalisuttamisen jalon taidon :D  Mut toki, täällä on kummitätillä aina hoitopaikka valmiina muruselle :sydan

MirkkuH

Nape&Minski: ilmoituksessa luki: "Hylly, antiikkipetsattua umpimäntyä. Koko 85x32x192cm" ...elikkä ajattelin ottaa takalevyn pois ja jos tarvis kiinnittää hyllyt ruuveilla. Siihen voipi sitten iskeä gabbereita sun muita :)

Anonymous

Kaveri tänään käväs ja toi kaikki vanhan hamsunsa tarvikkeet(juoksupyöriä, ym iso laatikollinen) mulle sekä tornihäkin+ 11l kuljetusboxin  :D

ammie

Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Kaikki on Napen syytä !  Nimittäin meille on tulossa tää sulosilmä :oops:
No vähänkös Minski oli helppo yllytettävä! Miks ei mein äitee voi olla kans tollanen...  :D Vaan onnea uudesta nappisilmästä.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Vevve

Oi jee, nyt saatiin varattua lokakuuksi lennot Barcelonaan Finnairilla, ootan jo intona jos sieltä löytyisi jotain eläväistä tuotavaa  :D