• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Rausku

#360
Oi ei, hamsut jotka vie ruuat vessakoppiin ja lorauttaa päälle.. oi voi  :D Meillä ollaan nyt täälä pesissä kun on hellettä, tai no toinen on viileän kiven päällä ja jalat on sitten kukkasumuttimella kastelluissa puruissa :D
Waltzer ?

petosiru

#361
Jesh! Sain huudettua n 80x50cm häkin..  :pileet:  Nyt mulla tosin on onkelma että kuka sen saa..
Ja mietin myös pitäiskö helteiden jälkeen muuttaa n 1,5v syrkkimuori dunaan ja joku nuorempi sen häkkiin..?
Mutta pettyisköhän se sitten..  :oops: *pohdiskelee*
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Nape

#362
^Pettyis varmasti :mrgreen:  xD

Mustikkamaan

#363
Meitsi laittaa hamsterit asumuksiin aina aktiivisuuden mukaan. Yleensä naaraat valtaa siksi noi isoimmat (etenkin nuoret yksilöt), mutta viime kesänä sain erittäin aktiivisen uroksen, mein Uunon, jonka koppiin piti myös "panostaa". Nössykkähamsterit saa sit vaatimattomammat tilat, vaikka ei toki mitään säilytysrasioita kuitenkaan!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Mrk

#364
^Sama täällä, aktiivisuuden mukaan. Nytkin on yksi päälle 100cm terraario käytössä, ja siellä asuu laiskistunut syyrisnaaras ja saattaa mennä monta iltaa etten edes näe sitä! Täytyy siirtää se pienempään terraarioon, ei ole kiva katsoa autioilta näyttäviä asumuksia.

petosiru

#365
Jos mummeli olis jo vaisu niin päätös olis helppo, mutta se kuitenkin kiipeilee kaltereissa ja tasoilla..
Tohon "uuteen" häkkiin muuttaa jompi kumpi adhd-hamsu, se on selvää..  :mrgreen:
Luultavasti Hippu.  :sydan
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Minski

#366
Lainaus käyttäjältä: "petosiru"Jesh! Sain huudettua n 80x50cm häkin..  :pileet:
Voi ku hienoo, mikä häkki on kyseessä ?
Hamsteriton tätä nykyä

Zinde

#367
Meille saapui syrkkityttö. Väriltään musta valkoisilla laikuilla ja ajateltiin, että Roxy-nimi kuvaisi tyttöä parhaiten. :sydan  Ihastuttiin mieheni kanssa tuohon väritykseen ja oli pakko ottaa tyttö samantien mukaan, vaikka tarkoitus oli käydä vasta katsomassa. :roll:

Eläinkaupasta otettiin, mutta meillä onkin tähän asti ollut pääasiassa hyviä kokemuksia lemmikkiliikkeiden eläimistä. Soiteltiin liikkeitä läpi ja kyseltiin, millaisia tyttöjä on tarjolla. Mentiin aluksi katsomaan valkobeigeä 6kk vanhaa syrkkityttöä, jonka myyjä kehui olevan poikkeuksellisen kesy. Valkobeige osottautui rubiinisilmäiseksi kyyhkynharmaaksi(?) vn tytöksi, joka ei sitten mukavasta luonteestaan huolimatta ihan sytyttänyt. Päädyttiin tuohon nuorempaan, vaikka myyjä kuvailikin sitä vähän vilkkaamaksi ja varautuneemmaksi.
Onhan se varautunut, ainakin vielä, mutta ei sen enempää kuin gerbiilit tai robotkaan, mitä meiltä myös löytyy. Ja kaipa tuo syrkiksi vilkas on, mutta noihin muihin lemmikkeihin verrattuna melkoinen etana. xD Nyt edessä olisi operaatio kesyttäminen.

Jaarittelua.. :oops:

petosiru

#368
Onnea vaan uudesta hamsusta! Onko tyttö pk/lk?  :D
Mistä eläinkaupasta tytsi löytyi? Kyllä siitä varmasti virtaa löytyy, tuskin on täydessä
vauhdissa kun vasta muutti..   ;)  Pari päivää voi mennä sopeutumiseen tai pidempäänkin..

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Voi ku hienoo, mikä häkki on kyseessä ?
En tunnistanut kuvasta, joku vanhempi malli kyseessä, mutta hyvältä näytti..  :mrgreen:
Voin merkin kertoa kun saan sen. Tai saisko peräti kuvia laitettua..  :grin Heh!
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Zinde

#369
Lainaus käyttäjältä: "petosiru"Onnea vaan uudesta hamsusta! Onko tyttö pk/lk?  :D
Mistä eläinkaupasta tytsi löytyi? Kyllä siitä varmasti virtaa löytyy, tuskin on täydessä vauhdissa kun vasta muutti..   ;)  Pari päivää voi mennä sopeutumiseen tai pidempäänkin..

Totta, ehkäpä se tuosta vielä vauhdittuu. Nyt se on pääasiassa vain nukkunut, koska tän helteen takia meillä on sisälläkin ihan liian kuuma.

Tyttö on lyhytkarvainen ja se ostettiin Turtolan Faunattaresta.

Rikam

#370
Mullaki oli pelkkiä hyviä kokemuksia lemmikkiliike jyrsijöistä kunnes päädyin ostamaan kaksi kesyhiirtä Rovaniemen faunasta. Tytöt olivat aivan järkyttävän arkoja eivätkä tähän päiväänkään mennessä ole kesyyntyneet. Häkkiä saan laittaa ja putsata; tytöt vaan tutkivat uteliaina kättä ja hommailevat omiaan, mutta heti vetää paniikit päälle jos kosketan sormellakaan tai itse koskettavat käteen. Pikku hiljaa ja rauhassa olen kesytelly, että kättä pidän häkissä ja annan tottua hajuun jne. mutta ainoa tulos on se, että uskaltavat kyllä tulla lähelle mutta eivät halua kädelle tai anna koskettaa. Ja sainhan sitten kuullakkin luotettavalta taholta että Roin faunassa ei ole työntekijöillä lupaa käsitellä eläimiä. Mikä on minusta aivan absurdia kun eläimiä siellä kuitenkin myydään. Miten ihmeessä ne häkit siistitään ja eläimet tarkastetaan että ovat kunnossa :huh

Hupsis ei ollu tarkoitus jaaritella tästä  :oops: Kovasti vaan vieläkin painaa/harmittaa tämä asia.

Asiasta toiseen meille tulee seuraavaksi talvikko naaras ja asumus on jo kovassa haussa. Toivottavasti tässä syksyn aikana saataisiin lisäystä jyrsijä nelikkoon  :lov
Shade and sweet water.

Zinde

#371
Meille myytiin eräästä lemmikkiliikkeestä kolmen robonaaraan sijasta 1 naaras ja 2 urosta. Vahinkopoikasethan siitä syntyi ja ne kaikki kuolivat. :( Palautettiin pojat ja otettiin tilalle yksi jäljelle jäänyt tyttö (ja toisesta rahat takaisin). Tämäkin tyttö osottautui pojaksi, mutta tällä kertaa huomasin asian ajoissa. Palautettiin tämäkin ja hommasin robolleni kaverin kasvattajalta.

Kihisin niin raivosta silloin, mutta toisaalta olisi pitänyt olla itsekin tarkkana ja vahingosta opin. Ei mulle tullut edes mieleen tarkistaa ensimmäisen porukan sukupuolia, vaan uskoin sokeasti nuoreen naismyyjään, joka mulle ne myi. Ymmärrän kyllä, että vahinkoja sattuu - enkä enää odota myyjiltä samaa osaamista kuin kasvattajilta. Tästä lähtien ostan robot kasvattajilta, ettei tällaista enää tapahdu.

Tätä episodia lukuunottamatta kaikki muut eläimet ovat olleet todella ihania luonteita kaikki eikä mulle jäänyt kiukun laannuttua pahoja fiiliksiä lemmikkiliikkeistä.

Mullakin on vähän jäänyt asia vielä hampaankoloon..

ammie

#372
No voi vitsit. Meillä oli yksi hamsteri ollut karkuteillä, kun olin itse mökillä. Pikkuveli ja äiti olivat ruokkineet hamsuja ja jossain välissä Ushmina oli päättänyt hilpaista kesälomalle. Pikkuveli oli sitten myöhemmin huomannut Ussen omassa huoneessaan napottamassa lattialla ja oli kuulemma ensin luullut nähneensä unta.  :D Äiti oli tuuminut, että no nythän he saavat jahdata sitä yötä myöten pitkin asuntoa, että saavat kiinni, mutta Usse oli antanut ihan kiltisti ottaa itsensä kiinni ja pääsi turvallisesti takaisin dunaansa.  :) Sellainen reissu Ussella.

Itse vielä tutkin hamsterin läpikotaisin ja ei tosiaan minkäänlaisia reissun merkkejä näkynyt hamsterissa. Onkohan meillä pirunmoinen tuuri, vai eikö tota kissaa sitten enää kiinnosta hamsterit, kun sellainen olisi nenän edessä? Meillähän on vissiin kolme kertaa yhteensä lähtenyt hamsteri omille teilleen ja millään kertaa ei ole kissa saanut hamsua tassuihinsa, tai ei ainakaan ole tehnyt hamsuille mitään näkyvää vammaa... Oli miten oli, toivottavasti nuo syrkit nyt rauhoittuisivat hieman, kun jokainen on yhden reissun elämänsä aikana tehnyt tässä asunnossa.  :c8 Kaksi näistä kyllä on ollut sellaisia, että itse en ole ollut kotosalla... Täytyy näköjään aina palkata sisko huoltamaan hamsterit, kun hän sen homman osaa ilman karkureissuja.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Vevve

#373
^ Meillä ei ole juurikaan karkailtu, mutta meidän kissat todellakin tappavat ja syövät jos saavat jotain kiinni.
Pari vuotta sitten eräs kiinari lähti karkuteille, suljin huoneeni oven kissoilta ja kyttäsin otusta siellä kaksi päivää kunnes tajusin että se oli mönkinyt oven alta eteiseen ja sieltä toisen oven alta veljeni huoneeseen. Piilopaikka löytyi, kun säkkituolista alkoi purkautua sisälmykset pitkin lattioita ja väsynyt pikku kinkki löytyi sen sisältä.  :D

Rausku

#374
^ oi voi :D

meillä on vain kerran yksi veikas talvikkoherra karannut  :D löytyi hamstraamasta lattialla olevaa peittoa .. 8D
Waltzer ?