• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

eta

#315
Tänään tuli käytyä pitkä aikaa eläinkaupassa ja siellä oli syrkkipoikasia.
Katotaas ny jos vaikka tulis uusi hamsu. Meidän rakas Arielhan kuoli viikonloppuna.

Lakupekka

#316
Kävin kanssa eläinkaupassa toissapäivänä. Siellä oli sellainen ihana leikki laiva joka olisi sopiva tuolle minun pikku Evelleni :) Pihi kun olin, en sitten ostanut vielä sitä. Nyt ärsyttää! Aijon kyllä mennä hakemaan sen suloisen laivan sieltä kotiin niin pääsee tyttöli mastoon kiipeilemään :sydan.

Tulin juuri näljän päivän lomalta ja voi kun oli tänään ihanaa touhuta hamsujen kanssa mökkejä siivoillen. Vietin varmaan kolme tuntia noiden nöpöleideni kanssa, oli kyllä niin ikävä mamin pikku höppänöjä. :D

Ja vielä, ostin omenalastuja niille ja ne kihahti ihan totaalisesti niistä xD Porkkana lastut ei kelvannut yhtään niin hyvin kun nuo.

EDIT. Kävin muuten lomallani vilkaisemassa sikäläistä (Nummi pusulassa tai jossain siellä suunnalla, en ole varma) eläinkauppa tarjontaa. Siellä oli sellaiset kaksi erilaista hamsteri häkki mallia. Ja ne oli niin pieniä kun olla ja voi! Ja pakkauksien kyljessä suloiset pörrö syyrialaiset katselevat siinä.. Häkit todellakin olivat ehkä juuri ja juuri puolet minidinan koosta ja niiden sisällä oli kummassakin sellaiset putket joista en ole varma mahtuisiko talvikkokaan. Että joku tällää sitten syyriksen siihen '' kun tuossa pakkauksen kannessakin on .. '' Ei yhtään enempää harhaan johtavaa? :<
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

MortimerRiddle

#317
^ Meilläkään ei porkkanalastuista niin paljon välitetä :P

Kolmen tunnin urakka vei kyllä voimat ihan totaalisesti. Siivosin kaksi häkkiä ja sitten vielä yhden täytin valmiiksi. Sitten siihen hommaan lukeutui vielä neljän roskiksen ulos vienti, imurointi ja lopun huoneen siivous (huoneeni on suurimman osan ajasta kaatopaikka, joten aikamoinen urakka tuo oikeasti oli...)
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Nape

#318
Lenkitin Lindaa tuossa aiemmin, niin kuulin, kuinka mieheni äiti (on meillä kylässä) puhui miehelle, että miks me ollaan tuollaisia eläimiä otettu ja nehän alkaa haisemaan ja tietysti siihen sävyyn, että mulla alko niskavillat nouseen.. Mies kyllä sanoi, että otettiin nyt tällaisia eläimiä, mitä kerrostalossa on suht helppo pitää ja ettei ne haise, kun niille vaihdetaan riittävän usein aluset ja vessathan siivotaan päivittäin ja nuo on harmittomia tyyppejä. Mä huikkasin kyllä, että seuraavaks otetaanki sit pupu, kun Veikko haluaa ;)
Että pitää muka vielä aikusenani selitellä omia lemmikkivalintojaan :x

No muuten kyllä hyvä mieli; Ulla pääs iltapäivälenkille tunniks, kun olin pienimmän pojan kans hetken yksin kotona ja illalla myöhään lenkitin Lindaa yli tunnin ja Ullakin pääsi vielä uusiks melkein tunnin verran lenkkeileen, kun sillä oli tekemisen puute ihan selvästi dunassaan.
Nyt onkin molemmat tytöt lepäilemässä ja sietäshän tästä itekki mennä.

Tein muute eilen tai siis yritin tehä banaanilastuja ja joo-o, jälleen kerran epäonnistuin siinä xD

Nirppu

#319
no onpas ikävä asenne sun anopilla! pisti kiehuttamaan tääläki!  :x
minä oon haaveillu kiinankääpiöstä jo kauan aikaa, mutta nyt kun viimein lähenee muutto opiskeluista takaisin kotiin miehen kanssa saman katon alle, oon ihan tosissani nyt alkanut suunnitella. mies ei kyllä vielä tiedä tästä mitään  xD vastaanhan se kumminkin panee, mutta mulla on mietittynä hyvät argumentit  ;)
Minä vasta haaveilen kiinankääpiöhamsterista \":lov\"

Marla

#320
Joo, noita soraääniä on todella ikävää kuunnella - varsinkin, kun niille ei ole mitään syytä.
Itse oon myös saanut kuulla vaikka mitä, eikä kaikki ole ollut järin asiallista tai kaunistakaan, ja eräs sukulainen on ottanut tehtäväkseen haukkua minua vähän väliä sekopääksi, kun tällaisia rottia pidän itselläni, ja kuulemma on eläinrääkkäystä pitää yksiössä pikkukoiraa, joka joutuu olemaan arkisin sen 6-9 tuntia yksin. :roll: Onneksi käy täällä kylässä aika harvoin - viimeksi tuli valitusta, kuinka nää hamsteriasumukset ovat selvästikin liikaa tämän kämpän sisustuksessa ja kuinka minun pitäisi laittaa hamsterit edes pienempiin ja samanlaisiin asumuksiin. Tuo kieltämättä enempi vain huvitti. :lol:
Noihin on vain pakko yrittää suhtautua asiallisesti, vaikkei todellakaan huvittaisi, jos toinen osapuoli ei alkujaankaan osaa olla asiallinen.


Jahas... Pitäisi tässä tänään siivoilla muutama asumus ja laittaa tuo Dee tuohon poikasterraarioon valmiiksi, sekä laitella duna valmiiksi Deen sulholle, joka nyt loppuviikosta (mahd. huomenna) tulee vierailulle. :)

Minski

#321
Lainaus käyttäjältä: "Marla"ja kuinka minun pitäisi laittaa hamsterit edes pienempiin ja samanlaisiin asumuksiin. Tuo kieltämättä enempi vain huvitti.
Mäkin oon saanut joskus kuulla, että mun hamsujen terraariot on liian isoja, kun yks hamsu asuu 95x50 ja 80x50 cm terraarioissa, mun pitäs kuulemma laittaa niihin väliseinät niin saisin yhteen terraan sitten 2 hamsua, juuust :c8 Hassua, ettei jotkut ihmiset ymmärrä, että oon juuri tarkotuksella halunnut, että mun hamsuilla on tilaa toteuttaa itseään eikä oo tarkotus saada ahdettua hamsuja pieneen tilaan.

Lainaus käyttäjältä: "MortimerRiddle"
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Niistä banaanilastuista xD  Pieleenhän ne silloin meni xD . Ne vaan mustu, mut pehmeeks jäi. Mies sit jälkikäteen opasti, että pitäs voidella sitruunan mehulla ne ensin.
Täytyy koklata joku päivä uudestaan.
Itsekin kerran tein kuivatettuja banaaneja hamstereille. Mutta en minä niihin mitään sitruunamehua laittanut. Itse paistoin 170 asteessa ja annoin myös ilman vaihtua sinne uuniin (jos on niin kannattaa käyttää kiertoilma uunia, meillä ei ollut joten laitin vain patalapun siihen uuninoven väliin
Oottekste satavarmoja, että ne lastut tehdään ollenkaan uunissa ? Kun mä kävin tänään kaupassa ja siellä myytiin banaanilastuja (siis ihmisille) niin valmistustavasta kerrottiin, että "banaanilastut on ensin jäädytetty ja sen jälkeen kuivatettu, jotta niiden säilyvyys on taattu."
Hamsteriton tätä nykyä

Sintturainen

#322
Dunat siivottu eilen/tänään. Olipas urakka. Vaikka ei noita asumuksia oo kuin 6, mutta tän mahan kans yllättävän hankalaa kun pitää kyykkiä lattiatasossa...
Ärsyttää kun ei pääse pitkään aikaan näyttelyihin. Ois niin nätit muksut tuolla kasvamassa...  :S  Ja Oulussa marraskuussa saattaa olla että oon ite ulkkistuomarina..

MortimerRiddle

#323
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "MortimerRiddle"
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Niistä banaanilastuista xD  Pieleenhän ne silloin meni xD . Ne vaan mustu, mut pehmeeks jäi. Mies sit jälkikäteen opasti, että pitäs voidella sitruunan mehulla ne ensin.
Täytyy koklata joku päivä uudestaan.
Itsekin kerran tein kuivatettuja banaaneja hamstereille. Mutta en minä niihin mitään sitruunamehua laittanut. Itse paistoin 170 asteessa ja annoin myös ilman vaihtua sinne uuniin (jos on niin kannattaa käyttää kiertoilma uunia, meillä ei ollut joten laitin vain patalapun siihen uuninoven väliin
Oottekste satavarmoja, että ne lastut tehdään ollenkaan uunissa ? Kun mä kävin tänään kaupassa ja siellä myytiin banaanilastuja (siis ihmisille) niin valmistustavasta kerrottiin, että "banaanilastut on ensin jäädytetty ja sen jälkeen kuivatettu, jotta niiden säilyvyys on taattu."
Minä katsoin ohjeen netistä... Ei niistä banaaneista kyllä täydellisiä tullut...  :S  En sitten kyllä tiedä jos se uunissa paistaminen onkaan totta... Petsiessä sitä lähinnä on toitotettu.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Marla

#324
Hyötykasvikuivurilla onnistuu banaanilastut parhaiten. Itse olen harkinnut tuollaisen hankkimista, kun sillä tosiaan saa kuivattua vaikka mitä, ja onnistuu varmemmin kuin uunissa. Hinta kylläkin pyörii siinä 60-80 euron hujakoilla, ettei mikään halpis ole, mutta kun noiden kaupassa (varsinkin eläinkaupassa) myytävien kasvien ja hedelmien hintoja katsoo, kyllä tällä hamsterimäärällä tuokin kone maksaisi itsensä takaisin käyttöikänsä aikana.

//muoks.
Tässä yksi esimerkki.

Nape

#325
No siis mä keksin ton uunissa "kuivattamisen" omasta päästä, mut ei ne onnistunu xD
Ihan oikeesti mulla ei oo hajuakaan miten banaanilastuja tehään :D


Sintturainen; mikset pääse hyvinkäälle elokuussa?

Sintturainen

#326
Mun pitäs ite poksua tuossa elokuulla  ;)

eta

#327
^Onnea vaan, kumpa ne vaan pysyis vähän kauemmin pieninä.  :D  Meilläkin nuorin jo kymppi vee. Ja vanhimmat jo teini-iässä.

Meidän uusin hamsu, Minna on sitten ihana tapaus. Vaikka tänään tullut on jo ihan kotiutunut ja touhuilee dunassaan kaikenlaista. Kädessä ei vielä pysy mutta antaa ottaa kiinni eikä pure.
Meinasin myydä lasiterran mutta jätänkin sen nyt itselle jos tämä neiti innostuu syömään dunan seiniä niin voin sitten vaihtaa sen siihen. Muuten en lasiterrasta tykkää kun sen putsaaminen on hankalaa.

Nape

#328
^No sitte se on eri asia xD

PiiaL

#329
Meillä vietetään tänään One Of A Kind "Veetin" 2vee-synttäreitä, onnittelut myös Jenskun ja nennun omistamille velipojille! Vähän on jo Veetin karvavarustus harventunut mahan alta ja kurkun seudulta, ehkä aavistuksen päästäkin. Mutta pitkät ovat laahukset vielä pikkumiehellä ja energiaa piisaa, hää ei kyllä ikinä pysy missään juoksutusaitauksessa. xD Pitää jotain herkkutarjoilua tänään kehitellä. :)