• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Hessuinen

#510
Kiitos osaanotoista. Niin sitä vaan tosiaan syyllistää itseään, varsinkin kun on itse siskontytölle monta kertaa varoitellut että ne hamsterit tunkee itsensä kyllä vaikka minne ja nyt näin käy omalle kohdalle. Ainoa lohtu oikeastaan on se että saatiin lopetusaika nopeasti ettei raukka joutunut kärsimään turhaan.

^Osaanotot myös minulta sinulle. En itsekään koskaan olisi uskonut että näin paljon voi surra noin pientä otusta, vaikka on jo alusta asti varautunut että se normaali elinkaari on se 1,5-2 vuotta. Itsekin itkin vielä pitkän aikaa aamullakin, oikeastaan alkoi vasta vähän helpottamaan kun pääsin hautaamaan Titin siskon pihalle (hautaamisella on ilmeisesti ainakin omalla kohdallani jonkinlainen terapeuttinen ja lohduttava vaikutus). Kauniin haudan auttoi sisko ja siskontyttö pikkuiselle tekemään, ja siinä on sitten aikanaan paikka myös toiselle hamsterilleni ja siskontytön hamsulle, Titin kahdelle ihanalle tytölle, pääsevät emonsa viereen lepoon.

Titi oli siis ulkoilemassa vessassa niinkuin lukemattomina muinakin iltoina. Mulla on tällainen yhdistetty suihku+vessa -tila, ja siellä suihkun alla on se ritilä. Tossa se on sellainen painavahko ja paksu metallinen, joten ei olisi ikinä tullut mieleenkään että hamsteri sen jollain ilveellä olisi saanut syrjään. Siinä aukossa on sitten keskellä sellainen pieni putki jonka tarkoituksena on ilmeisesti estää viemärin hajun tuleminen, ja sen aukon tukkeena vielä muovinen tulppa. Titi oli sitten onnistunut nämä kaikki saamaan syrjään ja tietysti tunki päänsä siihen putkeen eikä saanut sitä enää pois ennen kuin sain laitettua ympärille reilusti ruokaöljyä.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Ken_G

#511
Ei tuollaista olisi kukaan voinut mitenkään etukäteen aavistaa. Joskus hamsutkin yltävät uskomattomiin saavutuksiin, mutta niinhän elämässä muutenkin voi toisinaan tapahtua niin odottamattomia asioita, että ne vaan tulevat eikä kukaan voi estää.

porsas

#512
Hessuinen ja Cindu, otan osaa :(

Itse huomasin tuossa eilen toisella talvikollani valtavan patin (n. sormenpäänkokoinen) kyljessä. Osaisko kukaan nopeasti kertoa kuinka hamsterin saa tyhjentämään poskipussinsa? Ajattelin nimittäin eilen että kyseessä olisi pähkinä, kun olin sille juuri niitä antanut. Se patti on kuitenkin samalla paikalla vielä tänäänkin  :pihalla:   Jos ei katoa poskipussien tyhjentämisen yhteydessä niin varaan ajan eläinlääkärille. En ole tällä viikolla aiemmin noita hamstereita nähnyt, kun olen ollut iltavuorossa eivätkä ole olleet samaan aikaan mun kanssa hereillä, mutta nopeasti patti on kyllä ilmestynyt jos on jotain muuta kuin ruokaa.

Apua?  :|
Talvikkosiskokset Silkkiapina ja Evakkosiili, s. 3.7.2009

Marla

#513
^ Pystyisitkö ihan vain tunnustelemaan sitä pattia, että minkälainen se on? Liikkuuko se, kuinka kova se on jne. Siitä pitäisi kyetä erottamaan, onko se se pähkinä vaiko jokin muu.


Hessuinen, hirveästi jaksamisia sinulle! :( Kuten edellä on jo mainittukin, on todella vaikeaa ja oikeastaan mahdotonta osata ennakoida, miten ja minne kaikkialle hamsteri keksii itsensä tunkea. Älä missään nimessä syyllistä itseäsi, vaikka omasta kokemuksestani tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty.

porsas

#514
Sepä siinä onkin kun yritin tunnustella, mutta en millään saanut selvää että onko pähkinä. Iho siinä tuntuu päällä, mutta iho on sen verran pehmeä ja paksu jo tuosta kohtaa että tarkempia muotoja oli hankala erottaa. Patti on melko tarkalleen pyöreä, kuten oli pähkinäkin (ei ole siis tavallinen maapähkinä vaan joku erikoisempi), ja kevyesti kun koitin puristella niin tuntui kyllä melko kovalta. Koitin kevyesti työntää sitä ylemmäs kohti hamsterin suuta, josko liikkuisi poskipussissa. Jonkin verran nousi ylös mutta en sitten tiedä venyikö vain, koska palautui heti paikalleen kun päästin irti. Ylempänä poskipussissa hamsterilla oli paljon siemeniä, jotka kyllä erottuvat selkeästi muodoiltaankin. Sen takia mietinkin että onkohan tuo poskipussissa ollenkaan, kun on niin paljon syvemmällä mitä jyvät (etujalan takana mahan kohdalla kyljessä, en ole ihan niin pitkälle nähnyt sen ikinä mitään tunkevan) ja lisäksi iho päällä on paksumman tuntuista kuin mitä ylempänä ihan poskipussien kohdalla. Eikä kyseisen hamsterin vilkkaus yhtään helpota tunnustelua  :roll:

Aikoinaan meillä on gerbiileillä ja rotilla kasvaimia ollut, mutta ne on olleet selkeitä tapauksia (karvaa lähtenyt päältä jne).
Talvikkosiskokset Silkkiapina ja Evakkosiili, s. 3.7.2009

Cindu

#515
^ Ompa kummallista.. Ite en kyllä yhtään osaa neuvoa :o

Miten mulla onkin näin ikävä hamstereita! Tuntuu oudolta kun ei hamsua jolle sössöttää kaikkea epämääräistä  xD Sitten kun mulla on tapana aina viedä duna wessaan tai olohuoneeseen kun en kestä ääniä, niin nyt ei oo mitään vietävää niin oon monesti illalla: ''Ai niin Söpö pitää viedä!'' Sitten muistankin että eihän häntä enään ole  :( Kyllä mä uskon että meille saattaa syyrialainen ilmestyä jos tuo poikasen meille myy kun ne syntyy :> Ensin vaan pitää huolehtia tilavampi asunto, miniduna on hiukkasen pieni! ;D

Onko Ruotsin eläinkaupoissa halvempia dunia syyrialaisille?
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Marla

#516
Lainaus käyttäjältä: "Cindu"Onko Ruotsin eläinkaupoissa halvempia dunia syyrialaisille?
Ottaen huomioon Ruotsin hitusen korkeamman hintatason niin en usko, että sen halvempia siellä ovat...

Itse oon menossa nyt syyskuun alussa käymään Tukholmassa, mut jostain syystä en oo netistä löytänyt tukholmalaisia eläinkauppoja. :pihalla:

Cindu

#517
No ikeassa ainakin on halpaa! :D Haha. Sieltä ei ihan dunia/häkkejä taida löytyä..

Ite vaan jos haaparannalla käytäisiin.  :roll:
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

muumimamma-64

#518
LainaaItse oon menossa nyt syyskuun alussa käymään Tukholmassa, mut jostain syystä en oo netistä löytänyt tukholmalaisia eläinkauppoja. :pihalla:
Tän linkin takaa löytyy stockholm kohtaa klikkaamal jonkinnäköistä listaa Tukholman ja esikaupunkialueitten liikeistä.
Vikingin terminaalin lähelläkin on yksi, jonak ikkunas oli jyrsijöitten virikkeitä ym.
En vaan muista nimee enk osoitetta, mutta lähellä se oli.
http://www.katter.nu/sv/butiker.htm#sthlm

Alba Zoo niminen lemiiktarvikekauppa on ihan muutaman minuutin kävelymatkan päässä Vikingin terminaalista
Folkungagatan ja Sågargatanin kulmassa...kun lähtee terminaalilta ensin vasempaan  kulkemaan sitten kääntyy oikealle Folkungagatania pitkin ylös mäkeä niin jää vasemmalle kädelle.Street wiever löysi sen ainaskin ja siin sa kuvii kaupan ikkunoista :) Talonnumero 146
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Marla

#519
^ Kiitos paljon! :) Viime kerralla löysin yhden osoitteen jollekin liikkeelle, muttei siellä mitään ollut...
Olen Vikingillä juuri menossa, joten kiva juttu, että on kävelymatkan päässä! Otan tuon navigaattorin mukaan varmuuden vuoksi, ja kävelen sitten sen avulla.

Pitänee ottaa pari pientä boksiakin.. varmuuden vuoksi. :oops:

muumimamma-64

#520
Mä kävin tuon liikkeen ikkunoitten takana lokakuussa 2007 ja silloin siel näkyi juoksareita ja pajusiltoja ym ikkunas..sisälle en mennyt ko oli kiirus takasin laivaan. Ja streetwieverhän kai viime vuonna noit kierteli.
Mä en tiedä myydäänkö siel eläimiä.
Toinen, jossa vois olla on Mammut Zoo Herkulesgatan 12 Sergelstorgetin lähellä..jos on olemassa enää.
Harmi , kun hiirifoorumi ei juuri nyt toimi, mutta siellä oli jossain vaiheessa suht tuore lista Tukholam liikkeistä.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Minski

#521
Lainaus käyttäjältä: "muumimamma-64"Harmi , kun hiirifoorumi ei juuri nyt toimi, mutta siellä oli jossain vaiheessa suht tuore lista Tukholam liikkeistä.
Kyllähän tuota välimuistin kautta selailla voi. En ole varma toimiiko tuo pitkä linkki, mutta jos ei niin laita googleen hakusanaksi vaikka "Tukholman eläinkaupat? hiirifoorumi" ja sit välimuistin kautta käyt lukemassa. Muiltakin suomalaisilta eläinaiheisilta foorumeilta löytyi eläinkauppavinkkejä, kun laittoi googleen hakusanoiksi vaikka "Tukholman eläinkauppoja" tai "Eläinkauppoja Tukholmassa" tms.
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

#522
^ No kato mähän en osannut taas mennä kuin sen vaikeimman kautta, enkä hoksannut lainkaan, et ihan suomalaisiltakin sivuilta vois löytää jotain... :oops:

Ken_G

#523
Delfoin Ällistelijä "Topi" täyttää 2 vuotta tänään  :sydan



jennu

#524
Edit. ^Onnittelut sinne vanhalle herralle, tosi hyvä kuntoselta näyttää vielä :)  :sydan

Jee, me ostettiin nyt sellainen hyötykasvi kuivari, mistä oli puhetta joitakin sivuja aikaisemmin :) Vielä ei olla ehditty testaamaan, mutta ihan hyvältä vaikuttaa. Citymarketissa oli jollain plussakortti tarjouksella 39 euroa, muistaakseni löytyi Prismasta samaan hintaan :) (Tosin tarjous oli jo umpeutunut, mutta myyjät eivät olleet huomanneet poistaa tarjoislappuja ynnä muuta, joten saatiin ostettua tarjouksen hinnan mukaisesti  :) )

Hämmästyksekseni huomasin, että pari viikkoa Hyvinkään näyttelyn jälkeen onkin jo meidän Sumu herran 2.v. syttärit. Miten se aika meneekään niin nopeasti, sillä vastahan Sumu täytti vuoden :|
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]