• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

nalli

#405


Lunan uusi asumus, mitat 80*40*40cm. (Ja juomapullo puuttuu kuvasta.) Sisustus on toistaiseksi aika tylsä...
Syrkki Roudan Rock Me Baby "Roki" s. 29.7.2009-17.6.2011
Syrkki Jubilee Jääprinssi "Jubi" s. 27.4.2010-30.10.2011
Vkh talvikko Am I Dreaming "Luna" s. 4.11.2009-25.5.2012

Eevi

#406
Tosi hieno terraario ja siisti kansi!  :)
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

GaneshaX

#407
^^ Tosi kiva  :yes:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Kerkkuli

#408
Tirrikka: riippuen mistä päin tekijää haeskelet... Itse tilasin omilla mitoilla tällaisesta www.terraanimalis.fi, sijaitsee Lapinlahdella. Kannattaa käydä sivut katsomassa. Tekee terroihin kaikkea lisävarustusta mitä vaan osaa pyytää / pystyy toteuttamaan. Meille tuli 2kpl. 100x50x35cm, ympäriinsä alum.listalla kantattuja, verkkokannella ja maksoivat yht. 150e ! Mun mielestä halpa kun vertaa esim. uusia maxi dunia (koko noin samaa luokkaa) joilla hintaa 100e vaikka ovat muovia. Hyvä ja nopea palvelu, suosittelen  :D

Anonymous

#409
^Ei ollut kyllä kalliita ja paljon eri kokoja.

Louna

#410
Lainaus käyttäjältä: "Kerkkuli"Tirrikka: riippuen mistä päin tekijää haeskelet... Itse tilasin omilla mitoilla tällaisesta http://www.terraanimalis.fi, sijaitsee Lapinlahdella. Kannattaa käydä sivut katsomassa. Tekee terroihin kaikkea lisävarustusta mitä vaan osaa pyytää / pystyy toteuttamaan. Meille tuli 2kpl. 100x50x35cm, ympäriinsä alum.listalla kantattuja, verkkokannella ja maksoivat yht. 150e ! Mun mielestä halpa kun vertaa esim. uusia maxi dunia (koko noin samaa luokkaa) joilla hintaa 100e vaikka ovat muovia. Hyvä ja nopea palvelu, suosittelen  :D

Kiitos linkistä! Tulee tosiaan halvemmaksi kuin itse tekeminen, ja jos vielä saa alumiinilistat vaihdettua puisiin ja kannesta 2-osaisen, taidan tilata tuolta jossain vaiheessa   :mrgreen:  Mulla tosiaan maksoi aikanaan esim. hintsusti pienemmän mutta korkeamman terran pleksit jotain 110e ja muut tarvikkeet päälle. Halpaa se silti oli musta uuteen dunaan verrattuna, koska ajan saatossa jotkut hamsterit järsii dunia ja kauan käytettyinä joihinkin on tullut ihan kuljetuksissa kolhuja/halkeamia ja yleisilme muutenkin tullut enemmän tai vähemmän rähjäiseksi, mutta terra on vielä viiden vuoden ja neljän muuton jälkeen ihan kuin uusi. Ja tarvittaessa siihenkin voi vaihtaa listat ja silikonit, jos vaan lasi/pleksi on kunnossa.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

nemuli

#411
Isin kanssa suunnitellaan Ronjan Dunan "jatkoksi" uutta häkkiä Dunan päälle. Tehtäisiin sen Dunan verkkokannen tilalle se uuden häkin pohja ja siihen tikkaat ja reikä, josta pikku prinsessa voisi tallustella häkkiin. Häkki tehtäisiin verkosta, jossa väli vähän alle sentti. Ja tottakai pitäisi varmistaa todella hyvin, ettei siihen jää mitään teräviä reunoja tai vastaavaa. Olisi varmaan ihan kiva lisä Ronjallekkin, vois vaikka kiipeillä verkossa ja muuta.

Minihamsteri

#412
Samalla kun tuo toinen termiitti tuli taloon niin Iines
sai vihdoinkin tyydyttävän kokoisen asumuksen:  :)
http://nakertajani.webs.com/apps/photos ... d=75037803

Minski

#413
Lainaus käyttäjältä: "Tirrikka"Heips,
missä voisi teetätyttää olohuonekelpoisen terraariotornin terraarioineen kaikkineen? Vinkkejä?
Voi, semmonen oli tosi hieno, oon kans haaveillu semmosesta. Maksaa vaan ihan älyttömästi. Kukahan ostais mulle semmosen :)
Hamsteriton tätä nykyä

s.at.u

#414
Mie oon ihan kateellinen täällä noista tein sisustuksista! Meillä on Sagalla pleksiterraario kooltaan 71x38x38, (LxKxS). Mie en keksi sinne mitään, millä saisin sitä korkeuttakin edes jotenkin hyödynnettyä.. Vois kai hankkia pitempiä pajusiltoja pari kappaletta, nyt on vaan yks semmonen lyhyt. Ja semmosen akvaarion taustapaperin miun on pakko hankkia! Ne terrat on ihan ylihienoja, missä on ne ihanat taustat. :)
Sagalla ei oo nyt juoksupyörää, vaan se mein ainut muovinen on Tapsalla. Löytyykö niitä Karlien puisia, ihania juoksupyöriä mistään eläinkaupasta, vai onko ne vaan nettikauppojen? Ite en oo nähny missään ainakaan näis Lappeenrannan eläinkaupoissa niitä.. Ja se sopis paremmin tonne terraarioon, jonka sisustus on aika puinen. Toisin kun se sininen muovinen.. :D

Editt//
Kun teillä on käytössä noita akvaariomagneettijuttuja, niin onks ne lasiterroissa? Kestääks ne pleksiterran seinässäkin? Eh, joo. Taian olla vähä vähä-älyne, mut mistä mie tietäisin meneeks magneetti pleksin läpi?  :roll:   :mrgreen:

-Alpseta-

#415
^Mä oon ainakin ite tehny Kikille sellasen pienen "kiipeilytelineen", ja vanerista sellasen kaks kerroksisen hökötyksen jossa on 2 pahviseinää, vanerista sellasen yksin kertasen majan jossa ei oo kattoo eikä yhtä seinää, tason ja  paperi-igluja. En muista oliko muutakin, mutta tuossa suurin osa. Sellasta kaikkee voit itekkin tehä jos on vaan tarvittavat materiaalit. :)

Miharu

#416
Oisko kellään ideaa, että miten sais vähän "vanhan aikasempaan" dunaan tehtyä verkkokannen tai jonkun kannen? Ehkä helpottaisi, jos olisi kuva ja muuta, mutta tällä hetkellä ei ole. Kun meillä olisi käyttämättömänä gerbiilien jäljeltä sellainen ehkä 80x40x35 duna, jota olen miettinyt Aapolle asumukseksi. Siinä vain on tosi ärsyttävä kansi, joka vinkuu ja rätisee ja aina, kun menin gerbuillekin laittamaan ruokaa, niin kyllä ne olivat kohta kaikki hereillä. Se olisi myös isompi ja korkeampi, kuin tuo nykyinen, joten Aapo pääsisi kunnolla mellastamaan ja olisi minustakin kivempaa, kun saisin enemmän virikkeitä tuonne mökkiin.  :) Se kansi on siis sellainen, jonka voi liu'uttaa pois kokonaan ja silleen. Kun tuo nykyinen on nostettava ja olen tykästynyt tuohon tosi paljon! Joten ideoita otetaan vastaan.  xD
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Louna

#417
^ Mä en ole ihan varma, että millaisesta systeemistä on kyse, mutta ekana mieleen tuli sellainen terran kansi, että puukehykseen niittaa sopivaa verkkoa. Jollain saranasysteemillä laittaisi sitten kiinni. Ja saranoiden vastakkaiselle puolelle vaikka joku haka tai muu lukitussysteemi, ettei hamsteri saa nenällään nostettua kantta. Vaikka vaan alta päin työnnetty ruuvi, johon kannen päältä kiinnitetään vastakappele, joku mutteri tmv. Luulis et tuollainen olisi helppo tehdä, ja siitä saisi ihan nätin näköisenkin  :) Karumman mutta vieläkin yksinkertaisemman version saisi jos tuolla ruuvisysteemillä kiinnittäisi päälle vaan sopivan verkon. Tosin siitä pitäis sit aina avata varmaan useampi kiinnike kun kannen haluaisi auki  :S
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

-Alpseta-

#418
^^Mullakin on samanlainen kansi. Sellanen joka pitää liu'uttaa, mut siinä on yks pieni luukku. :)

Miharu

#419
Kiitos Lounalle! :) Varmasti noilla ohjeilla saan jotain väsättyä (ja iskä tietysti apuna  :D).
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.