• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Olive

#180
Mun mielestä heinä sopii ennemmin pesäntekoaineeksi kun kuivikkeeksi :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Anonymous

#181
^ ok. mulla sitä heinää siis on aika vähän, pitemminkin siinä pinnalla vain, ja kunnolla sitten puruja. onko se ok?

petosiru

#182
^Sitä mäkin oikeestaan tarkotin.. Et heinä lisukkeena hyvä.
Voit myös laittaa heinäkasan hamsullesi ja piilottaa sekaan esim
auringonkukansiemeniä/pähkinöitä tms, sillä sitten vähän puuhaa
niitä etsiessä..  :grin
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Anonymous

#183
^okei, hyvä :D. vielä semmonen kysymys, et saattaaks hamsu satuttaa ittensä jos siihen osuu vaikka päähän heinä joka törröttää?  anteeksi, olen tyhmä, ja kysymykseni on tyhmä, mutta parempi se on kysyä jos ei tiiä  xD

Hanski

#184
Lainaus käyttäjältä: "PetoSiru"Hanski: Minkä merkkinen duna toi on? En muista tollasta nähneeni.Kiva sisustus sun roboilla. :)

Kiitos :) Duna on Savic Rody. Mukana tulee juomapullo (alkoi kyllä vuotaa heti, ostin uuden), ruokakippo, taso ja juoksupyörä, toki myydään ilman tavaroitakin.

Anonymous

#185





Siinä pari kuvaa Leevin häkistä  =)

blood.and.tears

#186
Mä viskon olkea aina terran täyteen kun siivoan. Itse käytä nyt puupellettiä pohjalla, joka on aika kovaa, mutta taas imee pissat hyvin. Ihan melkein kanteen asti pistän olkea, meillä on aina hamsut tykännyt möyriä. Purua käyttäisin jos voisin (ja sitäkin laittaisin puolet terran korkeudesta vähintään), mut ei omat hengitystiet enää kestä sitä.
Heinä käy yhtä hyvin, mut sain paalin olkea halvalla, niin syököön puput heinän, kun niillä sitä meneekin.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

sandra

#187
Hei olen hankkimassa syrkkiä ja häkkiä.. kysyisinkin teiltä viisaammilta onko näistä häkeistä joku sopiva?

http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... rin/143043

http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... kit/143027

Ja sitten vielä sellainen kysymys, että saako alhaalla olevan linkin putkia liitettyä jompaankumpaan ylhäällä olevan linkin häkkiin? Miten ne liitetään? kun yksittäinhän niitä myös myydään? jos ne ei noihin sovi niin mihin sitten? mikä on se maximi pinnaväli?

http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... rin/143048

anteeksi jos kysymykseni tuli väärään paikkaan, mutta en vastausta muualta löytänyt, vaikka pari päivää olen tätä häkkiasiaa selvitellyt. :roll:

muoks: löysin myös halvalla lasiterran johon on tehty verkkokansi.. olisiko se hyvä? mite lasiterraan saisi tehtyä tasoja helposti? koko 100x30x30. onko hyvän kokoinen?

Hyar

#188
Sandra, sinuna hylkäisin tuon ekan häkin. Itse en ainakaan pidä lainkaan vaneritasoista, ja ne likaantuvatkin herkästi. Minusta ne ovat melko rimpuloita. Toinen häkki näyttää mainiolta, mutta sinun täytyisi laittaa jotakin lisäverkkoa, koska tuosta reilusta 2 cm:stä hamssu karkaa heti. Muuten oikein mainio häkki, kokonsakin puolesta upea.
Kolmas häkki näyttää kivalta myös. Jos tosiaan viitsin näprätä, niin kannattaa ottaa tuo kakkonen.
Karri, hopeanharmaa vn 210609-091111

Minnaw

#189
Mä taas sanoisin "ei" kaikille  :)

1. Häkki on tosi korkea, tarkoitettu varmasti ensisijaisesti rotille. Toki lisätasoilla saa kerrosten välit matalammiksi, ettei tapaturmia satu, mutta siivoaminen onkin sitten taas toinen juttu.

2. Liian isot pinnanvälit ja hankala kokonaisuus

3. Aivan liian pienet putket ja siivos hankalaa.


Sivustoilta löytyi tämä:
//http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakit_aitaukset/hamsterin/143050
Meillä on käytössä nämä häkit ja niistä ei luovuta. Oon itse laittanut tasoja, jotta tulee myös häkin korkeus hyödynnettyä. Täys kymppi-häkki!  :)
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

GaneshaX

#190
^ Toi Ferplast Mary on hyvä häkki  :yes:
Meillä on yks sellanen  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Sarvas

#191

Robojen Japan ja Moltovin duna  :)
___________________________
[size=85]Syrkit[/size] [size=85]Winona "Perri" pk ruoste umb., Bit of Brave "Ohra" lk kyyhkynharmaa  [/size]
[size=85]Robot[/size] [size=85]Morris Mini*, Molotov, Japa-Japa-Jaa & Galar[/size]
[size=85]Talvikot[/size] [size=85]Dickie Lee[/size]

metsku

#192
Jeeee, mun tilaamat hamsterland ja hamster joy (FOP) on tulossa Italiasta! Laitan sit kuvia kun saan sinne asukit "ladattua" :)

Eevi

#193
Hetan terra


Toivon terra
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Hamsuli71

#194
Oi mitkä asumukset. Kyllä noissa Hetan ja Toivon kelpaa asustella. Tuo nurkka-asumus on kiva, kun pääsee touhuja seurailemaan. Kerrassaan paljon on vaivaa nähty ja varmasti asukit tyytyväisiä ja onnellisia hamsuja. :)

Noiden edessä menisikin aika nopeasti touhuja seuraillessa.
2 VKH campbelli urosta, (s.15.6.20  Nappi (*Juniperus) R.I.P 6.10.2011 ja Jippii (*Jaguar)  R.I.P 31.5.2011 VKH talvikko Villiina (*Helmililja R.I.P 15.1.2012
VKH talvikko Ilo safiiri R.I.P 15.9.2011 , Syrkki pitkäk. valkoinen, punas. Hermanni s. 30.12.2009, R.I P 24.6.2012, Havannakoira Mimmi 2v