• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Rose

#510
^^ ok, siis oon yrittäny ettiä mahdollisimman isoa asumusta mutta harvoin löytyy, ja jos löytyy niin ne pitäis hakea toiselta puolelta suomea. ja uutena hinta luokka on vähintään 70e

NormaJeane

#511
Kyllä mä ainakin olen valmis sen 70eur maksamaan jos en muuten saa. Kyllä tähän hommaan pitää olla sitoutunu niin ajallisesti kuin rahallisestikkin.
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

Rose

#512
^^ tai noi 70e maksavatkin on yleensä 60x35 kokoisia, eli menee eläinkaupoissa ne 100x45 kokoiset yli 100 euron puolelle, pitää vaan jaksaa etsiä niitä käytettyjä. Ton medium dunan sain käytettynä kamppeineen 15e, ku jaksoin vaa ettiä tarpeeks kauan.

GaneshaX

#513
Yleensä kun aikoo jonkun eläimen ottaa, niin aivan ekaksi kannattaa etsiä ja ostaa se asumus, sitten vasta se eläin siihen asumukseen.  :mrgreen:
Kun tekee tässä järjestyksessä, niin sitä oikeanlaista asumusta ehtii etsimään aivan rauhassa  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Rose

#514
Enhän mä vielä mitenkään eläintä etsi. Asumusta ensin tietenkin :)

GaneshaX

#515
Ahaa, okei  :)  No eihän hätä ole sit tämän näköinen  :mrgreen:

Huutonetissäkin on liki jatkuvasti dunia myynnissä  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Rose

#516
joo, mutta en voi tehdä sinne tunnusta sillä oon alle 18 :"D Ja saan kai kaverilta dunan parillakympillä, se on medium tai maxi en oo ihan varma.

tintsku

#517
Jee, saan kaverilta syrkkikokoisen punapohjaisen dunan ilmaiseksi :)
Pitäis vaan käydä hakemassa se siltä joku päivä.

Rose

#518
Mä olisin joskus saanu ilmatteeks kaverilta minidunan ja kauheesti rompetta ilmaseks mut ehti mennä roskiksee.

Minski

#519
Meillä on syyriksillä

- 3 lasiterraariota (mitat 80x50 cm ja 95x50 cm)
- 3 häkkiä (mitat 80x50 cm)
- 2 Fopin muoviterraa (mitat 80x40 cm)
- loput on tavisdunia

Tykkään kaikkein eniten noista lasiterroista, mutta en pysty koko katraalle sellaisia hankkimaan, koska nytkin on jo hyvin ahdasta täällä pikku-kämpässä. Tokaks eniten tykkään noista häkeistä ja sellasia oonkin aatellut ostaa vielä 4 lisää, jolloin saan tuon perusdunien määrän laskemaan neljään dunaan ja niihin olen ajatellut sit asuttaa hamsuvanhuksia, joilla ei sitä liikkumisen tarvetta enää ole niin paljoa kuin nuoremmilla hamsuilla. Mutta 4 häkkiä tietää 250 euron hankintakustannuksia, joten ei nyt ihan parissa päivässä ole meikäläisen palkoilla niitä ostettu, mutta pikkuhiljaa teen haaveesta totta :)

Tässä on näitä terraarioita ja häkkejä nyt kuvattuna. Dunista en viittinyt ottaa pahemmin kuvia, kun ne nyt on aina sitä samaa eikä kauheesti mitään yllätyksellistä sisustusta niihin pysty tekemään. Älkää antako likaisten terraarion lasien kiinnittää huomiota itseensä :oops: Ei ne näytä noin likasilta livenä mitä kuvissa ja seliseli :P











Hamsteriton tätä nykyä

petosiru

#520
^ Kivoja sisustuksia! Mut mikä ton vihreepohjasen häkin ulkopuolella on?!  :shock:
siis häkin pinnoissa kiinni...


Edit. Semmonen juomapullon koriste; http://i28.photobucket.com/albums/c247/ ... /hamsu.jpg
-Minski-
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Möfö

#521
Minskillä tosi hienoja häkkejä ja terroja!  :)
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Minski

#522
Kiitos :)



Jos joku on muuten vailla häkkiä hamsulle niin tossa olis huuto.netissä tommonen 70x40x40 cm: http://huuto.net/kohteet/jyrsijan-hakki ... /137675717
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

#523
Ihanat asumukset Minskillä! Ja toi juomapullonkoristo on söpö... : D Mistä sait sen? (:

Skywalker

#524
Onko kellään mitään hyviä ideoita noitten dunien 'tuunaamiseen'? :D Tykkään, että dunat on hirveen käteviä, mutta kovin rumia, ihan päinvastoin kun (lasi)terraariot. Ne limenvihreet sopis sisustukseenkin, mutta pakko tyytyä noihin sinipohjasiin, koska täällä ei oo hirveesti valikoimaa ja onhan ne törkeen hintasiakin uusina.

Voiko niitä esim. maalata jollain? Onko mitään maalia, joka tarttuis tollaseen muoviin olematta kuitenkaan hamstereille haitallista? Tai voiko niitä päällystää helposti jollain?

Pyörittelin mielessä ideaa siitäkin jos tekis jonkun 'ulkokuoren' liisterillä ja sanomalehtisuikaleilla, mutta en tiedä tulisko siitäkään yhtäänmitään 8)
talvikkolauma ja vahtikoira