• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

karlos_

#270
Mä olen saanut ensimmäisen hamsterin joka oli minun ja isosiskoni yhteinen niin joskus olisinkohan ollut 7v. Kävimme aina illalla häntä katsomassa ja eli minun mielestäni ihan suht koht onnellisen elämän. Teimme sille kaikkia labyrentteja ja muuta. Kyllä on sitä hamsteria ikävä! Sen nimi oli Niksu ja eli yli 2-vuotta  :sydan

Einoo

#271
Itse sain ensimmäisen hamsterini vain ollessani  6vuotias ( mutta täytin 7 vuotta seuraavalla viikolla :D  )
Itse tein sille ilta ruuat.
Itse vaihdoin sen purut.
Itse päästin sen jaloitelemaan lattialla.


Äiti kyllä auttoi minua  ( mm . hakemalla oksia luonnosta ja ostamalla ruuat ) ja mutta suurimman osan hoidosta tein itse.
Mutta tietenkin en ikinä voisi kuvitella antavani 6 vuotiaalle  hamsterin elämää vastuulleen.

Pipsa oli kuolleessaan 3 v 3kk.
Like the white sky and like the blue clouds
Yes, just smile like nothing is wrong

eennn`

#272
Itse olin 11 vuotias ja omasta mielestäni olin ihan sopivan ikäinen ottamaan vastuun hamsusta. Aikaisemmin omalla vastuulla on ollut kissojen hoito ja hoitohevosiakin oli tuossa iässä jo ollut muutamia joten vastuuta oli mulla aikaisemminkin ollut jostain toisesta elävästä.

Kun meillä on maatila niin töitä tein palkan edestä ja sitten säästöillä ostin hamsterin, häkin jne.  :) Toisinaan äiti maksoi ruuat.

Hoidin hamsterin ihan itse, ei siihen muut liiemmin koskenut. Ainut oli se kun jos lomalle lähdin niin äiti ruokki sitten hamsun. Ihan hyvin pärjättiin meille tällä järjestelyllä  :)

EDIT: Eli jos osaa ottaa vastuun eläimestä ja ymmärtää sen tarpeet + sitoutuu huolehtimaan siitä sen eliniän ajan voi minusta ihan hyvin esim. 10 vuotias ottaa hamsterin lemmikikseen  :)
[size=85]Agata <3[/size]
[size=85]R.I.P. Atsiuuh! 14092007 - 02122009 <3[/size]

ZiiCan.

#273
^Minullakin on ollut hoitohevosia muutama kappale... :)
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Rose

#274
No musta joku 11-12-vuotias on hyvän ikänen hamsterin omistaja. Sillä joskus kun olin ihan 8-9vuotias, mun kaverilla ja sen siskolla oli hamsteri
(molemmilla omat) . Ne vaan kiusas niitä, ja leikki niillä. Joskus laitto samaan pieneen dunaan molemmat, ja siitä seuras aina tappellu ( ne oli siis syrkkejä).
Yhtenä päivänä se se mun kaverin hamsteri puri sitä, ja se alko lyödä sitä hamsterii ja samalla se roikotti sitä yhdestä takatassusta, ja hamsteri alkoi vuotaan verta. sit se vaa vei sen hamsterin sen häkkiin ja ei mennytkään edes tuntia se oli nukkunu pois ): , sen mun kaverin pikku sisko siis kerto ton jutun mulle sillon. Mut siis ihan tosi juttu on. Ite sain ensimmäisen hamsterini vuos sitten, ja nyt oon 12. Mut ensimmäisen lemmikin sain kun olin 8-vuotias. Sain siis marsun ja en ikinä rääkännyt sitä (:

-Marylin-

#275
Meidän isä suostui hamsun ostoon!!  xD  :D  :lov  :lov  :P
Olen maailman onnellisin ihminen...
Yllättävän helposti tämä kävi, luulin että joudun kauemman isää suostuttelemaan mutta toisin kävi. Ehkä isä suostui koska olen tosiaan vanhempi ja paljon vastuuntuntoisempi, esitin asiani asiallisesti ilman itkua ja hampaankiristyksiä.  :haha
Isä on vaan vähän hitaamman puoleinen toimimaan, eli täytyy sitä vähän patistaa soittamaan eläinkauppaan ja pistämään ilmoituksen lehteen terraariosta... Enkä malttas millään odottaa vaiks se äsken vasta suostu, olen ihan täpinöissä!!  :mrgreen:  :D
Huoneessani asustaa Carlos talvikko,adhd tapaus <3

Anonymous

#276
^ inhottavaa kun tollaista pääsee tapahtumaan! Miksei niitten vanhemmat yhtään katsoneet ja vahtineet heitä kun he pitivät hamstereitaan?

rocychan

#277
Kyl sä mun mielestä oot jo sopivanikäinen, ei se miten eläintä osaa käsitellä, iästä riipu.
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11


Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

Rose

#278
Lainaus käyttäjältä: "Kultahamsteri<3"^ inhottavaa kun tollaista pääsee tapahtumaan! Miksei niitten vanhemmat yhtään katsoneet ja vahtineet heitä kun he pitivät hamstereitaan?

no niitten vanhemmat piti/pitää edelleen niit tyttöjä sellasin pikku enkeleinä.

ZiiCan.

#279
^Voi että, onnea kauhiasti sinne!

Juu, meillä ollaan ihan järkkymättömiä..Mutta jos nyt saisin noita triopseja, niin näkisivät että mun vastuunottokyky on ihan kunnollinen.. :S
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Anonymous

#280
Lainaus käyttäjältä: "-Marylin-"Meidän isä suostui hamsun ostoon!!  xD  :D  :lov  :lov  :P
Olen maailman onnellisin ihminen...
Yllättävän helposti tämä kävi, luulin että joudun kauemman isää suostuttelemaan mutta toisin kävi. Ehkä isä suostui koska olen tosiaan vanhempi ja paljon vastuuntuntoisempi, esitin asiani asiallisesti ilman itkua ja hampaankiristyksiä.  :haha
Isä on vaan vähän hitaamman puoleinen toimimaan, eli täytyy sitä vähän patistaa soittamaan eläinkauppaan ja pistämään ilmoituksen lehteen terraariosta... Enkä malttas millään odottaa vaiks se äsken vasta suostu, olen ihan täpinöissä!!  :mrgreen:  :D



^ Onnea!

ZiiCan.

#281
Puhuin yli suuni. Ei triopseja, ei hamsteria, ei mitään.

Njääh, ei voi mitään. Mä oon jo nielemässä kohtaloni..

Ja nyt lopetan tän itsesäälissä rypemisen, mä en saa hamsteria, piste.
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Nappula

#282
Sopivan ikäinen olet/olit (olet luultavasti jo saanut hamsterin?).

Itse sain Nepparin 12-vuotiaana (olen nytkin 12, mutta tämän kuun 25 päivä täytän 13). Hoidan Nepparin TÄYSIN itse, koska en uskaltaisi edes antaa äidin siivota terraariota ym ym, koska äidillä ei ole oikein kokemusta hamstereista. Voin vain kuvitella äidin joka alkaa siivoamaan terraariota ja pyydystää Nepparia saadakseen sen pois siivouksen ajaksi: ''Tule tänne, Neppari! Hei, älä mene pakoon!'' No, kyllähän äiti sitä ruokkii ja juottaa ollessani poissa, mutta muuten Neppari on täysin minun vastuullani.  :jeps:
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Peppi

#283
Ensimmäinen hamsteri meille tuli kun itse olin joku 6 tai 7 vuotta. Siskoni oli kyllä 10 vuotta ja se tavallaan ostettiin meille yhteiseksi. Äitini kyllä myös huolehti hamsterista. Lopuksi hamsteri kyllä jäi minun hoiviini (olinkohan joku 8 vuotta) ja äitini auttoi sitten sen hoivaamisessa... :) Mutta mielestäni itse olin kyllä aika nuori, mutta onneksi äiti auttoi :)
Peppi Talvikko naaras, s. 4.8.-08 - k. 21.10.-10. Sinua ikuisesti kaivaten <33 ?
Koda Talvikko uros, s. 1.1.-10 - k. 17.7.-11. Sinua ikuisesti kaivaten <33?
Beea Talvikko naaras, s. 13.1.-11 - k. 7.6.-12, Lepää rauhassa <33?

F4-nni

#284
Lainaus käyttäjältä: "ZiiCan."Niin, mikä on teidän mielestänne sopiva ''ikäraja'' hamsunomistajalle? Olen 11v, olisinko jo tarpeeksi vanha ottamaan hamsun?

Ite olen 13v. Kyllä 11-12v. on ihan hyvä ikä mielestäni hamsterin otolle. Tosin pitää ymmärtää, että hamsterit ovat yöeläimiä, eikä niitä pidä turhaan päivisin herätellä. Ja vielä sekin, että ne vipeltävät kovaa vauhtia ja voivat häiriköidä yöllä herkkäkuuloisempia.  :yes:
[size=85]Delfoin Hekuma "myy"
s. 7.7.09
syyrialainen, lk cinnamon
valkokirjokilpikonna
[/size]