• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Keskustelua pesäntekotarpeista (vessapaperi, pesävanu etc)

Aloittaja Oni, 06.02.09 - klo:16:52

« edellinen - seuraava »

ZiiCan.

#120
^Kaverini hamsulla oli sama tapa, siirsi purut aina toiseen päähän. Sitten se hömppä kaiveli iloisesti siellä järkyttävässä purukasassa.. ;)
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

nipsutin96

#121
Moi! Mä ostin tänään ensimmäisen hamsterini ja haluisinki kysyy tosta pesävanusta. Eli siis myyjä tunki mukaan tota ferplastin pesävanua ja mä sit tyhmänä ostin sen. Mitä mun pitäs tehdä sille vanulle, laitanko häkkiin sitä vai heitänkö suoraan roskiin?

Hessuinen

#122
Kannattaa vaan heittää suoraan roskiin. Niin kuin tässä(kin) ketjussa on varoiteltu, tuppaa pesävanu likaantuessaan muuttumaan sitkeäksi ja "vanumaiseksi", joka sitten voi aiheuttaa sopivasti esimerkiksi käpälän ympärille kiertyessä kuolion. Voihan tietysti olla ettei juuri sinun hamsterillesi tapahdu tämänkaltaista onnettomuutta, vaan varmuus on aina varmuus, ei ole kiva kurkata dunaan ja huomata hamsetrin kuolleen pesävanusta johtuneen onnettomuuden seurauksena.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

nipsutin96

#123
Mä vähän mietinkin et se ei oo turvallista, joten heitän sen roskiin. Sitä mä kyllä ihmettelen et miks se myyjä väitti mulle, että vessapaperi on vaarallista hamsterille o.O

GaneshaX

#124
Lainaus käyttäjältä: "nipsutin96"Sitä mä kyllä ihmettelen et miks se myyjä väitti mulle, että vessapaperi on vaarallista hamsterille o.O


Siksi, että saisi kaupattua sulle vanua  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

metsku

#125
Älkää heittäkö niitä pesävanuja roskiin vaan lahjoittakaa ne mulle  :D Mä voin postikulujen hinnalla ostaa todella mielelläni noita pesävanupusseja.

Lisette

#126
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Älkää heittäkö niitä pesävanuja roskiin vaan lahjoittakaa ne mulle  :D Mä voin postikulujen hinnalla ostaa todella mielelläni noita pesävanupusseja.

Mihin sä niitä käytät ?
[size=85]ex-feliX.[/size]

hep-pu

#127
Juu, älkää missään nimes käyttäkö pesävanua. Voi tukkia poskipussit, siihen voi takertua hamsu (esim jalasta) ym... ei turvallista ollenkaan.

Jos jotain pehmeää haluaa niin puuvillakennon voi ostaa. Siitä hamsu saa puuvillaa vedettyä pesäaineeksi. Meillä yksi robo tykkää kovasti siitä.  ;)

Vessapaperi on parasta. Onpa kyllä "nipsutin96" sulla ollut epäpätevä myyjä! Tai sitten vaan rahanahne. Todella tyhmää mennä kauppaamaan asiakkaille väärin perustein tuotetta ja vielä sepittää tuommoista...  :nops:  :nops:
Hamsuliigani ja konnakoplani löytyy petsiestä:

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127476

metsku

#128
Lainaus käyttäjältä: "feliX."
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Älkää heittäkö niitä pesävanuja roskiin vaan lahjoittakaa ne mulle  :D Mä voin postikulujen hinnalla ostaa todella mielelläni noita pesävanupusseja.

Mihin sä niitä käytät ?

Täytän tyynyjä tietysti! Hyvää vanua ei saa heittää roskiin!

emiliaaw

#129
Mun mielestä toi koko pesävanu on näin suoraan sanottuna ihan pepusta, sellasta värillistä ja kaikenlisäks vaarallista ihme mömmöä.  :< Onnneks en koskaan ole tajunnut sitä ostaa, edes nuorempana.

Lainaus käyttäjältä: "metsku"
Lainaus käyttäjältä: "feliX."
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Älkää heittäkö niitä pesävanuja roskiin vaan lahjoittakaa ne mulle :D Mä voin postikulujen hinnalla ostaa todella mielelläni noita pesävanupusseja.

Mihin sä niitä käytät ?

Täytän tyynyjä tietysti! Hyvää vanua ei saa heittää roskiin!

Näin pitäis kaikkien toimia, kaikki vanha kierrätetään ja keksitään niistä uusia juttuja. Helppoa  :D Tosin täytyy nyt myöntää, että itse en tuota taitoa omaa.. Vaan kaikki menee yleensä suoraan roskiin.  :roll:
Syyrispoika Demamin Sniff, \'\' Nipsu \'\' s. 12.1.-09   :sydan

emiliaaw

#130
Näillä hamsuilla ei ennen ole heinää ollut, täytyypä kokeilla  :D Entinen hamsteri ei ainakaan tykännyt.  :pihalla:
Syyrispoika Demamin Sniff, \'\' Nipsu \'\' s. 12.1.-09   :sydan

Miipemi

#131
Ainakin yks heinä laatu jota myydään Kajaanissa Kainuun eläintarvikkeessa on tosi pehmeää ja hyvää. Ostamme sitä marsujen ruuaksi, mutta laitan sitä monesti Napille kasan, jotta Nappi saisi möyhiä. Eipä tuo Nappi silti tykkää siellä heinien seassa möyhiä tai nukkua, joten yleensä laitan ne heinät vielä marsuille, koska nappi ei olen pissannut tai kakannut sinne :)

Sitten tuosta pesävanusta. Aion heti tämän jälkeen mennä poistamaan ja heittämään roskiin kaiken pesävanun jota minulla on enää jäljellä! Tosin olen jo osaksi vaihtanutkin vessapaperiin :)

Minulla on tällä hetkellä (Ei enää tämän jälkeen, kun luin tämän aiheen) yhdessä pesämökissä pesävanua, yhdessä vessapaperia ja yhdessä molempia (aika paljon pesämökkejä, tiedän :D). Arvatkaa missä Nappi tällä hetkellä nukkuu? Nappi nukkuu siellä pesämökissä, jossa on vessapaperia :) Tässä sitten tälläinen testi, että mistä MINUN hamsteri pitää.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Miipemi

#132
http://www.petsie.fi/community/pes%C3%A ... ista/5390/

Tuossa sanotaan näin:

Älä hanki hamsterin pesävillaksi kutsuttua vanua, sillä se on vaarallista! Tämän vanun on raportoitu aiheuttaneen suolistotukoksia, kuristumiskuolemia ja raajojen katkeamisia ainakin hamstereilla. Sitä myydään vain rahan takia!

KAIKEN LISÄKSI TUO ON AIVAN TOTTA :cry:
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Lisette

#133
Lainaus käyttäjältä: "metsku"
Lainaus käyttäjältä: "feliX."
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Älkää heittäkö niitä pesävanuja roskiin vaan lahjoittakaa ne mulle  :D Mä voin postikulujen hinnalla ostaa todella mielelläni noita pesävanupusseja.

Mihin sä niitä käytät ?

Täytän tyynyjä tietysti! Hyvää vanua ei saa heittää roskiin!

Einiin, itekkin täytin yhen pikkutyynyn sillä :---)
[size=85]ex-feliX.[/size]

Miipemi

#134
Onko ok, jos leikkaa vanhoista (puhtaista tietenkin) sukista pesämateriaalia hamsterille? Onko samoja vaaroja, kuin pesävanussa?
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3