• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

#765
Juu, ite oon tilannut saksasta mm. lastenvaunut, tulivat postikuluineen huomattavasti halvemmaksi kuin vastaavat Suomessa. Kotiovelle asti tuotiin viikossa.

Osaisko Elida heittää jonkun sikäläisen nettikaupan osoitteen mistä vois esim. dunia tai gabbereita löytyä?

Hanne

#766
Minulla olisi muutama kysymys vanhoista akvoista terraariokäytössä. Kuinka korkea akvaario saisi enintään olla, ettei lämpöasteet nouse liian korkeaksi? Onko 30-35 cm liian korkea?
Toinen asia, mikä tuottaa päänvaivaa, on muovista tai mistälie valmistetut akvaarion tiivisteet. Pitäisikö ne peittää jollain puulistalla? Vai voiko ne repiä pois ilman että terra lyhistyy kasaan? Kiitoksia paljon jos vastailette :)
R.I.P. Harre ?
21.1.-07 - 24.2.-09

GaneshaX

#767
^ Korkeutta olisi hyvä olla minimissään tuo 30-35cm  :)

Mun käsittääkseni nuo silikonit ovat ihan vain sen takia, että akva pitäisi vettä. Ne voi ottaa terävällä veitsellä pois, tai antaa olla paikallaan.

Ajan kanssa jyrsijä yleensä jyrsii silikonit, mutta en ole vielä kuullut, että hamsu olisi siihen kuollut.

Puu on muutenkin aika kehno materiaali terran pohjarakenteissa, koska puu imee pissaa ja epäpuhtauksia ja todennäköisesti sekin jyrsitään hyvin pian  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vilma

#768
Aapon asumus


x

Hermannilla on samanlainen, tosin pohjalaatikko on punainen ja taso keltainen. :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Eevi

#769
http://www.xxl-heimtiercenter.com/shop/ ... d%3D191%26
Älyttömän hieno ja halpa häkki! Kaikki muutkin tarvikkeet olivat tuolla tosiaankin halpoja! Miksei suomessakin voi olla noin hyviä ja halpoja nettikauppoja?  :<
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Elida

#770
^Meillä on juuri tuo häkki. Se ja muutama lisätarvike tulivat kotiovelle 9,90 euron postimaksuilla. Hyvin toimii ja Eppi tuntuu tykkäävän. Ajattelin vähän siihen päälle vielä toista, vähän pienempää häkkiä, niin saadaan oikein kunnon pinohäkki. Toki sitten laitan kuviakin. Miten muuten, te, joilla on kerroksia, onko teillä puruja myös yläkerroksissa lattialla?

//EDIT: Ei tuo 9,90 minusta ole kova postimaksu - Suomessa kotimaan paketti olisi ollut yli kympin ja pakettia ei saa edes kotiin asti. Postikuluja Suomeen kannattaa kysyä.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Eevi

#771
9,90e!  :shock: Mutta etkös asunut Saksassa? Mitenköhän paljon postikulut mahtaisivat olla suomeen?
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

GaneshaX

#772
^ Vähänkö olen kytännyt samaa häkkiä ja kironnut suomen häkki hintoja :mrgreen: (taas vaihteeksi)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hanne

#773
Lainaus käyttäjältä: "eevimoi"http://www.xxl-heimtiercenter.com/shop/article_191/**XXL-1m-M%C3%A4use-_-Hamster-_-Rattenparadies-K%C3%A4fig-NEU.html?shop_param=cid%3D5%26aid%3D191%26
Älyttömän hieno ja halpa häkki! Kaikki muutkin tarvikkeet olivat tuolla tosiaankin halpoja! Miksei suomessakin voi olla noin hyviä ja halpoja nettikauppoja?  :<
Totta. :| Jotenkin ihastuin myös sellaiseen puiseen piraattilaivavirikkeeseen/mökkiin. Onkos kukaan nähnyt sellaisia Suomessa?

Mutta palaan vielä kerran terraan. Haluasin nimittäin putsata sen nyt kunnolla. Mitä pesuaineita olette käyttäneet? :) Laitan sitten heti kuvan, kun asumus valmistunee ;)

//edit. Okei, kiitos ! :)

Etsiskelin tässä huvikseni lisää saksalaisia nettikauppoja, mutta ei kovin moni niin halpa ole. Halvempaa kuitenkin kuin täällä Suomessa :S

Tierfachmarkt.de
Zooplus.de
Petshop.de
R.I.P. Harre ?
21.1.-07 - 24.2.-09

Tatu

#774
^Ihan normaalia yleispesuainetta olen käyttänyt. :)

Danin ja Donnyn terra:


laura87

#775
Tässä taas Meidän Siirin dunaa tällähetkellä




Mustikkamaan

#776
^Voi että, voinpas todeta että meni Siiri todella hyvään kotiin :)

Itse olen pessyt häkkejä vähän kaikella tökötillä, tiskiaineesta toluun ja domestokseenkin. Tärkeintä on, että tökötin saa huuhdeltua täysin pois. Sitten jos lasiterraa pesee jollain domestoksen kaltaisella voimakashajuisella myrkyllä, niin tarvii myös odottaa että se haju lähtee. Näin mun mielestä tulisi toimia.

Tässä ohessa tuli mieleen, kun hain Saksasta pari hamsteria, niin siellä myytiin sellaista ihan karmeen hajusta purua, jossa oli pieniä, kirjavia "paperihippuja" joukossa. Ilmeisesti tarkoitus on olla hauskan värinen ja hajuinen, lasten mieleen, mutta ei kyllä sytyttäny meikäläistä ollenkaan. Ihan jopa pelkäsin, että kuoleekohan noi elukat tohon hajuun :D Mutta silloin en löytänyt mitään "tavallista" purua sieltä, niin olin pakotettu ostamaan tuota. Varmasti olisin löytänyt, kun olisin useamman eläinkaupan kahtonut läpitte, mutta en siinä ehtinyt sitten.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Elida

#777
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Tässä ohessa tuli mieleen, kun hain Saksasta pari hamsteria, niin siellä myytiin sellaista ihan karmeen hajusta purua, jossa oli pieniä, kirjavia "paperihippuja" joukossa

Oho, tuohon en ole kyllä törmännyt täällä, vaikka hajustettua kylpy- ja kissanhiekkaa onkin kaupoissa näköjään myynnissä. :D Eli, ihan tavallista purua meillä ainakin käytetään (ja ostetaan joko eläinkaupasta tai ihan ruokakaupasta). Ai, niitäkään en ole ostanut, mutta kaupoissa on myös erilaisia heinäpaketteja, joissa siis on mukana jotain kukkaa tai yrttejä tai erilaisia heinäsekoituksia. Niin, ja jotkut eläinkaupat myyvät itse kasvattamaansa kissan-/jyrsijänheinää, siis tuoretta sellaista.

Sen sijaan puista juoksupyörää en ole löytänyt kirveelläkään sopivan kokoista, vaan joka paikassa tarjotaan syrkeille metallisia ritilästä tehtyjä tai muovisia pyöriä ja aika pieniäkin usein sekä pesäpumpulia myydään joka paikassa.

Ja, jottei menisi täysin aiheen ulkopuolelle, niin asumuksista mainittakoon, että löytöeläintalossa syrkeillä oli mahtavan isot kämpät (ehkä 2m x 1m x 1m), mutta niiden sisustuksena vain purua, ruokakupit, vesipullo, mökki ja tuppo heinää. :(
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Vevve

#778
Onpa vallan unohtunut koko aihe, nostetaanpa. :)

Mä olen ajatellut vaihtaa kaikki dunat vähitellen terroihin. Tykkään terroista vaan niin paljon enemmän, ei se siivoaminenkaan niin kamalaa kuitenkaan ole. Nyt on sitten kolme tai neljä talvikkokokoista terraa haussa, pistän dunat myyntiin kun saan niistä asukkaat pois.

Avalon

#779
Meillä on tällä hetkellä käytössä hamsuilla 1 terra ja 2 dunaa. (toinen duna on siis tulevalle talvikolle.) Molemmissa asumuksissa asuu syyrialaiset, terra on n. 80cm*35cm*40cm ja duna on 70cm*45cm. Ja olen ajatellut myös vaihtaa dunat terroiksi, mielestäni paljon hienompia, eikä kummiskaan hirveän vaikeita siivottaviakaan ole. Laitan kuvia tulemaan seuraavan siivouksen yhteydessä. =)
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"