• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#750
Keskikokoinen gabber on n. 69 x 45 x 28 ja keskikokoinen Duna taas n. 71 x 46 x 31,5.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Eevi

#751
eikös esim ferplastin duna ole 41cm leveä?
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

ammie

#752
^ Minidunan leveydeksi ilmotetaan 38cm ja hamster dunan leveydeksi 46cm.  :) Ferplastin tuotteista siis kyse.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

GaneshaX

#753
Jep. Ja Gabber on tosiaan sen 3,5cm matalampi, kuin Duna  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Eevi

#754
aijaa, mä kun olen aina luullut sen olevan 41cm.  :oops:
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Guinea

#755
Minun kahdella robollani on nyt terraario (60x27). Se on kovin pieni, ainakin minun mielestäni. Onko iso muovilaatikko sopiva asumus? Nimittäin halvemmalla saa vaikka kuinka ison asumuksen roboille, kuin että ostaisin pienen asumuksen eläinkaupasta jonka hinta on 80-90 euroa. Mutta onko siis iso muovilaatikko johon laitan ritiläkannen sopiva asumus?

Ninde

#756
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Keskikokoinen gabber on n. 69 x 45 x 28 ja keskikokoinen Duna taas n. 71 x 46 x 31,5.
Hamsterikokoisia Gabbereitakin on muuten näköjään kahta eri mallia, ainakin ollut. Mulla oli noita "Criceto Rex" nimelläkin myytäviä joilla on kokona 71x45x29 cm ja sitten on Gabber Duna Garda jonka medium-koko on 69x45x28 cm.

Yadell

#757
Antakaapas vinkkejä, mitä virikkeitä voisin laittaa (tehdä) hennin
terraan. (: Tällä hetkellä näyttää siis tältä:

Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Elida

#758
^Meillä Eppi tykkää selvästikin kaikesta kiipeilystä ja siksi meillä on tasoja, siltoja, tikapuita jne. Myös kiinnostavat kaikki tunnelit (tällä hetkellä yksi iso pahvilaatikko, joka on täynnä heinää = Eppi itse kaivaa tunnelin) ja piirustusputkesta puolet (kuin iso talouspaperirullan hylsy), joka on ihan paras, kun toinen pää oli aluksi tukittu purulla = pakkohan se oli kaivaa auki.

Piilottelen häkkiin aina Epin ulkoillessa pähkinöitä, siemeniä tms. ja seuraavana yönä ne on käyty aina roudaamassa varastoon (tai syöty).

Pahvilaatikoista voi tehdä myös kiipeilytaloja, kun tekee niihin kulkureikiä ja liimaa useamman päällekkäin. Itse olen keräillyt pahvilinnan rakennusta varten pieniä kenkälaatikoita ja keksien tms. kääreitä, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi rakentaa luomusta.

Terraariota vieläkin kaipailen, vaikka Eppi tuntuu häkissä viihtyvän. Terraan vaan näkisi niin hyvin!
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Yadell

#759
Voisin yrittää tehdä jotain pahvilaatikko- systeemiä sille. 8')
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

metsku

#760
Mä jouduin muuttamaan syrkkimme Sallan asumuksia kun tarvitsin kaksi häkkiä rotille. Ne nimittäin rikkoi oman furettinsa. No, ostin terraarion jotakuinkin 60x40x40 ja siinä päällä on sitten vielä 2 häkkiä. Terra on melkein puolillaan purua.

Mutta ei kelpaa terraario neidille. Viettää aikaansa vain häkkiosissa ja on TAAS ruvennut jyrsimään kaltereita kun häkkiosa on nyt pienempi. Rupesi ärsyttämään se kalterin paukutus joten laitoin sen hetkeksi sinne pelkkään terraan. Se kyllä sekos ihan täysin :( Kiersi kehää ja raapi laseja ja yritti joka puolelta ylöspäin. Kattoa rynkytti ihan hulluna. Pakkohan se häkkisysteemi oli sille takas laittaa :/

Toivottavasti oppis käyttämään terraariossa olevaa tilaa. Joka tapauksessa tämä kokemus vahvisti ajatukseni siitä, että terraario ei ole hyvä paikka syrkille joka viihtyy ylhäällä kiipeillen. Terraario olis kaunis ja helppo mutta ei pysty.

Sintturainen

#761
Onko kukaan tilannut hamsujen asumuksia netistä ulkomailta? Tuleeko paljon halvemmaksi?

Karvatassu

#762
tein noita paperi-igluja hamstereilleni ja oikein hyvin onnistuivat :D  laitoin aamulla toisen hamsuni häkkiin paperi-iglun ja tulin koulusta tilalla oli enää silppua :shock:  no hyvä että tykkäs..... :P  xD  :lov
Eetu talvikko s. 20.6.09-16.12.2010<3
Elmeri talvikko s. 20.6.09-10.8-10<3
Roudan Jasmiini "Jassu" s. 17.10.2010

Vevve

#763
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Onko kukaan tilannut hamsujen asumuksia netistä ulkomailta? Tuleeko paljon halvemmaksi?

Eikös niihin tule jotkut jättimäiset postikulut?
Me tilattiin Star Wars -keräilijäveljelle sellanen valomiekka jostain, hinta melkeen kaksinkertaistu postikuluilla.

Elida

#764
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Onko kukaan tilannut hamsujen asumuksia netistä ulkomailta? Tuleeko paljon halvemmaksi?

En ole tilannut, tai siis Saksasta joo, mutta kun asutaan täällä. :D Hinnoista en osaa sanoa, kun en ole Suomen vastaaviin verrannut. Joku tuossa mainitsi postikuluista ja ne kannattaa aina selvittää etukäteen - eivät välttämättä ole yhtään kalliimmat kuin Suomen sisällä ja ainakin Saksasta voivat jopa olla halvemmatkin (esim. viime jouluna lähetin ison ja painavan paketin Suomeen ja postikuluja tuli vain reilu 10 euroa, Suomen sisällä olisi ollut vajaa parikymppiä; lisäksi isot paketit toimitetaan yleensä kotiin asti).

//EDIT: Itse tilasin //http://www.xxl-heimtiercenter.com/shop/, mutta siellä ei Dunia ja Gabbereita ole (paitsi joku yksi minikokoinen). Hyvä kauppa muuten.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).