• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

MirkkuH

#885
^kivan näköinen; siinä on kyllä hamsterilla reilusti lääniä :)

EK05

#886
Mistä saa hankittua edullisesti pienisilmäistä verkkoa ja miten sen saa fiksuimmin viriteltyä dunan kanteen? Paljonko sellainen maksaa?

Ei ole minkäänlaista kokemusta kansiaskartelusta kun yleensä ovat olleet aina tarkoitukseensa sopivia  :S



 :)

Vevve

#887
^ Rautakaupoista saa vaikka minkälaista verkkoa. Itsellä käytössä K-Raudasta ostettu 1cmx1cm -silmäinen verkko joka on tarkoitettu puiden suojaamiseen kaneilta, taisi maksaa about 10-13€ per rulla. Se rulla on aika iso, jos vain yhtä palaa tarttee niin se ei ehkä ole hyvä..

EK05

#888
Joo en tosiaan tarvitse kuin tuohon yhteen kanteen... Tosin eipä tuo 10e mikään kauhea sijoitus ole vaikka sitä yli jäisikin.
Miten te olette kiinnittäneet verkon niin ettei siitä sitten jää mitään teräviä osia?

HamsterSailor

#889
Mä en ymmärrä, että miksi nykyään melkein kaikki hamsujen häkit on niin räikeän värisiä?  :yak: Ei kai hamsteri tykkää kovin räikeistä kodeista? Oon nähny joitain aivan karmeita, kaikki osat erivärisiä. :c8 Onneksi dunat ovat vielä ihan ok väritykseltään. :yes:

Hamsufani97

#890
Meillä oleva häkki on väriltä tumman sininen,ei mielestäni ollenkaan räikeä vaan ihan ok. Onhan niitä toki hirmu räikeän värisiäkin ja se on kyllä totta ettei niitä kauaa jaksa katella.

Essi

#891
Kummat on teist parempii? Dunat vai terrat? Must Dunat koska ne on nopeempi siivottavii:)

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Meidän robokaverukset muutti tänään isompaan terraan temmeltämään. Tuolla on tuo build'n'bites -taso minkä ostin Vantaan messuilta, ovat tykänneet vaikka itse kyllä inhoan tuota kirjavuutta.  xD

Bongatkaa asukkaat!
//http://i292.photobucket.com/albums/mm39/tijuana-walkers/robojenterra.jpg

Mist oot tollasen värikkään hommannu? :) Nimeltään? Mist eläinkaupast? ( Jos on  ees eläinkaupast.. )


Muokattu kuva linkiksi
-eta-

Cindy

#892
Minusta terrat on parempia ku dunat, mutta vaan vaikeampi siivota. Terroihin saa kuivikkeitakin paljo enemmän ku dunaan, ja muutenki siistin näköinen. Mutta kyllä mää dunistakin tykkään aika paljon. :)
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

Vevve

#893
Lainaus käyttäjältä: "Essi"Mist oot tollasen värikkään hommannu? :) Nimeltään? Mist eläinkaupast? ( Jos on  ees eläinkaupast.. )

Kuten viestissä mainitsin, se on build'n'bites -niminen koottava ja muunneltava tasosysteemi. Siitä on justiin juttua Virikkeet -keskustelussa. Ostin Vantaan lemmikkimessuilta.

suski87

#894
Lainaus käyttäjältä: "Essi"Kummat on teist parempii? Dunat vai terrat? Must Dunat koska ne on nopeempi siivottavii:)

Yhdellä-muutamalla lemmikillä terraario. Purua saa enemmän, eläimen näkee paremmin ja terrasta saa sisustamalla paremman näköisen. Eläinmäärän ollessa 5+ niin sitten duna, koska silloin tuo helpompi siivottavuus ajaa terrojen plussapuolten edelle. Muutaman asumuksen kohdalla se ei niin tunnu, että terran siivoukseen menee vähän enemmän aikaa.

Marikainen

#895
Lainaus käyttäjältä: "EK05"Miten te olette kiinnittäneet verkon niin ettei siitä sitten jää mitään teräviä osia?

Minä verkotin oman dunani kannen hiiriä varten, ja yhden häkinkin olen verkottanut. Verkon leikkasin siististi ettei jää mitään teräviä reunoja joihin pienet voivat satuttaa itsensä.
Dunan kanteen sidoin verkon kiinni rautalangalla joiden päät taittelin piiloon, ettei satu vahinkoja.
Häkkiin taas kiinnitin verkon nippusiteillä. :)

Sen verkon kanssa kannattaa olla varovainen, ettei saa sormia täyteen naarmuja. Tai sitten voi olla fiksumpi kuin minä ja käyttää hanskoja. ; D

Nell_a

#896
Lainaus käyttäjältä: "HamsterSailor"Mä en ymmärrä, että miksi nykyään melkein kaikki hamsujen häkit on niin räikeän värisiä?  :yak: Ei kai hamsteri tykkää kovin räikeistä kodeista?


Itse asiassa hamsterit eivät näe värejä, joten niitä ei haittaa vaikka asumus olisikin sateenkaaren värinen  ;)
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

porsas

#897
http://i203.photobucket.com/albums/aa22 ... 1258202574

http://i203.photobucket.com/albums/aa22 ... 1258202575

Siivoilin tänään ja vaihdoin järjestystä. Ylempi on Evakkosiilin hamsterduna, ja alempi Silkkiapinan asumus. Jälkimmäinen kaipaa vielä jotain mutten keksi että mitä. Purujen alla on siis kaurahiutale-paketti, jonne tyttö saa halutessaan tehdä pesän. Leikkasin ovelasti yhden seinää vasten olevan seinämän pois, joten voin seurata sen pesänrakennuspuuhia muovin läpi  8-)

Kummallakaan ei ole nyt juoksupyörää, kun ovat lihotuskuurilla.
Talvikkosiskokset Silkkiapina ja Evakkosiili, s. 3.7.2009

Lisette

#898
Mä laitoin kanssa Nallelle pahvilootan purujen alle ja sinne se teki pesänsä :----) Kovasti näytti tykkäävän !
[size=85]ex-feliX.[/size]

nalli

#899
Rokin "koppa", vasta siivottu :)

Syrkki Roudan Rock Me Baby "Roki" s. 29.7.2009-17.6.2011
Syrkki Jubilee Jääprinssi "Jubi" s. 27.4.2010-30.10.2011
Vkh talvikko Am I Dreaming "Luna" s. 4.11.2009-25.5.2012