• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

Minski

#120
Lainaus käyttäjältä: "nennu"Kun kerran sain käyttööni paremman kameran niin pitihän sitä ottaa lapsosista kuvia laittaa myös tännekkin :D
http://farm4.static.flickr.com/3302/345 ... e197_m.jpg
Tänään poikaset ovat kolmen viikon ikäisiä:)
Nuo punasilmäiset näyttäs olevan cinnamoneja, valkonauhaisena tietty. Siis kun muistelin, että aiemmin mietit mitä väriä ne voisivat olla.
Hamsteriton tätä nykyä

nennu

#121
Kiitos selvennyksestä:)..itsekkin aloin tässä miettimään voisivatko olla cinnamoneja.Nyt kun alkaneet näkymään nuo poskimerkit sekä hilkka.

NuclearBitch

#122
Aww, nuo nennun poikaset  :lov

Anzukka

#123
^NE tosiaan ovat söpöjä ;)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

jjenna

#124
Meillä yhdistettiin tänään Firefly's Zahran (argente) - Selene Star (normaali)
Hyvin on kitinöittä mennyt tähänasti, nostin terran elukkahuoneesta tähän olkkariin "tehotarkkailuun" että yölläkin kuulee sitten jos säksätyksiä on. Nyt on vielä ihan varpaillaan kun on lainauros, ja tuo tyttönen on aina ollut laumassa, kiltisti kyllä, mutta aina se pomo. Olisi ihan hirveetä jos lainaurokselle kävisi jotain, vaikka toki olisi omankin kohdalla..  :P
Syntyväksi ootetaan nyt norrea ja argentea mutta toivontoivontoivontoivon että poikueeseen tulisi myös sinistä argentea ja vielä triplasti toivontoivon että myös mustaa, mitkä molemmat olisi mahdollisia. Noh, mun tuurilla sieltä syntyy yks kuppanen norre  :D

Kovasti on uros astunut tyttöä, varmaan viimesen 20 minuuttia. Ehkä se täppää jo lähiaikoina!  xD
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Heli

#125
^Toivottavasti sinne tulee hirmumonta ihanaa argentea.  :sydan
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#126
^Voi, alkoi houkuttelemaan tommoset campbellit :D

Mulla on kuollut lainauros, ja soli aivan hirveetä. Lähinnä pirun noloa, vaikkei se mun takia kuollutkaan :S
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Hami

#127
Minullakin oli lainassa Nennulta uros.
Kyllä voin tunnustaa että mielessäni kuvittelin jo kauhukuvia siitä että jos jotakin tapahtuu.
Onneksi ei kuitenkaan mitän sattunut. :)

Täällä kasvetaan hirmuista kyytiä isoiksi, tuplasti on kokoakin tullut. Tasakokoisia poikasia kyllä on, siitä olen kyllä totisesti yllättynyt.
Perjantaina ovat 1 viikon ikäisiä nopsasti se aika vaan menee.

Pigmenttiäkin on tullut reippaasti ja muutama nauhallinen muksu on seassa.  xD
Näyttäisi todella hyvät nauhat tulevan niille vähäisillekkin.
Kaksi taisi olla että on kaikista vaaleimpia, niistä on sitten vissiin odotettavissa cremejä tai luonnonvalkoisia.

Onko poikasessa kuin paljon pigmentti muutoksia jos siitä on odotettavissa hopeanharmaa?  :roll:
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

Marla

#128
Odotin, että Pampula olisi viime yönä synnyttänyt, kun näytti illalla sangen kypsältä, mutta eipä ollut aamulla pesässä mitään, kun sinne kurkistin Pampulan ollessa muualla...
Jos ei tänään, kun kotia pääsen, ole mitään tapahtunut, ei kai auta sitten muu kuin soittaa pikaisesti huomiselle aikaa eläinlääkäriin... Menisi 18. päivälle jo sitten. :roll:
Toivon hartaasti, että siellä pesässä niitä nakkeja olisi...

//Jotakin tapahtuu pesässä paraikaa... Pampula kävi jokin aika sitten juomassa pikaisesti, ja kyllä näytti siltä, että poikiminen on käynnissä. Nyt on kaiken aikaa ollut liikehdintää, toivottavasti siellä menisi kaikki hyvin.

Vevve

#129
LainaaOnko teistä muuten jotenkin hassua, että nämä reilun viikon ikäiset poikaset tulevat nyt jo itse ulos pesästä? Emo on raahannut niitä nisissään pesästä ulos ja ne ovat jääneet siihen mussuttamaan tuoreruokia. Nyt ne jo kömpivät itse ulos, natustavat salaattia ja palaavat takaisin pesään.  :sydan

Uskaltaakohan näihin vielä koskea, kun ovat kuitenkin reippaasti alle kahden viikon?

//http://i292.photobucket.com/albums/mm39/tijuana-walkers/uni08_220409.jpg

Valeriana

#130
Son of A Gunin Nuppu-sisko (Rosebud) sai viikko sitten 14 poikasta. Olen ollut ihan "pissa sukassa", kun emo hävitti ensimmäisen  poikueensa vuodenvaihteessa tultuaan kovaan kiimaan(?) kaksi vuorokautta synnytyksestä. Jos nyt tällä kertaa onnaisi... ihan varovasti olen vaan kurkkinut pesään "vuodevaatteiden alle" kun Nuppu on käynyt ruokailemassa. Pikaisella ynnäyksellä siis olen saanut  tulokseksi 14 kpl, mutta tuntuu että pentuja on ehkä 1-2 lisääkin.

Anonymous

#131
onnittelut kaikille vauvan saanneille. :lov

Minski

#132
^^ Oi, onnea. Kiva, että vihdoin onnistui ja oikein jättipesue sit tulikin :)

Meillä on edelleen 11 poikasta "ennätys" ja yleensä on se 3-7 poikasta per poikue, oon toki tyytyväinen siihen määrään sillä, että se on emolle helpompi homma (vaikka eipä meillä ollut emo millänsäkään siitä yhdestätoista poikasestakaan kyllä) ja sit on itellä enemmän aikaa poikasta kohti antaa lellintää :) Toki minuspuoli on sit se, että valinnan varaa ei juurikaan ole siinä vähässä määrässä.
Hamsteriton tätä nykyä

Hami

#133
Meillä Hami pyöräytti ennätykselliset 12 poikasta. Tosin nyt päivän sisällä kaksi heikointa poikasta on kuollut.
Isommat eivät ole vissiin tarpeeksi päästäneet pienempiä nisille ja nyt kuolivat ravinnnon puutteeseen.
Toista en hoksannut ollenkaan ja toisen yritin pelastaa, ruutalla vastiketta nenun eteen vähän kerralla.
Kuitenkin oli kerennyt kuivua niin paljon ettei pelastus yritykseni enää hyövyttänyt liian myöhään huomasin.  :(

Nyt kuitenkin sitten iltasella syynäsin pesää oikein tarkkaan ja näyttäisi siltä että kaikki muut 10 ovat todella hyvässä kunnossa ja ovat pulskia.
Pitänee kovemmin nyt tarkkailla poikasia että saahan kaikki ruokaa tasapuolisesti.
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

Marla

#134
Pampulalla taisi sujua tuo synnytys ongelmitta. Pesässä näkyy tosiaan liikehdintää, ei siellä vaikuta kovin suurta satsia olevan, mutta jonkin verran. Tuskinpa yli kymmentä on, mutta eipä sitä tiedä, enkä nyt pariin päivään viitsi kajota ollenkaan pesämökkiin. Pieni pinkki käpälä sieltä kumminkin näkyi pahnojen seasta pilkistävän.
Pampula ainakin on jo liikenteessä ja käy syömässä ahkerasti, tosin kovin pitkiä aikoja ei pesästä pois olla, kun mammavelvollisuudet kutsuvat. :)