• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

wiidii

#105
Minä olen hirveän varovainen näiden poikasihailujeni kanssa, mutta meillä ollaan kyllä hyvin selvästi paksuna.  :D  Perjantain ja lauantaina välisenä yönä laskettuaika.
Yhdistelmä siis syyrialaisia, soopelisuklaa - ruoste, kaikkea kivaa ruskeasilmäistä pitäisi siis syntyä. Tuurilla myös punasilmäistä, kun molempien vanhempien suvuista löytyy myös punasilmäisiä kavereita. En pistäisi lainkaan pahakseni esimerkiksi minkkiä tai kuparia.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Minski

#106
^ No jos ei tuolta poikasia synny niin on ihme, kyllä toi aika muhkeelta näyttää :)


Meillä varmaan sit Jyväskylän näyttelyn jälkeen ruvetaan hamsulapsia koklaileen :) Yhdistelmät:

e. lk hunaja-kyyhkynharmaa - i. lk satiini keltainen musta

e. lk hunaja-kyyhkynharmaa valkonauhainen - i. lk kyyhkynharmaa


Kattoo nyt uskallanko samaan aikaan noille poikasia, kun normistihan meillä on pieniä poikueita, mutta mun tuurilla kuiteskin ne saa 15+15 poikasta just sillon :D
Hamsteriton tätä nykyä

eta

#107
^sehän olisikin kiva jos olisis 30  :haha
 
Mun tuurilla kun Menolta piti tyttökin jättää kotiin, niin kaikki 6 ovatkin poikia.
Onneksi sain tuon talvikkotyttö Arielin ja toukokuun lopulla/kesäkuun alussa yhdistän sen Vallun kanssa.

Vevve

#108
Hokasin tässä vähän aikaa sitten, että näiden kahdeksaisten lisäksihän mun täytyy toukokuussa yhdistää joku Hilman kanssa kun neiti täyttää sen kriittiset 4 kuukautta.
Elikkäs Martti+Hilma -yhdistelmästä tulee safiirilapsia toukokuun lopulla jos hyvin käy, heti näiden edellisten perään.

Hami

#109
wiidii// Teilläpäs ollaan pulskia. :) On todellakin ihme jos ei synny poikasia.

Meillä näytetään tältä, huomenna sitten töiden jälkeen alkaa se varovainen kurkistelu tuonne pesään. Huomenissa H-hetki ja toiveet korkeella.  :lov

Pitänee häkki siivota vielä tälle illalle kertaalleen puhtaaksi, sain nyt puhtaita puruja hommattua.
Viikko sitten siivosin ja nyt on jo kaameessa kunnossa.
Voi kyllä tunnustaa että jänskättää...  :haha
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

Minski

#110
Lainaus käyttäjältä: "eta"^sehän olisikin kiva jos olisis 30  :haha
Joo mä kans niin tykkäisin :D

No tuskin tytöt niin montaa meillä viittii synnyttää, äitinsäkin sai vain 4 poikasta, joten jos se nyt edes vähän antais osviittaa niin ei luulis tulevan viittätoista :)
 
Lainaus käyttäjältä: "eta"Mun tuurilla kun Menolta piti tyttökin jättää kotiin, niin kaikki 6 ovatkin poikia.
Oho :D Se oliskin kyllä tosi kiva, jos tietäs etukäteen aina, että mitä sukupuolta poikaset on, helpottas huomattavasti kasvatuksen suunnittelua eteenpäin.


Musta tuntuu, ettei meillä oo ollu poikasia sataan vuoteen, kun viime poikueesta tulee kohta jo puoli vuotta.
Hamsteriton tätä nykyä

Vevve

#111
^ Mulla oli edellinen poikue hmm viime lokakuussa eli vähän yli puoli vuotta sitten. Jotenkin ei tunnu yhtään pitkältä ajalta vaikka olen yleensä tosi kärsimätön...

Iivs, on tuo tuore äiti niin suloinen.  :sydan Tänään löysin taas vinon pinon avuttomia poikasia vääntelemässä pesän edessä, mutten ehtinyt lusikkaa käyttelemään kun mamma riensikin jo hätiin ja kantoi vaavat yksitellen takaisin pesän suojiin. Ehkäpä olen murehtinut ihan turhia.
Poikasilla on jo pientä nukkaista karvaa yllään, ja vaikkei värejä erotakaan niin luulen että koko joukkio on kyllä normaaleja.

Hami

#112
Oli mukava yllätys töistä tullessa kun Hami oli pyöräyttänyt pesään ISON katraan lapsosia.  :lov

Arvioin pikaiselta vilkaisulta, neitin ollessa syömässä, että poikasia on 10-15 kappaletta.
Tulee tässä vilinää olemaan ja ruokaa menemään, kunhan isommiksi kasvavat. :D
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

nennu

#113
Oi ihanuus :sydan ..ONNEA Hamille :)

Meilläkin jo kovasti juostaan pitkin dunaa ja painiskellaan.On ne vaan niin suloisia :lov Pian kolmen viikon ikäisiä ovat.
Laitahan pienokaisista kuvaa tulemaan

Marla

#114
Pampulalla on tiistaina laskettu aika. Kyllä tyttelillä tuota mahaa on jonkin verran tullut, nyt on aivan mieletön pesänrakentamisvimma käynnissä ja terraa myllätään ylösalaisin. :)
Pari päivää ruoka maittoi hieman huonosti, mutta nyt menee jo ruokaa ja paljon.

Toivon mukaan ei mitään suurpoikuetta tulisi, muutama olisi ihan kiva, mutta tottahan sieltä tulee kuitenkin yli 10. :roll: Noh, eipä se sitten mitään, mutta vähempikin riittäisi!

Vevve

#115
Meillä ollaan vasta neljän päivän iässä, kun sain jo varauksen urosvaavasta läheisen Ideapet -eläinkaupan omistajalta. Hän halusi itselleen lemmikiksi uroksen, kun naaras jo löytyy. :)
Muutenkin kuuluu hyvää, kaikki kahdeksan poikasta ovat yhä tallella ja emolla on ruokahalu ihan hirmuinen.

Hami

#116
Täälläkin toivoin itse pienempää poikuetta, mutta eipä tuossa kyllä minulle kaitsettavaksi 12 poikasta mahtuu, neljä on jo vissiin varattu... :D

Tai siis itselle jää yksi, kaveri Nastolasta ottaa yhden, serkku ottaa mahdollisesti kolmannen ja jos Nennu ottaa neljännen astutus palkkiona uroksen lainasta. :)

Enää ei tartte mietiskellä kuin 8 poikaselle sitten koti. :D
Mutta kyllä menekkiä on kun kyselyitä on jo ennen astutustakin jo tullut. :)
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

wiidii

#117
Poikaset syntyivät 17.4. illalla, kaksi nähty todistettavasti (kulkeutuneet Jauhon mukana pesän ulkopuolelle) jonka jälkeen papereiden seasta on näkynyt liikettä, joten ainakin kolme poikasta on siis tällä hetkellä.  :lov  On niin hurjat paperi- ja purumuuraukset mökin ympärillä kyllä, tulee melkoiset odottelut että noita pääsisi näkemään enemmänkin.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

nennu

#118
Kun kerran sain käyttööni paremman kameran niin pitihän sitä ottaa lapsosista kuvia laittaa myös tännekkin :D
http://farm4.static.flickr.com/3387/345 ... 2484_m.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3559/345 ... e2.jpg?v=0
http://farm4.static.flickr.com/3302/345 ... e197_m.jpg
Tänään poikaset ovat kolmen viikon ikäisiä:)


Nämä olisikin kuuluneet tuonne kuvia poikasista keskusteluun mutta saavat nyt olla tässä :grin

Vevve

#119
Meillä näyttää väreissä löytyvän normaalia ja safiiria, hauska nähdä että Ulpu kantaa safiirigeeniä vaikka se taitaa suvusta löytyä vasta kolmannesta polvesta.  xD