• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Onko hamsusi karannut?

Aloittaja Fuyu, 23.08.08 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

Randij

#60
Meijän hamsut ei oo vielä karannut.
 :pihalla:
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Henni

#61
Ei nyt perjaatteessa karannut mutta tänään kun päästin jaloittelemaan huoneesi missä ei ikinä ennen ole kadonnut vaan kaikki kaapintaustat joihin voisi päästä on tukittu. Tänään se kuitenkin katosi. Etsinnän jälkeen se löytyi vaatekaapistani laatikon ja vaatekaapin seinän väliin jääneestä kolosta. Jotenkin se vain oli sinne kiivennyt vaatekaappini alta. Tästä lähin peitän myös vaatekaapin alle jäävän tilan niin ettei hamsu enää pääse sinne.

Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

sasu^

#62
^ hahaah  xD Tuolle kyllä nyt repesin.
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Anonymous

#63
^ Täytyy myöntää, mäkin : D

Randij

#64
Vai oli Roope lähtenyt seikkailemaan hiukan. Huvittavan näköinen ilme tuossa kuvassa, täytyy myöntää. Katselee viattomilla silmillään ja muistuttaa kaukaisesti oravaa.
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

ruttu

#65
Meillähän ei muuta olla tehtykään kun karattu. Aikoinaan mulla oli syyris, Hedwig, joka asui talvikon vanhassa häkissä. Sehän tuli sieltä läpi koko ajan, kun oli yksi pinna katkennut ja se mahtui tulemaan. Useammankin kerran se tuli aamulla vastaan keskellä olohuonetta. Sitten piti ostaa terra, ja sieltä se tuli läpi siihen saakka kun laitto KAKSI tiiltä kattoverkon päälle. Se oli myös mestari etsimään hyviä piilopaikkoja, pari kertaa se kiipesi astianpesukoneen alta keittiönkaapiston taakse ja rellesti siellä. Kyseinen neiti myös oli pari tuntia vessanpöntön takana...

Koskaan ei ole kukaan aiheuttanut yhtä paljon harmaita hiuksia kuin tämä yksilö. :D

Elven

#66
Tuossa iltasella täyttelin ruokakuppeja ja vesipulloja... Ja meinasin lentää persiilleni, kun samasta pesäkopista ilmaantui kaksi unisen näköistä hamsteria! Vielä pahempi paniikki meinasi iskeä, kun totesin, et molemmat ovat täysikasvuisia uroksia.

Hirveällä hädällä tutkin molemmat, eikä yhtään haavaa tai naarmua löytynyt mistään. Poikien terrat ovat päällekkäin... Ilmeisesti ylemmän terran asukki on onnistunut karkaamaan, ja vielä tunkemaan itsensä alempaan terraan sisälle.

Voi vitsi, miten ne ei oo tappaneet toisiaan? Vanhempi uros on lähemmäs 2v, ja nuorempikin reilusti yli puolvuotias. Ja molemmat on naaraissa olleet, naarashäkkejä useampi ympärillä.


Tämä on luultavasti ääri-harvinainen tapahtuma, mut pakko kysyä... Onko kellään muulla urokset kohdanneet, ja millainen on ollut lopputulos?
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

Mrk

#67
Sama homma kävi täällä muinoin, mutta kyseessä olivat aikuiset naaraat. Nukkuivat somasti samassa pesässä vierekkäin, vailla mitään eripuraa. :lol:

Näinkin voi siis käydä, mutta onni onnettomuudessa sanoisin.

Minski

#68
Aikuisiällä on käyny 2 kertaa hamsujen kohtaaminen:

Kerran kun olin lähdössä näyttelyyn ja boksit oli jo kasseissa ja olin laittelemassa niihin tuoreruokia mistä syystä luukut ei olleet kaikissa bokseissa kiinni. Laittaessani yhteen boksiin tuoreruokaa huomaan, että viereisten boksien urokset on kiivenneet bokseistaan pois sen luukun kautta ja alottamassa painia hampaat säksättäen. Onneks olin just ite siinä ihan vieressä (muutoinhan ne luukut oliskin ollu kiinni) niin pojat vaan omiin bokseihin, siellä molemmat säksätteli sit hampaitaan hetken aikaa omissa bokseissaan.

Toisen kerran vuosia vuosia sitten kävi semmonen juttu, että olin vaihdellut hamsujen asumuksia eli siirellyt hamsuja erilaisiin asumuksiin, kuten välillä teen. No sit olin illan mittaan käsitellyt ja lellutellut yhtä tyttöhamsua ja pistänyt sen sitten vanhasta muistista omaan asumukseensa, joka olikin sen vanha asumus ja jota asutti sillä hetkellä toinen tyttöhamsu. No aamulla kun herään niin huomaan välittömästi tän virheen, kun näen väärän hamsun väärässä asumuksessa. Viivana tietysti kaappaan väärän hamsun pois ja tarkistan molemmat, ei onneksi muuta kuin vähän haavoja eli olivat ottaneet kyllä jonkun verran yhteen; varsinainen asukas oli puolustanut reviiriään tunkeutujalta, mutta taisi joko reviirin puolustaja olla jokseenkin hellämielinen tai sitten tämä tunkeutuja ymmärsi perääntyä ja alistua vieraalla reviirillä. Löydettäessä ne nukkuivat asumuksen äärimmäisissä nurkissa mahdollisimman kaukana toisistaan. Tän erehdyksen jälkeen olenkin ollut ekstra-tarkka katsomaan mihin asumukseen hamsun laitan, en onneksi mitään pakkomiellettä siitä tarkistelusta sentään ole kehittänyt, mutta kuitenkin olen tarkka ja tämä oli yksi syy siihen miksi mulla on hamsujen asumuksissa nimilaput siitä kuka missäkin asumuksessa asuu. Tästä tapauksesta oon ollu itelleni vihainen tosi paljon, vaikkei siinä pahasti käynytkään, mutta säikäytti kuitenkin niin paljon.

Lainaus käyttäjältä: "Elven"Onko kellään muulla urokset kohdanneet, ja millainen on ollut lopputulos?
Syyriksissä naaraat ei oo muuten yhtään armeliaampia toisilleen kuin urokset toisilleen, molemmat sukupuolet kun on erakoita. Naaraathan on itseasiassa kipakoita myös uroksia kohtaan, siis jos miettii, että jos uros ja naaras kohtais ei-otollisella hetkellä niin uskosin, että uros olis varmaan vaan haltioissaan ja naaras olis se, joka antais köniin.
Hamsteriton tätä nykyä

Tuoho

#69
Itellä kohtas noi pojat vahingossa, mutta eivätpä olleet suopeita toisilleen. ._.

Oikea käsi liikuntakyvyttömäksi pariksi viikkoa, haava tulehtui, ja nyt on kauniit arvet rystysissä. Opinpa kertaheitolla erittäin varovaiseksi.

wiidii

#70
Meillä on emostaan erotettu tyttöpoikanen saanut äidistään seuraa dunaansa.  :D  Luulisi että Bambu-emo olisi ollut vain helpottunut kun pääsi eroon lapsistaan, mutta parin päivän päästä oli tunkeutunut neidin terraarioon omasta dunastaan jollain ihmeen konstilla nukkumaan - sieltä ne oli samasta mökistä löytyneet ja oli kyllä ihmettelemistä.  :D

Sitten on tietysti tämä klassinen tapaus kun Hippu ja Otus karkasivat yhtä aikaa ja tuloksena oli hamsterilapsia.  xD
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

KaisaM.

#71
Mulla ennen muinoin kun Sylppers (naaras) oli jo jonkin ikäinen, löytyi sen mökistä kaksi hamsua.  :huh  Eli Sylppersin lisäksi Simo (uros). Molemmat olivat jo sen verran vanhoja, ettei poikasia ilmaantunut, mutta siellä ne nukkuivat kylki-kyljessä samassa mökissä. Ja tämä kävi KAHDESTI.  :shock:  Ennen kuin keksin mistä Simo aina karkasi. Molempien ilmeet olivat niin hassuja: "Mekö muka erakkoja? Meillä on vanhuuden romanssi!". Mutta muuten mitä hamsut ovat tavanneet edes suht lähekkäin, on vain säksätystä kuulunut.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

sasu^

#72
Ei pahemmin. Eilen Hilma kuitenkin pääsi yöpöydältäni pöydän välikköön joidenkin paperien joukkoon ja jouduin vaivoin hätistämään sen pois sieltä. Hieman samanlainen pikku paniikki syntyi, kun Hilma vieläpä samana päivänä pääsi pujahtamaan kirjoituspöydältä Tahvon dunan taakse. Jouduin siirtämään terran pois tieltä ja ehdin napata Himmun nopeasti, ennen kuin se ehti pidemmälle  xD
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Silkkiyrtti

#73
Hamsterit on tunnetusti kovia karkailemaan, onko ikinä tapahtunut mitään hauskaa, jännittävää tai muuten vaan jotain poikkeavaa? Onko esimerkiksi jyrsitty seinän sisuksia tai mitä kaikkea sinä olet joutunut tekemään maanitellaksesi omaa nuppustasi takaisin? Onko joku ylitsepääsemätön herkku jota hamsuset eivät osaa vastustaa karkumatkoillaan? Mikä on unohtumattomin karkureissu ja kauanko hamsu on ollut pisimpään piilossa?


Itselläni tuli mieleen muutama tapaus, jokunen vuosi sitten kääpiöhamsuni oli karannut ja se oli ollut vipeltämässä jo useamman päivän jossakin kodinhoitohuoneen uumenissa. Olimme yrittäneet metsästää hamsteria mm. ruuan ja muiden herkkujen avulla turhaan. Yhtenä yönä sain herätyksen isältäni joka oli lähdössä yövuoroon.. isäni oli saanut shokkihoidon löytäessään hamsterin vipeltämässä vessassa keskellä yötä  xD . Isäni ei tietystikään oikein tiedä miten suhtautua hamstereihin, saatikaan uskalla koskea niihin! Hän oli sitten kekseliäisyydessään hakenut mukin ja jättänyt hamsterin mukin alle siksi aikaa kun kävi herättämässä minut. xD Kaikki meni loppujen lopuksi siis hyvin.

Toinen tapahtui jo edesmenneelleni syyrialaiselle, jonka olin antanut usein vipeltää vapaana huoneessani. Luulin että olin tarkastanut huoneen kaikki nurkat ja sen piti olla hamsteriturvallinen. Huoneeni nurkassa oli kuitenki kolo seinässä, aivan vaatekaapin alapuolella, mistä en ollut tietoinen. Syrkkini oli tietysti mennyt sinne kolon perälle, eikä ollut aikomustakaan tulla sieltä pois, itse en saanut edes kättäni koloon. Paniikissa repäisin palan tuollaista listaakin irti  :mrgreen: . Koitin maanitella ja istuin kolon edessä vaikka kuinka kauan höpöttäen ja tuoden mitä erilaisimpia herkkuja, että se tulisi sieltä pois. Pelkäsin että hamsteri olisi päässyt jotenkin seinän sisälle, ja sieltä sitä ei enää saataisiin. Lopuksi keksin hakea jotain todella tuoksuvaa ruokaa, kävin hakemassa kinkun palasen, ja puhaltelin kinkun hajua kolon perälle  xD  xD ... Uskokaa tai älkää, mutta se toimi....  xD
Nykyään kolo on tukittu.

Minski

#74
Lainaus käyttäjältä: "Henni"http://i964.photobucket.com/albums/ae12 ... 3121-1.jpg
Loistava kuva :)


Mä en ala ton Gaalan kanssa, kun se karkaa nyt sit jatkuvasti tosta häkistään, jossa on pohjalaatikossa reikä, ei auta mitkään mun paikkaukset yhtään mitään. Millä vois paikata häkin pohjalaatikon hamsterin pitävästi ? GaneshaX huhuu, onko mulla väärä käsitys, kun muistelisin, että sä oot niitä paikkaillu joskus ? Tai ihan kuka vaan kuka keksii jonkun hyvän keinon niin help. En millään haluais heittää tuota häkkiä poiskaan tuon reiän takia, koska kyseessä on iki-ihana Ferplast Mary-häkki. Gaala on onneks kiltti karkulainen, ei tuhoa mitään ja koirakaan ei välitä vaikka hamsu on vapaana täällä eikä mulla itellänikään ole huolta Gaalasta, koska tiiän missä se on täällä, mutta on se vähän rasittavaa alvariinsa sitä hamsua pyydystellä ja ämpäreitä viritellä.
Hamsteriton tätä nykyä