• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Oscar

#645
<http://www.ii2.org/user.php?nick=^^laalaa&s=images&foldid=878854&img=20155807&do-ref=prevButton>

mitäs mieltä olette kyseisen asumuksen koosta?
miniduna on ainakin pohja.

(sry, en osaa linkittää)
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

Nilla

#646
^ Kääpiöhamsulle ihan sopivan kokoinen.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Elliska

#647
Kuvassa näyttää olevan syrkki? Harmillista, mutta minidunat ovat laillisesti tarpeeksi isoja syrkeillekkin :|

GaneshaX

#648
Juu siis täyttäähän miniduna eläinsuojelu mitoitukset, mutta aina suositellaan edes hieman suurempaa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

metsku

#649
Mä voisin ostaa tollasen bratzhäkin tms. lisähäkiksi eli rakentelisin jostain suuremmasta häkistä siihen lisäosan. Tosi makee tuollainen! Mä nyt olenkin kyllä ihastunut noihin putkiin. Tekis mieli rakentaa sellainen putkiverkosto mutta kun 1 muutaman sentin pätkä maksaa yli 4 euroa niin jääpi rakentamatta. Meillä kaikki hamsut rakastaa putkia koska niitä pitkin pääsee kivoihin paikkoihin. Syrkkikin mahtuu liikkumaan ainakin toistaiseksi dunasta häkkiiä putkea myöten. Onkin ottanut dunan nukkuma- ja syömäpaikaksi ja käy sitten häkin puolella juoksupyörässä ja kiipeilemässä iltaisin ja öisin. Ihanaa seurata sitä  :) Mun mielestä muuten yksi jyrsijäharrastuksen parhaimpia puolia on rakennella ja sisustaa elukoille mahdollisimman isoja ja virikkeellisiä/kekseliäitä häkkihökötyksiä joten siksi en oikein voi ymmärtää näitä jotka tunkee pieneen häkkiin elukkansa.

Miksiköhän muuten hamsterin häkit maksaa ihan älyttömästi? Ei tarvi kummoinen olla niin hintaa on 70-100 euroa. Kun taas paljon enemmän materiaalia vaativat marsu- ja kanihäkit voivat olla halvempia! Kaiken lisäksi ne tehdashamsuhäkit on aika pieniä...

Marla

#650
Kammottavia nuo Bratz -häkkien kuvat :upmfh: . En kestä kuvitella, kuinka sellaiset kymppi vee tytöt (eivät toki kaikki - jotkut ovat valveutuneita) ostavat tuollaisia... Bratzit ovat niin kova villitys, että kaipa noikin menevät...
Siis tuo "rottahäkki" näyttää liian pieneltä edes syrkin kuljetukseen! :shock: . Saati että sinne rottia tungetaan.
Ikävää, ettei siihen oikein puututa, vaikka tuollaisia kaupitellaan eläinsuojelulain vastaisesti...

Minä en välttämättä menisi aina luottamaan eläinliikkeen myyjän vakuutteluihin siitä, että koko on sopiva. Tietämystä ei välttämättä ole, ja onhan se kiva saada rahaa. Tiedän montakin asiantuntevaa ja rehellistä myyjää, mutta aina on parasta käyttää maalaisjärkeä ja ottaa itse selvää. Enkä muuten nyt tarkoita tätä saarnaa suoraan sinulle, Oscar, vaan ihan yleisesti.

Elliska

#651
MINUN mielestä on väärin pitää kääpiöitä edes fläteissä, ne eivät täytä edes minimimittoja korkeudeltaan. Tuohon nyt olen aina saanut vastaukseksi että ei (venäjän)kääpiöt tarvitse korkeutta, no eivätpä tarvitsekkaan vaan kaiveltavaa jota hoito-ohjeissa suositellaan laittamaan 10-20cm, ja flätin korkeushan on vain 17cm...
Niin ja tuolla UKK:ssa suositellaan kahdelle kääpiölle 60x40cm, vaikka nykyäänhän tuo määrä menee helposti fläteissä.

Tulipa nyt sanottua :teipit
Toivottavasti kaikki flätilliset ei nosta hernettä nenään, tämä on minun mielipiteeni.

GaneshaX

#652
^^ Siis nämä "häkit" joista laitoin kuvat, eivät ole suomessa myytäviä. (Tai en ole törmännyt) Vaan esim. jenkeissä + missä lie. Ne jotka sanoo että kani/marsu häkit on suhteessa halpoja, niin tutustukaa esim. fretti/rotta häkkien hintoihin, ne ovat taas kokoon suhteessa erittäin tyyritä. Niin kuin monet syrkkihäkitkin ;)

Ja eläintarvike kauppiaisiin ei ole varausetta luottamista :<
Monet eivät oikeasti tiedä mistään mitään :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

metsku

#653
^Juu, rottahäkit on tuttuja myös. Silti mun mielestä ne hamsterin häkit suhteessa kokoon on kaikkein älyttömimmän hintaisia. Kun niitä tarttis 2 jotta hamsulla on tarpeeksi tilaa ja se 2 maksaa jo melkein 200 euroa. Rottahäkkini jossa taatusti on tarpeeksi tilaa maksoi 219 euroa.

jensku

#654
Sain eilen sisustettua uutukaiseni häkin ja on pakko sanoa, että siitä tuli komee. :yes:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Marla

#655
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"^^ Siis nämä "häkit" joista laitoin kuvat, eivät ole suomessa myytäviä. (Tai en ole törmännyt) Vaan esim. jenkeissä + missä lie.
No niin... kaipa ne voivat jenkkilässä olla laillisia :roll: . Toivottavasti en koskaan itse törmää missään moisiin...

Olen samaa mieltä, että nuo häkkien hinnat ovat aika tyyriitä, mutta niin ovat esim. juoksupyörienkin. Silent Spinnerit ne vasta hintavia ovat, eivätkä ne kuitenkaan nyt niiiin ihmeellisiä ole...
Sain Ricolle sen ison häkin 50 eurolla, tosin siksi, että se tuli tuttavalta... Todellinen löytö. Väiskin häkki oli muistaakseeni 85 e, Maukan 40 e ja terra tuli ilmaiseksi tutuilta.
Huuto.netistä saattaa tehdä löytöjä. Itse huusin 180 litraista (ja hyväkuntoista) akvaariota 30 eurolla, mutta joku perhana osti sen suoraan :rant: .
Kaupoissa terrat ja akvaariot ovat myös aika häijyn hintaisia... Niitä voisi melkeinpä alkaa itse väsäilemään (terroja lähinnä), ja myydä sitten hieman halvemmalla kuin kaupassa. Bisnestä.

ändi

#656
kauheita noi kuvat noista pienistä häkeistä! siis eikö ihmisellä itellään vähä hälytyskellot soi, että tuo on aivan liian pieni.

ja vaikka häkki/duna/terra ja sen semmoset täyttäis just ja just minimi mitat, niin se sitte meinais ainaki sitä et hamsut sais juosta lattialla, ja olla häkin ulkopuolella paljon.
syrkkityttö Bambi & beaglepoika Tatu  

Immu

#657
Kait tää tänne kuuluu..

Ostin siis eilen Immulle uuden häkin, sellasen minidunan. Siinä tuli sellasia dunan ulkopuolella meneviä putkia mukana mutta eihän Immu tietenkään uskalla sellaseen mennä.. :'< Ja, onko normaalia kun se vaan kiertää dunaa ympäri ja yrittää päästä pois? Jos se vaan ihmettelee kun ei pääse kaltereihin enää kiipeilemään.
Ostinko siis ihan hyödyttömän häkin? Voinkohan palauttaa ton takasin sinne kauppaan jos näytän kuitin? x.X
[size=85]? Susa-Erma´s Launo \'\'Eeli\'\' 7/10
? Gothic Girl \'\'Hertta\'\' 8/10[/size]

eta

#658
Immu > Voithan sina kysya sielta liikkeesta saatko palauttaa terraa mutta luultavasti se ei onnistu kun olet sita jo kayttanyt. Jos on kiva liike se voi onnistua. Kysya kannattaa liikkeesta.

Itse ostin huutonetista meidan Annille hakin levea 80 cm. Anni on tykannyt siita. Kaltereitakaan ei ole jyrsinyt. Myos noille tuleville talvikoille olen hankkinut terrat. Toinen on uusi meidan elainkaupasta ja toinen tulee hamsun mukana. Olen myos ostamassa muutamaa varaterraa. Poikasia kun jossain vaiheessa myohemmin syksylla on tulossa. Talvikoiden terrat ovat mini duna kokoisia.

Piipari

#659
immu: mut kyl varmaa immu ennen pitkää tottuu siihen uuteen...

mä en tiiä mitä teen ku aina häkin siivouksen jälkeen piipari on ihan hädissään ja levoton dunassa, ku joudun poistaa kaikki sen pesähökötykset ku se kakkii sinne :( ei tekis mieli koskee sen pesää mut pakko pakko...
elämäni elimet: luppa ja piipari