• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Oscar

#630
Siinä on pari kuvaa meidän tuholaisen asumuksesta  :lov
(Näyttää tässä todella pieneltä, mutta kyllä siitä kuitenkin kokoa löytyy :))


Raivostuttavaa kuunnella kun se kolistelee nuita kaltereita  :twisted:
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

GaneshaX

#631
^Mitkä ton pohjan mitat on?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

suski87

#632
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"^Mitkä ton pohjan mitat on?

Itse olen nähnyt tuota vain minidunan mitoilla (eli muuten siis kuin miniduna, mutta korotettu tuolla verkko-osalla ja lisänä yksi taso), mutta kai noita on sitten hamsteridunasta samanlaisia?

Ilmankierto noissa on varmaan ihan hyvä ja kiipeilykin ehkä turvallisempaa, kun ihan ylös asti ei pääse kiipeämään jolloin putoamismatkat ovat pienempiä, mutta se noissa vähän hämää, kun yksi dunien hyvistä puolista, kuivikkeiden pysyminen terraarion sisäpuolella umpinaisen yläosan ansiosta jää noista pois, kun ylä- ja alaosan välissä on sitten tuota ritilää... Itse noita on tullut katseltua lähinnä eläinkaupoissa.

GaneshaX

#633
Mua vaan hämää noiden kippojen koko verrattuna dunaan. Sen takia aloin uteleen ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Oscar

#634
^ en oo mitannu sen mittoja, mutta kai siitä pitäisi selvää ottaa  ;)
Eläinkaupassa meillä oli joku pomo siinä, ja se esitteli meille tuota, ja sitten sellaista suurta dunaa. Päädyimme tuohon, koska arvelimme, että siinä obn hamulle tekemistä, ja sitä on helpompi kantaa ja siirtää. (mahtuu myös pienempään tilaan)
Ja siis tämä eläinkaupan omistaja (tai mikä ny olikaan..) kyllä vakuutti sen olevan sopiva syrkille, koska se on kolmitasoinen, ja hyvin on eppu siinä viihtynyt :)  :P
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

venomenom

#635
Pian Pikku-H muuttaa kanin dunaan (p100xl50xk35cm) jonne se saa luonnollisesti pesäkopin, ruokakipot, juomapullon, tason, riippukeinun ja katotaa jos jotain muuta tulee mieleen. Chick muuttaa kolmikerroksiseen häkkiin (p56,5xl35xk40cm) ja samat varusteet ku Pikku-H:lle + putkia. Juoksupyörästä saavat vuorotella, ku meil ei oo ku yks iso juoksupyörä ja pieniä juoksupyöriä joita en enää halua pitää. Täytyy ostaa toinen heti ku saan ylimäärästä.
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Velluliini

#636
Mun hamsun häkissä on pieni nurkkataso, pesämökki, juoksupyörä, iso semmonen putki jossa on 3 reikää. Se putki ei oo mitään pahvia vaan semmosta puuta. Sitten siellä on vielä semmonen pikku kanto ja luonnollisesti ruokakuppi ja juomapullo  :grin
Siitä nyt ei ole vielä kuvaa.

GaneshaX

#637
Löysin tällasia netistä.
Varsinkin tosta bratz härvelistä tuli mieleen, että kuinka moni pikkulikka on ostattanu hamsuraukalleen tollasen :<  






Ja viimesintä oli markkinoitu rottahäkkinä :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hannaaa

#638
Eihän saisi ostaa jyrsijälle pyöreätä häkkiä ! :O

GaneshaX

#639
No siis ideahan oli se, ettei noi täytä läheskään edes eläinsuojelumitoituksia... Mutta varsinkin pienet likat ostaa niitä "leluilleen"
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mianna

#640
Mun mielest tollaset muovihäkkyrät (ei smart-storet eikä dunat) on epäluonnollisia hamsuille ja ne pitäs kieltää. Miks ylipäätään tehdään liian pieniä asumuksia..? Okei, ymmärrän pienehköt NORMAALIT häkit/terrat, jotka ovat esim. vara-asumuksia pienelle ajalle.
Hamsuraukat. :cry:

GaneshaX

#641
Kyllä sitä näkee vähän kaikille jyrsijöille aivan naurettavia tekeleitä.
Vähänkö repeen välil, kun joku kaupittelee esim. 65cm pitkää marsu/kanihäkkiä ihan tosissaan XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Nilla

#642
^^^^^ Repesin tolle bratz häkille  XD
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

eta

#643
Työkaverini sanoi että hänellä on hamsterinhäkki jossa on joskus 10 vuotta sitten asunut 2 kääpiöhamsteria. Sanoi että jos haluan niin saan sen. No minä sitten menin sitä hakemaan ja suu meinas loksahtaa auki kun sen näin.
Se oli mitoiltaan noin 20 x 30 cm korkeutta oli ehkä 40 cm, siinä oli 3 kerrosta mutta siis järkyttävän pieni ja siinä oli asunut 2 kääppäriä. Tämä työkaverini sanoi että hamsut alkoi tappelemaan ja ne oli erottanut ne siten että toinen oli yläkerrassa ja toinen alakerrassa. Ajattelin vain että voi hamsu raukkoja. Otin sitten vain häkin ja kiitin koska en voinut sille sanoa mitään olisi kai pitänyt. Nyt tämä häkki sitten on meillä ja menossa kaatopaikalle.

Elliska

#644
Kun minä hankin ensimmäisen hamsterini (talvikko) ja sille minidunan, siskoni 17v sanoi että se on ihan kauhean suuri; Hän oli joskus lapsena ollut kaverillaan, jonka 2 gerbiilillä oli yli puolet pienempi asumus.

Ja tuolla minidunallahan oli mittoja 53x38 cm, korkeutta 28cm. Niillä gerbiileillä oli ehkä about 20x30cm häkki/terraario, mikä se nyt olikaan.