• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hyviä eläinkauppoja-lista

Aloittaja Minski, 19.07.07 - klo:19:54

« edellinen - seuraava »

MirkkuH

#180
Olin ennen Keskustan eläinkaupan (entinen Tunnelin eläinkauppa) vieressä töissä ja siellä kävin usein enimmäkseen tsiikailemassa (hamstereita ym.) ja juttelemassa mukavan henkilökunnan kanssa. Minusta eläinten käsittely oli erinomaista. Nyt muistankin, että siellä oli reilusti häkkejä alakerrassa; pitääkin mennä huomenna (olen vähän kauempana töissä) sinne katsomaan :)

Vevve

#181
^Se on hyvä liike, eläimillä tosi virikkeelliset asumukset ja häkkivalikoima on iso.
Välillä tuntuu tosin että myytävänä on vain jotain tiettyä eläintä, kerran oli kaksi gerbiiliä ja melkein 10 marsua.  xD

Miharu

#182
Lemmikin valinnassa oli myynnissä vasta syntyneitä talvikkolapsia.  :lov Aivan ihania! :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

NuclearBitch

#183
Taisin tuossa aikasemminkin puhua tuosta Tico ticosta täällä Ykassa. No, kävin ostamassa sieltä hamsulle mökkiä ja juttelin samalla omistajan kanssa. Oli kuulemma syrkkejä syntynyt ja kun kyselin emon väriä niin sanoi että ruskea  :roll:  Toinenkin oli pyöräyttänyt poikaset, kuulemma oli vaaleanruskea ja valkoinen. Kysyin siinä sitten oliko valkonauhainen, niin eipä osannut sanoa. Jep.

Monsterhamster

#184
Lainaus käyttäjältä: "Monsterhamster"Mielestäni Turussa ehdottomasti parhain liike on Akvaariopiste ( http://www.akvaariopiste.net/ )! Palvelu hyvä, ja eläinvalikoimaakin on ihan OK. Välillä tosin undulaateilla voisi olla kyllä asiat vähän paremmin, ja joskus kanilla oli lasiterraario  :shock: Osaavat neuvoa ja kertoa eläimistä (kalat on sieltä ostettu). Puutorin Akvariosta en pidä yhtään! :c8
Tarkoitus olisi siellä pikkulinnassakin käydä tutustumassa, kun olisi aikaa  :)

Ja Karvakorvissa olen oikea kanta-asiakas  xD eli sekin on mielestäni hyvä paikka :) ZooJatar on myös ihan hyvä, Hippa on sieltä ostettu.
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

MirkkuH

#185
Kävin Itiksen Musti&Mirrissä (enkä Faunattaressa) ja siellä on aika onnettomat valikoimat, olisin jotain mökki-putki-hörpötystä ollut vailla :kieli ...ja surkea häkki-valikoima, vaikka en mä edes ole häkkiä vailla mut kuitenkin :kuiva:
...eipä sieltä mitään koirillekaan löydy: hirveesti kamaa mut ei kuitenkaan oikein valikoimaa.

Löytyykö helsingistä hyvää kauppaa, jossa olisi runsas valikoima hamsu-tarvikkeita :?:

ammie

#186
Onko se "Jumbo" nyt sitten Vantaalla? No siellä kuitenkin piipahdin tossa reilu viikko sitten ja aivan ihania virikkeitä ja mökkejä ja kaikkea höslää hamstereille! Kyllähän niillä tietenkin hintaakin oli, mutta alkoi harmittaa etten Tampereella ole missään niin hienoja nähnyt.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Hani

#187
Minun mielestäni tampereella lielahdessa tuo europet on paras liike, se on suorastaan minun kantapaikkani. Siellä oli nyt suloisia hamstereitakin ja muistaakseni talvikoitakin tais olla myynnissä. :D

Odotan hetkeä jolloin saan oman hamsterin kunhan tilaa sille löytyisi. :D
250L Akvaario ja 420L Akvaario.

rocychan

#188
minusta parhaimmijksi kaupoisksi ottaisin ainakin lappeenrannan faunattaren(--->http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=101) ja lappeenrannan rauhalanrehun.(-->http://www.rahulanrehu.fi/)1
faunatar:
+hyvä valikoima
+elukoilla hyvät oltavat
+myyjät ovat todella mukavia


- kalliit hinnat
-/+ elukoita ei ollut tarjottavanu kuin gerpua,hiirtä,rottaa,kania ja marsua ja matelijoista jtn skorppiooni,lisko ja 2 maakilpikonna lajii..

eli toi elukkavalikoima ehkä sillee miunusta AIKA PIENI mutta toisaalta.. ei siellä kauheaa tungostakaan pidä olla :')'

rauhalan rehu:
+ halvat hinnat (esim kuljetuskopat: 4-7 e)
+ elukoilla hyvät oltavat


- muujät eivät niin mukavia[/color]'
-pieni valikoima
no siinä sitten :mrgreen:
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11


Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

hopeahamsteri

#189
Lahden Hopeakäpälästä olen ostanut kaikki hamsterini. Ja aion ostaa tulevaisuudessakin. Hyvä palvelu eikä hamsuille myynnissä turhaa krääsää. Paljonko syyrikset maksaa sielä? Talvikot on 20 euroa kappale.
Kolme talvikkoa omistanut ja tällä hetkellä hamsteriton koirapersoona.

NuclearBitch

#190
Hopeakäpälä vaikutti kyllä hyvältä kaupalta, kun siellä kävin. Syrkit tulee kaikenlisäksi Delfoilta, joten eivät ole mitään vahinkopoikueita.

NipsuMakkara

#191
Jesjesjes, marraskuussa avautuu tohon (enmuistamihin) peijaksen lähelle cittari ja sinne tulee faunatar. :D Pääsee ostaa nyt pyörällä puruu ja hyvää heinää. :DD Vaikka se faunatar on nyt vähän kallis, mut annetaan se anteeks ku on niin hyväntuoksusta heinääkin :D Ite ainakin tykkään.
[size=85]Kauhukakara "Nipsu" lk kemu syrkki naaras. s. 7.5.2008 k.14.1.2010 IKÄVÄ<\'3[/size]
[size=85]Valentina "Mango" lk normaali syrkki naaras. s. 11.8.2007 k. 25.6.2009 IKÄVÄ <\'3[/size]

Kirppu

#192
Kaarinan lemmikkiliike on mun mielestä hyvä kauppa!  :)
Siellä ollaan todella tarkkoja mistä ja mitä eläimiä ne ottavat myyntiin, eivät ota mitään hämäriä poikasia jne. Kaneilla on paprut ja kaikki talvikotkin mitä olen siellä nähnyt ovat standardin mukaisia vaikka en kyllä väitä, että kaikki olisivat varmasti puhtaita.

Eläinvalikoima on pieni, joka on musta hyvä asia! Näin ne pystyvät keskittymään niihin tiettyihin lajeihin ja suomaan niille hyvät olot kaupassa. Kalavalikoima on kuitenkin melko laaja, vaikka nekin ovat vain normaaleja akvaariokaloja + vesikotiloita. Eläimissä siellä olen nähnyt myynnissä vain talvikoita, rottia, gerbiilejä, kaneja ja marsuja. Luultavasti vain sellaisia lajeja, joihin myyjät ovat perehtyneet.

Kyseisestä liikkeestä ostin ensimmäisen lemmikkini, urostalvikon. Sillä oli aivan mahtava luonne ja se oli todella kesy! Muutenkin kaikki eläimet, joita kaupassa on, ovat kesyjä ja uteliaita.  :)  Mitä nyt muutama marsu vähän säikkyjä.  ;)

Miinusta tulee siitä, että ko. kaupassa myydään/myytiin pesävanua ja jyrsijöille valjaita. Viime kerralla en noita tuotteita siellä huomannut, niin en ole varma ovatko nuo tuotteet enää niitten myyntilistalla... Olisi hyvä, jos ei. Ja siitä myös miinusta, että ainakin joskus olen marsuja ja kaneja samassa tilassa nähnyt.

Ruokaa, tavaroita yms. on jokaiselle lajille ihan mukavasti. Hinnatkaan eivät ole kovin korkeat. Ja myyjät ovat todella mukavia, joita on pari siellä töissä.

Kaarinan lemmikkiliike on ehdottomasti suosikkini ja jos jokin "pakko" tulee joku eläin eläinkaupasta ostaa, niin se olisi varmasti tuolta. En kyllä enää aio elukkakaupoista mitään lemmikkiä ostaa, kun kasvattajilta saa helpommin sen eläimen mitä etsii.  :)

Vevve

#193
Pitää taas kertoilla tästä Herttoniemen Ideapetistä. Se on niin kiva paikka etten viitsi muualla käydäkään. Myyjät on mukavia, käyn aina siellä juttelemassa huvikseen kun menen ohi. Myytävänä on vain itse kasvatettuja tai yksityisiltä saatuja eläimiä, kanit ja marsut tulee Olipa Kerran -kanilasta, gerbiilit paikan omistajalta ja hamstereita satunnaisesti yksityisiltä. Voisin tuonne viedä omiakin poikasia, jos joskus sattuisi käymään niin etten todellakaan saisi poikasia mihinkään (vaikkei varmaan kyllä käy).

Hamsufani97

#194
Itse olen tykännyt Mustista & Mirristä ja Tornion Faunatar on ollut kans ihan hyvä paikka. Sitten mennään Ruotsin puolelle tonne Haaparantaan siellä on tämmönen eläinkauppa kun Djur Magazinet (tai joku samantyylinen nimi en muista) se on ollut ihan hyvän oloinen kauppa vaikka siellä hamsterin valjaita myydäänkin. Siitä siis miinusta mutta mielestäni eläimillä jotka siellä ovat on ihan hyvät oltavat. Ja palvelu on hyvää.