• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Never

#405
Voiko hamsujen virikkeissä käyttää sisalnarua?
Ostin sitä hiirelleni, ja mietin voisiko sitä käyttää jollain tavalla myös hamsujen virikkeissä.

GerbuHamsu

#406
Ajattelin väsätä Nasulle jotain kivaa viriketta. Tuota iglua voisi kokeilla.

Avalon

#407
Meillä on hiirillä tuommoinen "Build'n bites". Ne on ainakin tykännyt. Ajattelin myös syrkeille tuommoiset ostaa, mutta enpä tiedä viitsinkö. :D
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Lolasiili

#408
No meillä on ainakin lähimmän kauppakeskuksen eläinkaupassa noita myynnissä, eikä sellanen talvikolle sopiva koko ollu ku vähän päälle 8e. Eiköhän noita sais jos pyytää tilaamaan. Ja nettikauopoista voi aina katsella. :)
[size=85]Jumalan luomistyö näkyy luomakunnan pienimmisäkin yksityiskohdissa.
-Paulo Coelho[/size]
Pumpkin\'s I Believe \'Sampo\'

jennu

#409
Lainaus käyttäjältä: "Minski"

Meillä on tälläinen kiipeilyteline hamsuille. aluksi pidinkin sitä Hallalla ja Sumulla paljon, mutta sitten tapahtui vähän ikävämpi juttu, joten otin pois joksikin aikaa.
Hallalla nimittäin jäi "laahus"(ei siis mikään oikea laahus vaan sellaiset naaraan tupsut) kiinni tuollaiseen kinnitys väliin, ja irtosi kokonaan  :S
Jäi vain sellainen ihan pieni tupsu jäljelle.. Mutta jossain vaiheessa kyllä laitan sen Sumulle kun ei ole sellainen yli-innokas riehuja xD
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

wap`

#410
^Meidän lähimmäs eläinkaupas myytiin tollasia, ja sielä oli myös sellasia isoja mihin sai putkiaki kiinni.

empe222

#411
En nyt tiedä mutta kun luen mitä kaikkea teillä on hamsujen asumuksissa, niin silmiini pistää, että melkein kaikilla on hamsun kopissa heinää. Olen saanut eläinkaupan myyjältä tällaisen käsityksen, että hamsuille ei saisi antaa heinää, jos ne hamstraavat sen poskipusseihinsa ja heinä tulee poskesta läpi. Heinähän on terävää. Valaiskaa minua, olenko oikeassa?
On paratiisi meillä täällä näin, vaan ei aina kaikki koe sitä näin. Sillä faunin, peikon, keijunkin suru joskus kiinni saa ja vie mukanaan...

Tatu

#412
^Itse ainakin käytän tiivispakattua syysheinää joka ei ole terävää, joten hamsu ei siihen voi itseään satuttaa.

empe222

#413
"^Itse ainakin käytän tiivispakattua syysheinää joka ei ole terävää, joten hamsu ei siihen voi itseään satuttaa."

Mistähän tuollaista heinää saa?
On paratiisi meillä täällä näin, vaan ei aina kaikki koe sitä näin. Sillä faunin, peikon, keijunkin suru joskus kiinni saa ja vie mukanaan...

Tatu

#414
Eläinkaupoista. Marketeissa myytävä puristepakattu Best Friend- heinä on myös pehmeää eikä sisällä teräviä olkia. :)

s.at.u

#415
Oon nähny täällä jossain kuvia wc-paperi-iglusta. Näytti hauskalta. ;)
Onko ohjeita, miten se tehdään?

Mianna

#416
^Lainaus muualta foorumilta:
Paperi-iglu:
- rulla vessapaperia
- pullasuti/sumutepullo
- kulho
Laita kulho ylösalaisin ja kiedo vessapaperia ympäri samalla pullasutilla/sumutepullolla kostuttaen. Aika märäksi saa kostuttaa. Lisää aina uusi kerros vessapaperia, ja kostuta. Muista jättää oviaukko!
Kun vessapaperia on paksuudeltaan n. 7-10mm, niin laita iglu kuivumaan.
Kuivumisessa menee muutama päivä. Sen jälkeen voit irroittaa kulhon ja iglu on valmis!

Milli

#417
Täytyy sanoo et koitin tota iglu hommaa:DD
Ei oikeen onnistunu,kulho oli liian pieni varmaan ja sit suihkepullo oli vähän vääränlainen.
Nyt se on kuivumassa:D


Mitäköhän äiti sanoo aamulla kun homaaa et puolet vessapapereista on kadonnu^^ :oops:

narsku

#418
Mä teen hamsulleni paperirullista eriaisia
tunneleita.
yhistelen niitä, leikkaan puoliväliin reikiä ja sillee :grin
sit hamsuni kyllä siirtelee ne  :D
koiria 6
kissoja 1
kaneja 2
talvikkoja 1
pian(luultavasti)roboja 2

Vevve

#419
Meidän tytöt on rakastaneet purujen alle piilotettuja tunneli- ja pahvilaatikkoverkostoja. Ne on kivoja varsinkin kun leikkaa laatikoihin reunoihin reiät ja laittaa ne aivan terraarion lasiin kiinni niin omistajakin näkee mitä otukset puuhastelee...  xD