• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Vevve

#375
^ Ulkopuolelle, mutta kai se sisäpuolellakin toimii. Ulkopuolelta helpompi varmaan saada kuivana irti.

NeNNi

#376
Ja varmaan jokseenki helpompiki tehä siihen päälle..

Tiiza

#377
Onko kellään kokemuksia kankaista (esim. vanhoista lakanoista), että voiko laittaa tuonne häkkiin? Tai siis vaikka ompelisi vaikka jotain pienempää tuonne dunaan (putken, riippumaton tai sellaisen "kopin").

Itse kävin keräämässä ulkoa pajunoksia Ja odottavat nyt, että pääsevät uuniin. Sitten vielä eläinkaupasta mukaan lähti pajusilta. Saas nähdä tajuaako noiden päälle mitään.  :) Olen myös tuollaisia paperi-igluja tehnyt, toinen niistä on sisältä revitty eli aika mieleisiä ovat olleet.

Ja noista erillaisista pakkauksista: Onko väliä, minkälaisen pahvilootan tuonne pistää? Eli kun esimerkiksi noissa kaurapuuron laatikoissa on tuo pinta tuollainen ''sileä''. Vai täytyykö sen olla sellaista kuten kaupossa joillain suklailla on ne laatikot?
[size=85]Syrkkityttö Amaryllis, "Ama"
lk normaali vn
Synt. 2.9.2008[/size]

Minski

#378
^ Kaurahiutalepakkaukset käyvät mainiosti :yes:

Kankaista sen verran, että ei kannata laittaa mitään sellaista kangasta, josta irtoaa langansäikeitä hamsun jyrsiessä kangasta. Vanhoista lakanoista niitä juuri irtoaa. Oma -nyt jo edesmennyt- hamsuni jäi kerran jostain lakanakankaasta tehtyyn riippumaton langansäikeeseen kiinni jalastaan ja roikkui siinä pää alaspäin lanka jalan ympärille kietoutuneena, onneksi sattui sellaiseen aikaan, että olin kotona ja kuulin kun hamsu rääkyi hädissään ja pääsin heti hätiin. Irrottaminen tosin oli työn takana, koska hamsu oli niin hädissään, että vaikka muutoin oli äärettömän kiltti niin silloin kyllä puri. Olisikohan jokin muu kangasmateriaali parempaa, tietääkö joku ? Esim. fleece tms ?
Hamsteriton tätä nykyä

Cami

#379
fleecestä irtoo semmosta "pumpulimaista" materiaalia kun sitä jyrsii, mutta siihen ei voi juuttua kiinni. Meillä on riiippumatot niin että fleeceä sisällä ja sit farkku päällyste, jos ovat jyrsineet siihen farkkuun reijän niin eivät kuitenkaan jää kiinni kun se fleece on siinä. Meillä ei juuri jyrsitä näitä niin meillä se on toiminu tosi hyvin.
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Nell_a

#380
Mitä kasveja ja sammalia saa laittaa virikkeeksi hamsterin häkkiin? Mitkä ovat varmasti myrkyttömiä?
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

maarit

#381
Mä en uskalla laittaa hamsuille mitää kankaisia virikkeitä,pelkään että ne saa jonkun suolitukoksen tai tukehtuu jos järsivät sitä kangasta tai se jää esim. jalkaan kiinni ja jalka menee kuolioon yms.

Hyvä virike on muuten myös kävyt,meillä ainaki osa hamsuista tykkää niitä järsiä.Kävin keräämässä männynkäpyjä juuri hamsuille tuliaisiksi.
Tällä hetkellä hamsteriton

Insku

#382
Lainaus käyttäjältä: "Nilla"
Lainaus käyttäjältä: "Insku"en oikein tajuu miten teitte ton paperi iglun?HELP :huh  :pihalla:

viewtopic.php?f=4&t=978&st=0&sk=t&sd=a&start=20 Tuolta löytyy ohjeet.
thanks!

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

NuclearBitch

#383
Teinpä minäkin ensimmäisen igluni. Hyvin onnistui  xD  Saa nähdä kuinka nopeasti Miri sen hajottaa, mutta eipä tuo haittaa, aloin jo tekemään lisää.

Anonymous

#384
Minä käytin isäpuoleni puunhakkuu paikkaa hyväkseni ja keräilin kaiken näköisiä puunkuoria (isoja joissa voi kiipeillä) sammalta sekä eri puiden oksia joissa oli jo isot lehtialut. Saivatpa jokainen haisteltavakseen kiviä. Kyllä oli jokaisella hamsulla kova tutkiminen uusissa tuotavissa. Nyt taas huomenna pääsen käymään äidilläni joten eiköhän sieltä lähde taas säkillinen kaikkee kivaa mukaan.

ammie

#385
Mä niin kamalasti tahtosin käydä hakemassa ulkoa kivoja oksia hamstereille, mutta mulle täytyisi jonkun vääntää rautalangasta tämä niiden esikäsittely ennen kun ne hamsterille voi antaa. Eli siis oksat pitää pestä ensin kunnolla juuriharjan kanssa, selvää, mutta sitten tuo niiden uunissa käyttö. Eli mikä olisi sopiva lämpötila ja kuinka kauan oksia pitäisi uunissa pitää? Laitanko ne vain tyynen rauhallisesti esim, ritilän päälle? Onko tämä täysin turvallista, vai voiko oksia pitää uunissa liian kauan jollon ne menevät pilalle? Entäs sitten nyt kun on tullut uusia koivunlehtiäkin koivuihin, täytyykö nämäkin oksat käyttää uunissa lehtineen kaikkineen? Kuvittelisi että lehdet ainakin kärventyvät siinä touhussa. Ja vielä, riittääkö kivien huolellinen pesu ennen kun ne antaa hamsterille vai tarvitseeko niille tehdä jotain muutakin? Siinäpä nyt jollekin hieman vastattavaa. :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Minnaw

#386
^paksut kiipeilyoksat on hyvä pestä kunnolla (juuriharjalla) ja kuumentaa. Ohuet lehdelliset oksat suihkutetaan ja annetaan kuivua, niin niistä lähtee pahimmat pöpöt. Ei tarvitse käyttää kuumaa vettä, lämmin riittää.

Eli
- ns. kovalle, paksulle puulle kunnon pesu ja harjaus sekä kuumennus
- tuoreille ja ohuille oksille pelkkä suikutus
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Potmo

#387
Lainaus käyttäjältä: "Minnaw"Eli
- ns. kovalle, paksulle puulle kunnon pesu ja harjaus sekä kuumennus
- tuoreille ja ohuille oksille pelkkä suikutus

Meillä kun ei ole semmoista suihkutuspulloa niin riittääkö jos huuhtaisee hanan alla? Vai meneekö siitä pilalle..
Ja kuinka kauan niitä isompia puita tulisi siellä uunissa pitää?
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Never

#388
Olen todella innostunut sisustamaan hamstereiden asuntoja.  :)
Parisen viikkoa sitten tein kummallekin hamsulle puisen tason, ja yritän keksiä aina muutakin uutta. Yritän tehdä virikkeitä itse jne., mutta joskus tulee ostettua jotain myös eläinkaupasta.

Nanalla on tällä hetkellä terrassaan paljon purua, puinen taso, puinen mökki, heinäpesä, pari pahvilaatikkoa ja pahviputkia, jotka risteilevät purujen alla ja päällä.
Nemolla puolestaan on puinen pesämökki ja kolmion muotoinen taso, iso kivi, heinäpesä, pajusilta, pahvilaatikko sekä juoksupyörä.

tintsku

#389
Tein tänään tason Neelalle dunaan :)
Ja otin ulkoa katto tiiliä, josta halkaisin sopivat palaset kummallekkin dunaan.