• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

KinuskiToffee

#525
Mikä on teidän hamsujenne suosikki virike?  ;)  Onko hamsunne kenties perinteisen juoksupyörän pyörittäjä, onko kaikkein paras virike tavallinen wc-paperirulla, vai onko hamsterinne kestosuosikki ihan joku muu... :)

Anonymous

#526
Lainaus käyttäjältä: "KinuskiToffee"Mikä on teidän hamsujenne suosikki virike?  ;)  Onko hamsunne kenties perinteisen juoksupyörän pyörittäjä, onko kaikkein paras virike tavallinen wc-paperirulla, vai onko hamsterinne kestosuosikki ihan joku muu... :)



Leevi on juoksupyörän kannalla  xD



ZiiCan. sanoi aiemmin ettei syrkki muka mahtuisi wc-paperi putkilosta?  :pihalla:   Meiän Leevi rakastaa niitä, ja on syrkki ja mahtuu niistä helposti....

HamsterSailor

#527
Juoksupyörä, pahvilaatikot ja -putkilot. Laatikot kyllä hupenee nopiasti silpuksi... :grin: Munakennot on kyllä ihan ykkönen, täytän ne leivänpaloilla, kuivatuilla aprikooseilla yms. Aamulla menen kattomaan ni kennot enää muisto vain XD

Nappula

#528
Vielä pahviputkiverkostosta...

Kiertääkö verkostossa ilma tarpeeksi hyvin, jos siinä on useampia sisällekulkuaukkoja, vai pitääkö ilmanvaihtoon panostaa jotenkin sen kummemmin...?  :huh

Tarkoitan jotain tällaista:



Kulkeeko ilma siis tarpeeksi hyvin tuollaisessa? (pahoittelen hassusti piirrettyä kuvaa...)

Edit:// Nuo harmaat jutut on sitten teippejä...  :lol:  Sanon vain ennen kuin joku ehtii kysyä...
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Elida

#529
Epin suosikkivirikkeitä taitavat olla tunnelit (meillä on sellaisia isompia putkia ja pahvilaatikoita, joista pääsee läpi) sekä kiipeiltävät tasot. Lisäksi ruokaa voisi melkein sanoa virikkeeksi, kun sitä niin ahkerasti kuljetellaan edes takaisin. :D
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Nappula

#530
Nepparin suosikki taitaa olla juoksupyörä  :)  Siinä se aina herättyään juoksee vimmatusti. Ja sitten myös kaikki missä voi kiipeillä niin on tämän tytön suosiossa  :)

Väsäsin Nepparille eilen paperi-iglun, sellaisen aika reilun kokoisen. Saas nähdä, mitä tyttö tykkää, kunhan tuo on tarpeeksi kuiva irrotettavaksi. :)
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

supiainen

#531
minä olen tehnyt nupulle vaikka mitä... on kyllä yksi mikä on ylitse muiden, nimittäin kankaasta leikattu suurehko neliön muotoinen pala ja sitten siihen joka kulmaan reiät (ei niin kulmaan että repeää helposti, mielummin noin 2 cm päähän) ja langat sitten niitä sisään... ja eikun katosta riippumaan ja hamsut sinne löhöilemään. :'D
[size=85]? Delfoin Elga "Nuppu"
syyrialainen, lk, musta valkoinen, s. 12.2.09 ?
[/size]

kääpiöhamsu

#532
Tietääkö joku että onko noita puutikkaita joissa on kuokut niin kääppäri kokoo vai onko vaan niitä joissa on toi askelmaväli syrkille.Mietin et jos ostetaan tota iso askelmasta niin pääseekö talvikko ees kiipeemään siitä. Kiitos jos vastaatte. :)

supiainen

#533
Lainaus käyttäjältä: "kääpiöhamsu"Tietääkö joku että onko noita puutikkaita joissa on kuokut niin kääppäri kokoo vai onko vaan niitä joissa on toi askelmaväli syrkille.Mietin et jos ostetaan tota iso askelmasta niin pääseekö talvikko ees kiipeemään siitä. Kiitos jos vastaatte. :)
Luulen ettei se ole kääpiöhamsuille sopiva. Tosiaan liian isot askelmien välit. Nupullekkin (syyrialainen) niitä pitkin harppomista, tosin olen nyt hukannu tikkaat ja on siitä jo aikaa kun Nuppu niissä viimeksi kiipeili ja olihan se silloin toki paljon pienempi. En ole kumminkaan itse ikinä omistanut kääpiötä, joten paha minun sanoa. 8)
[size=85]? Delfoin Elga "Nuppu"
syyrialainen, lk, musta valkoinen, s. 12.2.09 ?
[/size]

kääpiöhamsu

#534
Ok, kiitos vastauksesta.Tutkin sit joskus mitä virikkeitä on ku mennään eläinkauppaan.

ZiiCan.

#535
Lainaus käyttäjältä: "Nappula"Vielä pahviputkiverkostosta...

Kiertääkö verkostossa ilma tarpeeksi hyvin, jos siinä on useampia sisällekulkuaukkoja, vai pitääkö ilmanvaihtoon panostaa jotenkin sen kummemmin...?  :huh

Tarkoitan jotain tällaista:



Kulkeeko ilma siis tarpeeksi hyvin tuollaisessa? (pahoittelen hassusti piirrettyä kuvaa...)

Edit:// Nuo harmaat jutut on sitten teippejä...  :lol:  Sanon vain ennen kuin joku ehtii kysyä...
Kyllä niissä ilma kiertää, ja jos asian haluaa varmistaa niin voi tehdä rullan sivuunkin uloskäyntiaukkoja.

LainaaZiiCan. sanoi aiemmin ettei syrkki muka mahtuisi wc-paperi putkilosta? :pihalla: Meiän Leevi rakastaa niitä, ja on syrkki ja mahtuu niistä helposti....
Aijaa, minä olen kuullut että syrkit ei mahtuisi putkista...Että siis putket on liian kapeita syrkeille..no eihän sitä aina voi olla oikeassa.. :)
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

GaneshaX

#536
Meidän syrkeistä ei kyllä suurinosa tulis ikinä mahtumaan mistään vessapaperihylsyistä läpi  :mrgreen:

Suosittelen kyllä aikuisia syrkkejä varten reilumman kokoisia putkia  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#537
^^ ok

-Marylin-

#538
Mun talvikko herralla on terrassaan kukkaruukku, puumökki jonne menee rappuset ylös, 2 vessapaperi rullaa, semmonen jostain dvd soittimen pahvipakkauksesta saatu pahvinen pitkä tunneli, ja semmonen pienempi puutunneli jonka sivussa kulkuaukkoja, ja iso puu "tunneli" vai miksi sitä mahdetaan kutsua, minkä alta voi viepeltää ja kiivetä sinne päällekkin.

Sitten kun vähän kesyyntyy tosta niin saa juoksupyörän käyttöönsä, ja isän avustuksella rakennan sille sellasen toisen terran seinän pitusen tason jonne menee molemmilta puolilta tikkaat. Ja sitten ajattelin rakentaa sille ite muutamat tikapuut, kun eläinkaupassa maksaa ihan järkysti...  :|

Kuinka usein hamsterin virikkeitä pitäisi vaihdella, kävisikö jos vaikka kerran viikossa terran siivouden yhteydessä vaihtaisi muutaman virikkeen uusiin? Kun olen lukenut että niitä pitäisi välillä vaihdella jotta hamsulla olisi vähän jotain vaihtelua.  ;)
Huoneessani asustaa Carlos talvikko,adhd tapaus <3

Karoliina

#539
Jos ostaa vaneria ja puuliimaa saa tehtyä itse ihan samanlaisia mökkejä kun Puutu-mökit :)
Happy is the one, who thinks he is happy.