• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

MirkkuH

#480
^toi on munkin suosikki, hieno ja hillityn värinen ja puutasot...

Elida

#481
^^Minä en haluaisi tinkiä kummastakaan toisen kustannuksella ainakaan nykyisen hamsterin kanssa. Eppi selvästi tykkää kiipeillä ja tutkia paikkoja, joten korkeus on sen puoleen hyvä. Tuo yksi taso, kiipeilysillat ja pahvilaatikkotasokin on liian vähän, joten olen suunnitellut siksi häkin päälle toista häkkiä lisäkerrokseksi. Mutta toisaalta, jos pinta-alaa olisi vähän, kiipeily olisi enemmän pakollista ja muiden virikkeiden laitto olisi hankalaa. Ihan pakkotilanne jos olisi, niin tinkisin itse pinta-alasta vähän ja sijoittaisin korkeuteen. Tai ainakin sitten matalampaan tekisin purun alle laitettavaksi jotain tunneliverkostoa, jota voisi vaakatasossa tutkia.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Hessuinen

#482
^Niinhän se on, mutta mistäs löytyisi häkki, joka olisi sekä vähintäänkin se metrinen että tarpeeksi korkea? Esimerkiksi noissa fretti, rotta yms. isommissa häkeissä tuppaa olemaan turhan suuri pinnaväli. :kieli Tottakai voisi tuon gabberin dunan ostamalla laittaa siihen päälle vaikka jostain häkistä osan ja kiinnittää jollain. Mutta olisi mukavampaa jos löytyisi ihan "oikeaa kokoa" oleva häkki.

Mutta niin tai näin, tulee Titi samaan ainakin toiseen suuntaan se isomman asumuksen ennen vuodenvaihdetta. Aikaisemminkin olisi tottakai parempi, mutta riippuen tosiaan vain siitä kuinka paljon tileistä jää käteen ylimääräistä. Vähän ADHD-kaveri tuo, ei meinaa jokailtaiset vapaanaolotkaan vähentää virtaa.

Edit: Tai löytyihän sopivampi, huuto-netistä ainakin. Osaisikos kukaan nimetä moista, jotta löytyisi siinäkin vaiheessa kun sitä rahaa on koottuna tarvittava määrä?

Edit2: Käyköhän lintuhäkitkin hamstereille (miksei?)? Esimerkiksi jokin tämänkaltainen olisi suorastaan loistava, pinnatiheyskin on sen minimin verran joten ei läpikään tulisi.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Cindu

#483
Tuosta kiviasiasta kysyisin että onko ongelma jos pesen kiven fairyllä, liotan kuumalla vedellä/keitetyllä vedellä, niin haittaako jos en harjaa juuriharjalla? Mä haluaisin mielelläni oksan tuonne hamsuni kotikoloon mutta pelkään että otan väärää puuta! Jos otankin mäntyä koivun sijaan? =D Olen hyvin viisas näissä asiaoissa joten en ala temppuilemaan puiden kanssa hamsun turvallisuuden vuoksi, katsoo jos joku lähtisi puuasiantuntijaksi :)

Ja saako sen paperin siitä astian päältä helposti vai jääkö se ihan jumiin siihen? :'') Iglun tekemisessä siis.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

ZiiCan.

#484
^samaa mietin itse, voiko pestä fairylla?

Nimittäin olisi mielettömän hyviä kiviä pihassa. Sellasia tummia, rosopintaisia ja litteitä. Voiko muuten rosoiset kivet vahingoittaa hamsun jalkapohjia?
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Vevve

#485
Fairylla voi pestä, kunhan vaan huuhtoo hyvin ettei jää mitään. Koivu sopii hyvin hamsuille, mutta ulkoa tuodut puut kannattaa käyttää uunissa että ötiäiset ja bakteerit kuolee. :)

Mä olen ihmetellyt, miten ihmeessä hamstereiden ruokakupit voikaan maksaa niin järkyttävästi. Joku 3€ jostain pikkukiposta? Sain tänään 15 sentillä kirpparilta kaksi pientä kohokasvuokaa ja tuhkakupin hamsuille ruokakupeiksi.

Hyar

#486
^Eläinkaupan pitää jostain sitä voittoa saada, euron kipostahan ei saa juuri mitään.
Karri, hopeanharmaa vn 210609-091111

Vevve

#487
^ No eipä joo, mutta silti. :D

edit// Ostin lemmikkimessuilta 10 palan Build'n'Bites -paketin. Kun kokosin, siitä tuli yllättävän iso. Sopisi ehkä paremmin hiirelle, mutta kyllä siitä jotain iloa ihan hamsulllekin on.

MirkkuH

#488
Tässä halpa virike; meidän Juri tykkää xD  ...se käy kimppuun vimmatusti ja ei kestä kauan, kun rulla revitty tyhjäksi, äiteen topakka pikku-ukko :lov


Insku

#489

meil tommonen <3

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Elida

#490
^Saimme tuollaisen lahjaksi, mutta ei ole paljon tullut käytettyä. Rakennelmat, joita tuosta saa, on aika huteroita ja osat ovat hankalan muotoisia yhdistää järkeviksi kokonaisuuksiksi. Tunnelina tuo menettelee, mutta sellaisenakaan ei ole paras mahdollinen. Voisi kyllä olla parempi käppäreille, kun eivät paina yhtä paljon kuin syrkit.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

ZiiCan.

#491
^On tuo rakennelma kääpänkin allakin vähän hutera. Ei itselläni ole mutta kaverillani on talvikko ja ei oikein itsekkään tykkää pitää sitä terrassa kun on vähän hutera ja heiluvainen..
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

muumihamsunionihana

#492
Teen semmosen ison talon pahvista, laitan paperirullia ja kanan muna kotelosta jotain juttuja, ja sit voi rasiasta kanssa jotakin kehittelen.  xD

Vkh, Muumi <3 s: poika <3

Insku

#493
juu onhan se mut ei sitä meillä ikinä oo kaadettu tai mitään sellasta mut nyt ei oo kyl ollu käytös

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Vevve

#494
Meillä toi on käytössä roboilla, ei niiden käytössä ainakaan yhtään keikkaa. Yritän tehdä aina mahdollisimman tukevat ja melko matalat rakennelmat.