• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Maiju*

#210
Mä teen aina reiät ja laitan verkon nippusiteillä kiinni.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

MirkkuH

#211
^minkä näkönen vehje on rälläkkä, mä haluun :P

...mä tein viikonlopun aikana 5 lootaa ja kävin biltemasta 6 lisää, ettei vaan hommat lopu kesken :huh

Maiju*

#212
^ http://fi.wikipedia.org/wiki/Kulmahiomakone
Mullei oo omaa, mut lainaan iskän aina tarvittaessa.

Munkin ois ens viikolla tarkoitus pyörähtää hong kongissa, kattomassa onko siellä vielä noita laatikoita mistä nyt tehtiin asumuksia.
Tahtoisin ainakin 6 lisää.  :)
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Anonymous

#213
Paljoko noi on yleensä kpl hinnaltaan mitä ostatte? Mitkä mitat kääppäreille? Laitatteko verkon sisä vaiko ulkopuolelle?

Maiju*

#214
Verkko sisäpuolelle, muuten verkolle tehtyä reikää on hamsterin hitsin helppo jatkaa.
Viimesimmät mitä ostin, kokoa 31L, maksoi 15€ / 3 kpl.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Anonymous

#215
Vastaako toi 31l minidunaa?

Vevve

#216
^ Ei, 31L on pienempi. Bilteman boxit on 47L ja ne on minidunan kokosia.

MirkkuH

#217
Mulla on noita 47 litrasia ja ne maksaa yht. 8€ loota+kansi.

Unipallo

#218
Mietiskelin tässä kaikenlaisia asumusvaihtoehtoja syrkeille, että sais ne jotenkin kompaktisti/ järkevästi hyllyyn. Nyt siinä siis könöttää FP syrkkidunat. Katselin tuota IKEAn Samla-sarjaa mutta ei siitä minusta oikein syrkille sopivaa löydy. Onko nuo suurimman 130L Samlankin mitat lootan YLÄreunan mittoja? Pohjapinta-ala taitaa siis olla pienempi? Samla 79x57x42 ja Duna hamster 71 x 46 x 31,5. Tuo dunakin kun tuntuu noille duraceleille liian pieneltä, vaikka siinä nyt on edes jonkinlainen "hylly" tuomassa vähän lisätilaa. Ja yksi naaras söi itsensä melkein läpi senkin pohjasta, ennenkuin laitoin metallivahvistuksen. Voikun ei enää ikinä tarvis muuttaa niin hommaisin lasiterrat koko lössille. *pohdintaa* :poppis:

Minttu

#219
Kävin kattomassa noita Ikean samla-laatikoita, ja mun mielestä se 130 litranen ei kaventunu mitenkään hirveesti alaspäin. Kotiin kun tulin tajusin että olis varmaan kannattanu mitata ne pohjamitat, kaukoviisaus on jees :D

Jos jollakin on tiedossa sen 130 litrasen pohjamitat, on hyvä ja kertoo niin voi alkaa harkitsemaan niitä enemmänkin :)

Mrk

#220
Onneks jätin osan noista bokseista verkottamatta (vuosi sitten hankin ison satsin), kun nyt tuli suunnitelmiin muutos ja piti laittaa verkot vaan sinne päälle. Meillä on meinaan n. 15 talvikosta kolme jotka asuu noissa bilteman 47l lootissa addiktoitunut siihen sivu reiän puremiseen. Aina kun ne on valveilla ne käy jyrsimässä sitä verkkoa, päivisinkin. Ajattelin ensin että se on vaan tekemisen puutetta (lisää erilaisia virikkeitä) tai että ne tarvitsee enemmän tilaa, mutta sitten testailujen kautta ilmeni että se on addiktio. Erilaiset, usein vaihtuvat virikkeet eivät auttaneet, eikä tilan lisäyskään (yhdistin pari laatikkoa putkella, ja talvikko kävi sitten vaan molemmissa bokseissa jyrsimässä sitä sivu verkkoa). Vasta kun talvikon siirsi terraarioon tai katosta verkotettuun boksiin, entisestä addiktista tulikin nopeasti rauhallinen ja leppoisa, eikä käytöksessä ollut mitään ihmeellistä. Jos se olisi ollut jotain tekemisen puutetta, niin loogisinta olisi varmaan ollut että "häiriökäytös" jatkuu uudessa asumuksessa, mutta eri muodossa, esim. seinän nuolemisena tai juomapullon terrorisointina.

Vevve

#221
Lainaus käyttäjältä: "Minttu"Kävin kattomassa noita Ikean samla-laatikoita, ja mun mielestä se 130 litranen ei kaventunu mitenkään hirveesti alaspäin. Kotiin kun tulin tajusin että olis varmaan kannattanu mitata ne pohjamitat, kaukoviisaus on jees :D

Jos jollakin on tiedossa sen 130 litrasen pohjamitat, on hyvä ja kertoo niin voi alkaa harkitsemaan niitä enemmänkin :)

Se samla kaventuu kyllä hiukan alaspäin, mutta ei ihan hirveesti. En ole mitannut pohjaa, mutta kyl se on isompi kun 70x40 ja mun edellinen syrkki asui siinä ihan hyvin. Tykkään, että korkeutta on enemmän kuin dunassa.  :)

Ken_G

#222
Lainaus käyttäjältä: "Minttu"Kävin kattomassa noita Ikean samla-laatikoita, ja mun mielestä se 130 litranen ei kaventunu mitenkään hirveesti alaspäin. Kotiin kun tulin tajusin että olis varmaan kannattanu mitata ne pohjamitat, kaukoviisaus on jees :D

Jos jollakin on tiedossa sen 130 litrasen pohjamitat, on hyvä ja kertoo niin voi alkaa harkitsemaan niitä enemmänkin :)

130-litraisen laatikon pituus ja leveys alareunasta mitattuna ovat 68 ja 46 cm. Korkeus 40 cm.

Minttu

#223
Kai siihen uskaltaisi nuo syrkit asuttaa. Kun saahan siihen korkeutensa puolesta tasoja, mitä taas ei saa dunaan :)

Onhan se varmaan hamsulle "shokki" kun esim Minnikin asuu tällä hetkellä 120 cm leveässä terrassa ja sitten se sullotaan tollaseen boksiin :D Tuo terra vie vaan tuplasti tilaa mitä veis toi isoin samla, että sen puolesta olisin valmis uhraamaan. Enemmän vaan juoksulenkkiä :)

Verna

#224
Meillä oli kotona sellainen pehmokoiran joka oli pieni, niin tein siitä sen pikkumökin se pitää siitä :sydan  <3
Verna<3