• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Vevve

#195
Se on semmonen hiukan sumea, mutta näkyy kyllä läpi. Muovi on todella kovaa ja paksua, pitää olla tosi ahkera hamsteri että syö itsensä siitä läpi.  :)

S.D.G.

#196
Höhöö, mä tein juuri äsken havainnon. Kuten tuossa mainitsinkin, meillä on ollut varmaan nelisen vuotta jo jaloitteluastiana noista Ikean Samloista se 57 x 39 x 42 cm -kokoinen boksi, tainnee olla niistä se toisiksi suurin, ja on siinä aina välillä joku riitapukari yönsäkin viettänyt. Nyt vasta huomasin, että minidunan yläosa on täsmälleen samankokoinen ton laatikon yläosan kanssa. Nythän mä voisin värkätä siitä laatikko-yläosa-yhdistelmästä kolmikerroksisen hamster wonderlandin noille :D

Ohimennen-kysymyksenä: mitä olette mieltä, onko se kolmikerroksisenakin liian pieni syyrialaiselle? En ole aikomuksissakaan asuttaa siihen pysyvästi ketään, mutta tuli vain mieleen.

Meidän Isa-syrkki pääsi eilen illalla vihdoin lopulliseen lukaaliinsa. Löysin upean ja juuri sopivan kokoisen Orthexin muovilaatikon ja siellä se nyt tyytyväisenä asuilee tasoineen. Muovilaatukin vaikutti helposti muokattavalta ja joustavalta. Ei kun pora käteen ja hommiin... KRÄKS. Kivasti halkesi laatikon seinä. Siinä sitten mietittiin että mitäs ihmettä nyt keksitään ja hetken verran pelotti että tähänkö nyt kaatui, löytyikö viimein muovilaatu joka peittoaa meidät  :D  Ei käyny kuviosahat eikä mitkään. Loppujen lopuksi sopiva reikä saatiin aikaan erikoisella laitteella, jota käytetään kuvioiden jyrsimiseen puuhun. Se tosin sulatti reiän reunoja, joten sitten piti vielä käydä läpi talon kaikki hiomakoneet, jotta reunat edes vähän siistiytyi.  xD  Oli ihan älytön urakka, vaikka piti olla ihan normi homma.  :kieli Sen jälkeen olin niin poikki etten jaksanut toteutella Isalle niitä hienoja sisustussuunnitelmia, joita meinasin. Tänä iltana si! Tarinan opetuksena sitten varmaan edelleenkin se, että muoveissa on eroja, eikä sitä sopivuutta tiedä ellei kokeile. Harmi ettei kaupassa voi tehdä koeporauksia  :P

Mut kyllä siitä lopulta hieno tuli. Hamsu ainakin on hyvin tyytyväinen. Murtumakohtakin tuettiin verkolla sisäpuolelta niin ei sekään haittaa. Verkko napsahti pop-niiteillä mukavasti paikoilleen.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Yadell

#197
No ei se kauhean pieni syyrialaiselle olisi, mutta kuitenkin alle suositusmittojen. Itse en siihen syrkkiä laittaisi.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

S.D.G.

#198
^ Samaa itekin mietin, ainahan sitä vannotaan sen pohjapinta-alan nimeen.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

MirkkuH

#199
Nyt on kolme uutta lootaa valmiit :pilehile:



...viisi lootaa odottaa autossa, pitää vielä tänään vähän porailla :P

Mustikkamaan

#200
Noi koristukset on ihania  :lov
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

#201
Mirkku on siellä ollut taas ahkerana!  :) Voi vietävä, mä siirryn kanssa kohta poraamaan. Noi mun viimeksi ostamat boxit on jotain sikakovaa muovia, mulla menee ikuisuus niiden "luukuttamiseen" ton mattoveitsen kanssa, sairaan työlästä.  :huh Ja kun niitä olis tuossa vieläpä aika monta parin viikon iltapuhteiksi. Ei tunnu tulevan valmista ei.  :kieli

MirkkuH

#202
^joo poraamaan vaan...se Mustikkamaan vinkki reikiä vieriviereen ja veitsellä nirskutetaan välit on ollut ainoa mikä mulla on toiminut, ja kun honas, että terä pitää olla suht ohut ja terävä, niin homma alko sujumaan :)

Nyt Lentsu sun tarttee ruveta toimeen...kohta sä huomaat, että aika on tullut ja sit sun tartteen lähtee duna-kauppaan ja ostaa niitä sika-kalliilla :shock:

Mustikkamaan

#203
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"ja kun honas, että terä pitää olla suht ohut ja terävä, niin homma alko sujumaan :)

Joo mä käytin mattoveistä, siinä se kahvaki on käyttäjäystävällinen.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#204
Ihania Mirkku taas ahkeroinut  :sydan

Vevve

#205
Mirkku on ahkera! Mä pysyttelen edelleen uppiniskaisesti pelkässä mattoveitsessä ja Fiskarssin saksissa, tulee tasaista reunaa ja nuo Biltemalootat on suht hepposta muovia. Yleensä kun saan yhden kulman auki mattoveitsellä, leikkaan loput saksilla.

Maiju*

#206
Mä teen verkolle aukot aina rälläkällä, ni ei oo halkeamisongelmaa.  :yes:

Myö modattiin miehen kanssa tänään taas 6 boksia lisää - ja muutaman vois vielä kaupasta hakea. Ois niin kiva kun talvikoilla ois samanlaiset kaikilla, eikä ois näitä keräilyerä-bokseja.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Minttu

#207
Tänään väsättiin tällaiset. Nyt kelpaa robojen olla, ja tilaakin vie vähemmän :)


Anzukka

#208
Onko kukaan käyttänyt kuumaliimaa noitten verkkojen kiinnitykseen? Helppoa, edullista ja helposti korjattavaa, miinuspuolena ettei tartu ihan kaikkiin muoveihin. Mietin kun itsellä kävi juuri niin niin käyttelisin pop niittejä. pitäis vaan ottaa selvää mistä saisin vehkeet pop-niitittämiseen. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Minttu

#209
Meinattiin koittaa kuumaliimaa mutta sit vaan "punottiin" ne rautalangalla, oli kyllä hieman työlästä.. :) Eli porattiin reiät ja aina verkon läpi sit reiän läpi jne.. :D