• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Nape

#165
^Laitahan kuvaa sit kehiin :)

varjola

#166





Tuli väsäiltyä väliaikaisasumus pahan päivän varalle (poikasia tulossa hoitoon, jos alkaa tappeluita tulemaan...) Eihän tuo kaunis oo mut pitää hamsterin sisällä. Laatikko on 50x40x30 cm ja hintaa oli 7€. Verkon ja jesarin saikin K-Raudasta kahdella eurolla :D

Mustikkamaan

#167
Mistä ton muovilootan bongasit? Siistin olonen ja kivan kokonenki.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

varjola

#168
Lahden Robin Hoodista. Katoinkin eka et tolla ois ollu hintaa 9.90, mut kassalla pyys vain 7.50  :huh  Noi on kyllä tosi kivoja, ihan läpinäkyviä ja kansi pysyy varmasti kiinni noilla muovikiinnikkeillä.

MirkkuH

#169
Tässä tää mun väsäämä; kanteen vielä poraan reikiä ja seiniin kanssa, joihin voi kiinnittää esim. pajusiltoja/putkia ym. mukavia.
Loota on kooltaan n. 33x50x28.




Anonymous

#170
Millä sä Mirkku laitoit ton verkon kiinni ja onko se sisäpuolella?

MirkkuH

#171
Rautalangalla kiinnitin; porasin reijät ja pujotin langan niistä...on sisäpuolella.

Nape

#172
Tosi kätsy tuon Mirkun laatikko :)

Mä nään jo itteni värkkäilemässä samanlaisia vaikka varaasumuksiks ;)

Vevve

#173
Kivalle näyttää Mirkulla. Mulla on käytössä samanlaiset lootikot samalla tsydeemillä, mutta verkkoreikä vaan yhdessä päädyssä.  :)

Mrk

#174
Meilläkin samat, mutta vain yksi iso verkkoaukko tolla pitkällä sivulla ja kiinnitetty prikoilla. Ja oi että mua ärsyttää kun jotkut aktiivihirmu talvikot käy jyrsimässä sitä aukon reunaa jos niiden juoksupyörä jäänyt jumiin tmv. Nenu mahtuu just sopivasti sieltä verkon läpi. Ja kun olen niin siististi veistänyt ne aukkojen reunat... pitää mennä sitten pilaamaan. :twisted:

Vevve

#175
Mä värkkäsin pienen ohjeen muovilootikoiden modauksesta sivuilleni, koska sain viime viikolla taas sähköpostia jossa kysyttiin miten teen boxini. Se on jo kolmas, voin vain ihmetellä mistä kaikki löytää mut kyselläkseen sitä  :D

täällä siis: //http://veerasofia.net/boxit.html

lentsu

#176
Voi Vevve minkä teit!  :mrgreen: Innostit mut modaamaan yhden laatikon, vaikkei mulla ole siihen vielä edes asukkaita. Oli vaan pakko päästä kokeilemaan ja tässä nyt sit ollaan sormet kipeinä hemmetin mattoveitsellä nylkyttämisestä, mutta aukkoa muovilaatikon seinässä rikkaampana.  :roll: No hyvin se silti sun ohjeilla onnistui, joten kiitos hyvistä vinkeistä. Mä en tarvinnut muita aseita kuin mattoveitsen ja terävän piikin.

Mut oli se  aika työlästä, ihan kahjoa hommaa!  :haha

MirkkuH

#177
Mä olen nyt päässyt modaamisen makuun ja tässä toinen viikonlopun tekele; kyllä se musta mini-dunan voittaa :)







Mä tykkään, että on kaksi aukkoa ja kannen myös reitin.

Koristelu pallerot on leikattu pakasterasian kannesta...siinä sitä mulle taas iltapuhdetta kun leikkelen noita ympyröitä lisää :haha

lentsu

#178
Oletpa tehny tosi siistiä jälkeä!  :) Mä mietin kanssa sitä eilistä modaustani, että pitäiskö tehdä toinenkin aukko. Jos on vain yksi aukko, riittääkö ilmanvaihto esim. kesäkuumalla? En olis ihan varma, mutta kokemustakaan ei näistä boxeista ole.

Tarttee vaihtaa myös noin nuo rautalangat. Mä kierittelin eilen langat niin että ne menee aukon reunojen yli siksak, mutta se näyttää mun silmiini aika rumalta. Toi Mirkun tekemä on jees. Voiskin kääntää ne noin, mutta onks toi yhtä tiivis reunoista, vaikka rautalangat kulkee suoraan?

Vevve

#179
Ai ei mun ohjeet kelpaa?  :kieli No ei vaiskaan, nuo Mirkun on hienot mutta mä tykkään omasta rautalankasysteemistäni  :D
Mä vähän epäilen että mun käytössä sivussa olevasta reiästä ei välttis olis kauheesti hyötyä kun nuo pinot on kylki kyljessä, mutta kesäkuumalle munkin pitäisi keksiä jotain.. Täällä taitaa tulla nimittäin aika kuumat paikat kun päiväaurinko paistaa suoraan esteettä sisään. Viime kesänä pärjättiin kyllä ihan hyvin.