• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Lare

#420
Tähän olisikin yksi kysymys, eli voiko äitiä ja tytärtä pitää samassa dunassa? Siis ihan pysyvästi. Onkos kellään kokemuksia, että tulevatko toimeen? Ja sitten vielä että kuinka kauan robolapsia pystyy pitämään samassa dunassa syntymänsä jälkeen? siis pystyykö vielä äidistä vieroituksen jälkeen olemaan samassa dunassa esim. korkeintaan kuukauden ikäiseksi asti??

--Kiitos jo etu käteen vastauksista:)-- ;)


Kysyisin että kun mulla on tyttö robo, joka on tosi kesy, eikä pelkää ja antaa ottaa käteen jne. mutta mistä johtuu, että se haistelee sormia ja kohta näykkäsee? olen pessyt käsiä, hieronut puruihin mutta tuntuu että mikään ei auta? siis se tosiaan ei kai voi pelosta johtua jos oma alotteisesti käteen tulee?

Milla

#421
Ekan kerran näin kampsyjä, kun kävin yhessä eläinkaupassa. Menin kattelemaan jyrsijöitä ja näin yhessä terraariossa kolme ihanaa karvapalleroa, ja olin heti että: Voi että, ne on sulosia.  :sydan   Sitte mun veli ja äitikin tuli kattomaan hamsuja ja äitikin ihastui niihin. Ollaan jo hankittu tietoa, et miten niitä hoidettas, ja millaseen terraan tai dunaan ne laitettas, ja oon aika varma, et voitas hankkia kämpsy(jä), vaikka oonki vasta aloittelija..

Halusin kysyä, että käykö aloittelijoille kämpsyt ?
Mikä on terraarion/dunan ihannekoko ?      :huh


Roborovski_

#423
Lainaus käyttäjältä: "Lare"Kysyisin että kun mulla on tyttö robo, joka on tosi kesy, eikä pelkää ja antaa ottaa käteen jne. mutta mistä johtuu, että se haistelee sormia ja kohta näykkäsee? olen pessyt käsiä, hieronut puruihin mutta tuntuu että mikään ei auta? siis se tosiaan ei kai voi pelosta johtua jos oma alotteisesti käteen tulee?

Minulla on samanlainen tapaus. Meidänkin tyttö robo haistelee ja näykkäsee joskus. En oikein itsekkään tiedä. Saatta olla niiden tapa vain. En tiedä.
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

lapanen

#424
Olisikos sellainen 70x35x40cm terraario sopivan kokoinen parille/kolmelle robolle?

Saana

#425
^Olis oikein sopiva. :)

kullannuppu

#426
Minulla itselläni on talvikko, mutta ajattelin silti kysästä robosovskista :)

Eli, onko roborovskit ihan kesyjä? Että ne antaa ottaa käteen ja ovat seurallisia?
Kun mun yhden kaverilla oli joskus roborovski eikä se antanut paljoa ottaa käteen.. Oli vaan omissa oloissaan.

Kiitos, jos vaastaatte!  :D

Saana

#427
^Robot ovat aika vilkkaita. Pitkäjänteisellä käsittelyllä voi robostakin saada hieman rauhallisemman ja käsiteltävämmän. Kaikista roboista ei kuitenkaan koskaan tule syliteltäviä vaikka kuinka paljon käsittelisi. Kilttejä (eivät pure) robot ovat pääasiassa kuitenkin. Joskin muutaman poikkeuksen voidaan sanoa vahvistavan säännön.

piu´

#428
Käykö roboille terraksi säilytyslaatikko ? jos siihen siis tekee verkkokannen ja laittaa jonkun sivun yläkulmaan verkkoa ? minkä kokoinen säilytyslaatikko pitäis ollla ?

Saana

#429
^Roboilla olisi hyvä olla laaja pohjapinta-ala. Robot eivät juuri kiipeile, mutta korkeutta tulisi olla sen verran, että pohjalle saa riittävän kerroksen purua kaivelua varten. En tiedä löytyykö säilytyslaatikoista sellaisia. Minidunan pohja on aika minimi robolle.

Säilytyslaatikon muista vaatimuksista voi joku muu kertoa, joka tietää enemmän. Pitikös niistä kuitenkin ainakin jollain sivulla olla läpinäkyvä seinä tms? Itse en kyseisiä laatikoita käytä niin ei ole tarvinnut tutustua sen paremmin.

Remu

#430
Olen huomenna menossa ostamaan Faunattaresta kahta roboa, Lolan ja Lulun. Nii tuleeks niille sit kiima-aika tai voiko ne tulla tiineiks vaikka ei ois urosta. Ette varmaan kokeneemmat hamsun omistajat ymmärrä mitä tarkotan, koska mul on ollu päälle vuoden Remu. Mut nii, et tuleeks kiima-ajast mitää ongelmii???
Meillä asuu: Remu, talvikko. syn. 301008. Lola, robo. syn 111109. Lulukin oli, mutta hänen elämänsä oli 111109-270510.[size=150][/size]

Saana

#431
^Hamsteri ei tule tiineeksi ilman urosta. On kuitenkin mahdollista, että eläinkaupassa naaraiden seassa on ollut uros ja hamsterisi voivat jo tullessa olla tiineitä. Roboilla ei ole mitään varsinaisia selkeitä kiima-aikoja niin kuin esimerkiksi syrkillä.

Remu

#432
Okei. Tänään sit sain Lolan ja Lulun! <3 Faunattaresta ostettiin robot. Tooosi ihania ja vikkeliä ja PIENIÄ (1kk ikäsiä)
Mutta olis semmonen kysymys että: Lulu on käyny monta kertaa mökissä, mut Lola kävi vaa kerran tai kaks. sit Lola on ollu melkee koko ajan yhen tason alla ja yrittän ''kiipee'' seinää pitkin ylemmäs et pääsis tasolle. Sit ku Lulu on tullu kans sinne tason alle nii sit ne käy painimaa (leikkii vai tappeluu??) Ja sit Lulu on painunu jonnee muualle ja Lola jäänny sinne alas ihmettelee. Lulu on Lolaa isompi, mut voisko Lulu sit jotenkii määräillä Lolaa, et Lola ei sais mennä sinne mökkii, et se ois muka Lulun. Et tämmönen probleemi, ei varmaa vaarallist mut aattelimpa kysyy...
Meillä asuu: Remu, talvikko. syn. 301008. Lola, robo. syn 111109. Lulukin oli, mutta hänen elämänsä oli 111109-270510.[size=150][/size]

Saana

#433
^Tyttöset alkuun varmaan vain tutustuvat uuteen asumukseensa. Niiden touhuilua on kiva seurailla ja kaikki on ok niin kauan kunnes painiminen muuttuu tappeluksi (yksi kerta kunnolla hammasta=verta riittää erottamissyyksi) tai että toinen ei anna toisen käydä syömässä. Ruokaa kannattaakin laittaa vähän eri puolille asumusta. Jos ruokakippoja sattuisi olemaan vain yksi niin jyväsekoitusta voi aivan hyvin laittaa puruihinkin.

HamsuNeiti

#434
Onko teillä ruvennu cambellit tappeleen?
 Tai oisko se mahdollista, että hankkis ensin yhden, ja sitten hetkenpäästä toisen? (samaan häkkiin)
  Tulisko tappelu?
Talvikko tyttö Nelli
8.9.2010