• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#405
Lainaus käyttäjältä: "Sabat"Hei mitä mieltä hamsu ihmiset olisitte semmoisesta kun uroslistan käyttöön ottamisesta?

Lista varmaan tosiaan vanhenee aika äkkiä kun yhtä urosta ei kuitenkaan oo järkevää käyttää kuin 1-2  kertaa.

Mutta tokihan tonne kauppa-alueen palstalle voi laittaa ilmoituksen omasta uroksesta jos itsellä ei oo sille sopivaa naarasta ja haluaa kuitenkin siitä jälkeläisen saada.

Sabat

#406
Juu tosissaan tuo oli vain tuommoinen heitto ja kysely.(; Itse olen omaa urostani lainaillut tuntemattomille ja on vain positiivista sanottavaa ja sitä en enää anna kenellekkään astutukseen,onhan sillä jo ikääkin että saakoot jäädä eläkkeelle noista astutusjutuista.
Keksin tuon idean oikeastaan oman koirarodun siuilta ja sen takia kyselin.

Saana

#407
^Ei se nyt aivan huonokaan ehdotus ollut. Mutta tosiaan liian monta muttaa. Aina kannattaa kuitenkin ehdottaa ja joskus kun ideaa pyöritellään monesta suunnasta niin siitä tuleekin vallan toteutuskelpoinen juttu!

Eve87

#408
Tuollainen olisi ollut hyvä idea todellakin, mutta tuo että kuka jaksaisi päivittää listaa, kun sen vaihtuvuus olisi järjetön+muut ongelmat :/
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Hamsterlover^

#409
Onko kaikki hamsterikasvattajat sellaisia mitkä ei vastaa sähköpostiin? kun mä oon lähettänny mun äitin kaa s-postia jo kahdelle talvikko kasvattajalle eikä vastata.. toiselle lähetettiin jo yli viikko sitten postia... on vähän inhottavaa kun ei vastata  :(

Eve87

#410
^ minä ainakin vastaan jokaiseen säpöön,puheluun ja tekstariin. Ottaen huomioon, että jotkut vielä lomailee, niin ei ole koneen ääressä jatkuvasti  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Saana

#411
Mulle tulee sähköpostia päivittäin niin paljon, että kaikkiin ei valitettavasti kerkeä/muista vastata. Tarvis kyllä saada joku järjestys tuohon maililootikkoon. Tekstiviesteihin/sähköposteihin, joissa ei ole koko nimeä perässä, en vastaa ollenkaan. Puheluita tulee myös jonkun verran ja jos soittaa sen yhden kerran enkä kerkeä juuri silloin vastaamaan eikä lähetä tekstaria perään tai jätä viestiä vastaajaan niin sellaiset jäävät unholaan.

Poikasista kiinnostuneen kannattaa otsikoida sähköposti selkeästi, kertoa kuka on, ikä, mistäpäin on, mitä etsii, milloin poikasen haluaa ja onko ottamassa sen lemmikiksi, jalostukseen ja/tai näyttelyihin. Kun sähköpostissa on selkeästi kerrottu asia niin kasvattajan on huomattavasti helpompi vastata siihen nopeasti. Vastuuntuntoinen kasvattaja kuitenkin haluaa mm. edellä mainitut asiat ostajaehdokkaalta tentata ennen myyntiä.

Hamsterlover^

#412
Me ollaankin aina laitettu s-postin aiheeks talvikon poikasia ja kerrottu minkä laista etsitään ja minkälaisia meillä on ollut ennen ja ikä jne.

Saana

#413
^Sit voipi olla että vapaita poikasia ei ole tai kasvattaja kesälomailee. Tai yksinkertaisesti pukkaa niin kiirettä että ei kerkiä vastailla. Toivottavasti teitä onnistaa saada joltain kasvattajalta talvikko. :)

Hamsterlover^

#414
toivotaan niin :)

Vevve

#415
Mä olen ainakin vastannut kaikkiin kyselyihin mitä on tullut, mutta poikasia ei juuri nyt ole myynnissä.

tilhi

#416
määpä tein vihdoin ja viimein tänne tunnuksen kun ei oo saanut koskaan aikaiseksi ja kone otti vähän aikaa sitten lopputilin niin ei ole tullut tehtyä.  ;) Näköjään saanut sivusto vähän uutta ilmettä, ihan mukavalta näyttää!  :yes:
Rakkaudella, meitsin hamsterilauma. ]

Tiinapa

#417
Tänään tulee uusi vauva kotiin!
[size=85]Hopeanharmaa uros " Kassu "[/size]

mirauh

#418
Vielä palatakseni tuohon ylläolevaan keskusteluun poikasien varauskyselyistä. Kävin lukemassa mun lähettämiä poikaskyselyita joissa ilmenee nimeni, ikäni ja paikkakunta, hamsterihistoria, minkälainen hamsteri ja mihin käyttöön, sekä mahdollisesti kysymyksiä hamsterin sukuun liittyen :)

Jokaiseen kyselyyni on aina vastattu, välillä nopeasti, mutta välillä hitaasti :)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

S.D.G.

#419
Itsekin olen aina pyrkinyt vastaamaan kaikkiin kyselyihin mahdollisimman nopeasti, mutta kyllä se vähän niin on, että joskus vaan ihmisiä ei meinaa saada kiinni. Tosi harmillista, mutta ihmillistä. Ikävintä tietysti on, mihin itsekin aina välillä törmää, ettei koskaan saa vastausta, mutta koska nykyaikana tosiaan tulvii kaikenlaista postia mailit täyteen ja vaikka mitä muuta, niin eihän siinä auta kuin vain itse yrittää olla sinnikäs ja vaihtaa metodia vaikkapa siihen soitteluun. Tästä tuli vaan mieleen, että kun muutama vuosi sitten Laineen Mia kirjoitteli Poskipussissa siitä, kuinka hamsterinpoikasia on kohteliasta kysellä kasvattajalta, niin vois varmaan Poskariin taas kirjoitella sellaista muistutusta. :)

Lainaus käyttäjältä: "Sabat"Hei mitä mieltä hamsu ihmiset olisitte semmoisesta kun uroslistan käyttöön ottamisesta? Koirapuolella jonkin verran eri koirarotujen yhdistyksien sivuilla on näitä  "uroslistoja".

Muistui mieleen, että vielä ainakin 90-luvun lopulla oli SHY:llä poikas- ja siitosurosvälitystä. Ajat ovat erilaiset tätä nykyä, ja varmasti systeemeistä on jollain painavalla syyllä luovuttu.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.