• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#60
Pidetään peukkua molemmille, pikku-kyyhkiksen toipumiselle ja Timandran tiineydelle   :peukku:

Salriella

#61
Talvikkovauvat on n. 10 päivän ikäisiä, silmät ei ole ihan vielä auki. Vähän kummastutti, kun yksi pieni alkoi nakertaa kuivattua paahtoleipää tänään :D Onko se ihan normaalia, että ne maistelee jo tuossa iässä muutakin kuin maitoa? O_o
[size=85]? Luna s. 4.1.2009
? Miisa s. 15.07.2010
[/size]

lpj

#62
Lainaus käyttäjältä: "Mimmi"sain laskettua ainaki 8, voi olla enemmänki  :lov  säikähdin kun näin vähän verta mutta varmaan kuuluu asiaan kun on synnyttänyt :) voi itku meillä on ihania vauvoja

Herranjumala, mä oon kateellinen sulle! KAuan sulla meni poikasten saantiin?
Mä en oo vieläkään saanut tulosta, vaikka oon varmaan kuukauden yrittänyt.  :(


Muuten, kuinka paljon naaraan paino nousee koko tiineyden ajalla suunnilleen?
Meinaan, että tuo mun Moona on melkoisesti kasvanut.

Esimerkiks just tänään punnitsin, että se oli 164 grammaa, ja eilen illalla se oli sitten 157 grammaa...

Että onko tossa mitään vaikutuksia, tms?


edit: yhdistetty peräkkäiset viestit//Ninde
[size=85][colorHamstraavat hamsterit<3=#FF0000][/color][/size]

Ninde

#63
Hopsan, meillä on 14 poikasta!  :teipit  Näytti olevan sekä musta- että punasilmiä, jännä nähdä mitä kaikkea värejä sinne loppupeleissä on putkahtanut. :)

Nape

#64
Oi  oi :) Onnea Nindelle suuresta poikueesta :) kunnon kokoinen porukka!

MirkkuH

#65
^^no on aika määrä nakkeroisia :)

Mimmi

#66
oltiin pari päivää pois kotoa, ja äsken ruokin nanan ja koin taas järkytykesn  :(  se yks poikanen  :(  kuva on kuva osiossa....katsokaapa  :(  arvioisin että poikasia on 10, mutta en oo varma

Ninde

#67
^No ei sitä poikasta kannattaisi lopettaa?

Mimmi

#68
en tiedä, se on todella elinvoimainen

Ninde

#69
^ei siitä kuvasta mitään selvää saanut, mutta kun kerran sitä jatkuvasti surkuttelet, niin ehkä olisi parempi lopettaa. Mistä sen tietää miten paljon se kärsii.  :|

Mimmi

#70
kun paljon puhutaan että kyllä se emo sen sieltä hoitaa pois

ehkä sitten ois paras lopettaa se....mun tuttu on eläinlääkäri soitan sille ja pyydän neuvoa tai ehkä sen käymään meillä katsomassa tuota. hirvee en mä kyllä tota uskalla lopettaa.... :(

EmmaTi

#71
^Näköjään on ottanu osumaa  :(
Suosittelen kuitenkin että annat pesärauhan emolle, kesyinkin emo häiriintyy varmasti kun poikasia kuvataan ja tutkitaan sen läsnäollessa. Ensimmäisen viikon aikana kurkistukset olis viisainta tehdä emon tietämättä, esim sillä välin kun se on ruokakupilla mättämässä.
Tee päätös äkkiä, miten päätätkin. Jäähän siihen 10 nakkia vaikka tuon yhden ottaisit pois. Ehkä miehesi voisi lopettaa sen?
Ja jos annat sen olla niin tosiaan anna emolle rauha hoitaa. jos se haava ei tulehdu niin ehkä se siitä paranee. Ei sille varmaan nyt voi mitään tehdä  :(

Sabat

#72
Meillä taas poikaset voivat ihan hyvin,ovat kovia menemään ja touhuamaan. Maito kelpaa vielä hyvin mutta salaatti on kyllä ihan must juttu.
Tossa tuli pientä takapakkiakin. Pienin poikasista emo syö sen kun pesästä ei löytynyt mitään ja tänään löytyi yksi poikanen kuolleena pesästä. :(
Eli nyt niitä on 8, hyvähän määrä niitä vielä on ja kaikki tosi elinvoimaisia.
parilta silmät auenneet, keltaisella vn pojalla näytti olevan silmät punaiset niin värit täytyvät uudelleen katsoa kun kasvavat.   :)
Sitten hopeanharmaa kilppari tytöltä auennut kanssa silmät muilla aukeavat varmasti piakkoin.
Mutta ihania noi on, kuvia laitan varmasti loppuviikosta. :lov

Ninde

#73
Lainaus käyttäjältä: "Mimmi"ehkä sitten ois paras lopettaa se....mun tuttu on eläinlääkäri soitan sille ja pyydän neuvoa tai ehkä sen käymään meillä katsomassa tuota. hirvee en mä kyllä tota uskalla lopettaa.... :(
Kasvattajan tulee aina varautua siihen, että kaikki ei sujukaan hienosti ja hätälopetukseen täytyy tavalla tai toisella pystyä. Tokihan se on oma päätöksesi mitä tässä tapauksessa lopulta teet. Itse todennäköisesti laittaisin poikasen pois, mikäli emo ei sitä tee tai ole jo tehnyt. Aina ne emotkaan ei poikasia teilaa, vaikka ehkä se ehkä poikasen kannalta olisi parempi.

Cämpsyillä esim. ns. "uimarit" on tällaisia tapauksia, että emo ei tee mitään, vaikka poikasista ei tule elinkelpoisia. "Uimari" on siis sellainen, jolla on "litteä" takapää ja ne eivät pysty kulkemaan normaalisti suoraan, vaan heittäytyvät selälleen ja liikkuvat kuin uisivat ympyrää selällään. Tarkkaan näistä ei tiedetä missä on vika, vanhimmaksi elänyt uimari on itselläni ollut 7 viikkoa. Yleensä ne kuolevat jo nuorempina ja onkin syytä lopettaa mahdollisimman pian sen jälkeen kun vika on havaittu.

Mimmi

#74
Mieheni hoiti asian, pesässä asustaa nyt 10 poikasta  :lov