• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

Ken_G

#420
Kyllä niiden nyt pitäisi varalta se aika antaa vaikka huomisaamuksi jos asiakas vaatii. Huomenna jos sitten soitat ja aikoja oliskin vasta seuraavana päivänä..  :pihalla:

En halua mitään piruja maalata, mutta välillä on tosi outoa touhua eläinlääkärien ajanvarauksissa. Kolme hyvää kun olen löytänyt, niin johonkin niistä aina menen niin tietää että saa asiallista kohtelua.

Edit. Nuo kolme siis ovat Johanna Raulio (yksityispraktiikka Vantaalla ja vastaanotto myös Klaukkalan el-asemalla) sekä Helsingissä Hanna Backman Herttoniemen el-asemalla ja Pilvi Lassila Hau-Mau:ssa.

Nape

#421
Ei tässä tuo valvominenkaan haittaa, mutta huomenna pitäis olla aamulla ennen klo 8 valmiina näyttelyyn jossa mulla on hommia ja kaksi eläintä tulossa mulle, joten ou nou.
Pitäsköhän mun vielä yrittää soittaa tuonne yhteen paikkaan ja yrittää saada aika huomista varten varmuuden vuoksi. Jospa sieltä sitten liikenis oksitosiiniakin.

Kiitos teille kaikille, kun ootte ollu apuna tässä :sydan

MirkkuH

#422
...tsemppiä Napelle, täällä pidetään peukut pystyssä...

Vevve

#423
Voi ei, tsemppihaleja Napelle! Toivottavasti Ulla selviää.  :sydan

lentsu

#424
Mulla on takavuosilta muutaman kokemus näistä pitkäksi menneistä synnytyksistä. Ensinnäkin jos olet ollut yhteyksissä Arkkiin, se on just se ell asema johon kannattaa olla yhteyksissä. Ainakin jos langan päässä on ollut Kontio-Jalanka. K-J tietää oikeasti paljon enemmän pikkujyrskistä kuin keskiverto ell joka ei tiedä niistä usein sitäkään mitä kokeneempi kasvattaja tietää.

Varsinkin jos Arkista on niin sanottu, mä odottaisin vielä sen puoli vuorokautta. Sitten kun aletaan käyttää oksitosiinia, poikue on melko varmasti menetetty. Emo useimmiten selviää, jos saa asianmukaista hoitoa.

Iso riski kaikissa pitkäksi menneissä synnytyksissä on kohtutulehduksen riskin kasvu. Nyt jos Ulla synnyttää kuitenkin tulevan yön aikana, seuraa sitä tavallista tarkemmin, ettei mene huonovointiseksi. Jos menee, se tarvii Baytril-kuurin injektioina. Mikään Ditrim tai Vibravet ei siinä auta sitten yhtään mitään vaan henki menee jos ei saa kohtutulehdukseen riittävän tujuja lääkkeitä.

Jos se saa oksitosiinia ja synnyttää sen avulla kuolleet poikaset, sille on hyvä antaa Baytril-kuuri anyway.

Keisarinleikkauksesta en valitettavasti tiedä yhdenkään hamsun selviytyneen hengissä. Vaikka sellaisia on tehty (ei minun hamstereilleni kuitenkaan). Sen sijaan oksitosiini ja Baytril-yhdistelmä on pelastanut useitakin naaraita (myös 2 omaani).

Jos huomisiltaan ei ole tapahtunut mitään, sen pitää saada apua. Näin valokuvat, eikä kyse voi olla muusta kuin tiineydestä.

En ole ell mutta em. asiat käytännön kokemuksesta. terv. Satu, likemmäs 100 syrkkipoikuetta, 2 kohtutulehdukseen kuollutta naarasta ja 2 oksitosiinilla pelastettua.

Nape

#425
Kiitos lentsu ja kiitos myös Mirkku ja Vevve.
Täytyy toivoa parasta!!!

Muoks: Näin äsken Ullan ja jos mahdollista niin maha on kasvanut, tuossa se kuljeskeli terrassa ja vaikuttaa normaaillta :pihalla:
Ihmisillä liikunta voi käynnistää synnytyksen.. Pitäsköhän mun laittaa Ullalle illaksi juoksari...
Tiiän kyllä, että eläimet ei oo sama asia ko ihmiset, mutta tuntuu vaan, että pitäs kokeilla edes jotain.

spellcaster

#426
Voi, tsemppiä Napelle ja Ullalle! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Itse asioin elukoineni Arkissa ja ovat aina käsitelleet pikkujyrsijöitä hyvin :)

mesis

#427
Mitähän Ullalle tänään kuuluu?

EmmaTi

#428
Lainaus käyttäjältä: "mesis"Mitähän Ullalle tänään kuuluu?

Sitä mäkin. Oon jo monta kertaa käyny katsomassa onko tullu päivitystä asiasta.
Nape on varmaan siellä näytskässä..

Minski

#429
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Ihmisillä liikunta voi käynnistää synnytyksen.. Pitäsköhän mun laittaa Ullalle illaksi juoksari...
Tiiän kyllä, että eläimet ei oo sama asia ko ihmiset, mutta tuntuu vaan, että pitäs kokeilla edes jotain.
Mä kyllä kokemuksesta suosittelen tätä. Aikoinaan yksi hamsunaaras sai synnytettyä, kun tuli iltasaikaan juuri tuo tunne, että jotain täytyy kokeilla ja en tietysti muuta kyennyt kuin päästää hamsu jaloittelemaan (hamsu jopa itse pyysi ulos asumuksestaan, liekö silläkin vaisto pelannut oikein) ja sehän auttoi heti. Tosin vaarana on, että synnytys saattaa alkaa sitten asumuksen ulkopuolella ellei ole nopea. Mutta siis meillä tuo liikunta auttoi.

Toivotaan parasta Ullan kanssa !
Nuo tuon kaltaiset ongelmat plus poikasten kuolemat oli vahvin syy, jonka vuoksi en enää halunnut jatkaa kasvatusta, alkoi tuntua ettei mulla ole oikeutta leikkiä sillä tavoin elävillä eläimillä ja vaarantaa niiden terveyttä :| Mulla aina noi eettiset syyt joka asiassa yrittää puskea kovasti läpi, mä kun nyt oon vähän tämmönen en-ihan-tavallinen :oops:
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

#430
Ei ole poikaset syntyneet, Ulla on ihan normaali edelleen :huh  Laitoin sille evästä heti, kun tulin näyttelystä ja se tuli niitä hakemaan ja katselemaan ja kuljeksimaan mökistään. Ullahan ei ole mikään sellainen sylihamsu vaan säpäkkä nainen luonteeltaan ja energinen. En nyt oikeen tiiä mitä mun pitäs tehdä sen kanssa, kun se kuitenki käyttäytyy kuten aina :S

Henni

#431
Täälläkin kovasti pidetään peukkuja pystyssä Napelle ja Ullalle. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

mesis

#432
Heti ekaksi täytyi tulla katsomaan, onko Ullasta mitään uutta. Kaikki peukutukset sinne suuntaan.

Mustikkamaan

#433
Onkohan Ulla sit pykännyt ne poikaset kuitenkin, jos se on vain syönyt ne? Jos sillä on vaikka ollut pari mötköä siellä ja ne ovat sitten kuolleina syntyneet.

Jeij, mää pääsen kohta tekemään ensimmäisen jalostustyöhön kuuluvan poikueen. Aiempi (mistä on muuten vieläkin vapaana normaalia + umborousta + valkonauhasta + soopelia, wink wink) meni lemmikkipoikueeksi, kun ei tullutkaan mustia. Nyt siis kiimaa ehtimähän! Äiskänä lk normaali vkkk ja iskänä lk hopeamusta.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#434
^Niin en kyllä kohta keksi enää mitään muutakaan selitystä tuohon Ullan touhuun :S