• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

mesis

#255
Kappas kun minäkin luulin, että rotalla varvas kipeenä. Mietinkin, että miten rotat silleen toisiaan varpaista kiskoo.
Toivotaan, että Siennan varvas pian paranee.

PiiaL

#256
^ Minä muokkasin nyt siihen viestiin Siennan nimen, että jospa se nyt olisi selkeämmin ymmärrettävissä :)

Hessuinen

#257
Mitä useammin mä noita poikasia kurkistelen sitä enemmän olen ihan pihalla niiden mahd. värityksistä. Tää musta kk ei voi olla musta kk, joten oiskohan se sitten normaali kk, vaikka sen turkki näyttääkin vielä tässä vaiheessa ihan mustalta lukuun ottamatta kilpparilaikkuja ja mahanalusta (aikaisemman poikueen normaalit tosin ei olleet missään vaiheessa näin tummia, mutta mikä muukaan kaveri voisi olla). Yksi voisi olla _ehkä_ hopeakyyhkis (ainakin on ps sekä musta sen verran vaalea ettei voisi olla pelkkä kyyhkis), ja toinen ps on paljastunut värimerkilliseksi ja mun ainoa arvaus olisi että se olis sitten ps hopsu tai cinnamon, vaikka ainakin vielä väri on jotenkin "hopeainen". Ja viimeisestä mulla ei ole hajuakaan mikä vois olla, olisin arvellut kyyhkikseksi mutta se ei ole ps.. :c8

Hankalaa kun ei itsellä ole aiemmin ollut poikueissa oikein juuri muuta kuin mustaa (vn/kk/vkkk), normaalia (vn/kk/vkkk) ja keltaista, ei ole mitään mihin verrata. :kieli
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Karvakorvathamsula

#258
Meillä on 12kpl syrkkivauvoja, reilun viikon ikäisiä nakkeja pesässä  :lov värit alkaa jo pikkuhiljaa näkyä ja tässä innolla odottelen, että poikaset alkaisivat ryömiä ulos...  :)

Välillä tuolla pesässä on ihan hiljaista ja välillä kuuluu kunnon huuto...  :huh  Mitenköhän tuo meidän Tytti niitä oikein kasvattaa?  xD
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

Karvakorvathamsula

#259
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Kyllä ne tuppaa kipsuttamaan jo about viikon ikäisinä välillä ulkona (riippuu vähän emostakin), mutta 14 vrk iässä aukiaa pääsääntöisesti silimät.

Okei, kiitos :) Jännityksellä odotellaan karvapalloja pesän ulkopuolelle ... :)
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

Heli

#260
Nyt on meilläkin robovauvoja!  :lov
Mä olen kyllä tosi yllättynyt siitä miten rivakoita nuo laikut on lisääntymään!  :huh Olin oikeasti varautunut siihen, että sitä jälkikasvua saatais odotella, kun robot on muutenkin niin harkitsevia tuon lisääntymisen kanssa. Noh, hyvä kai se on jos näinkin rutsatut elukat on sentäs ahkeria lisääntymään.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Nape

#261
Meillä Lindan poikaset lähti vaan yhtäkkiä kulkemaan pesän ulkopuolella. Olivat 9 vrk :) Yhtäkkiä meidän Markku huus että ÄITI! Lindan vauvat näkyy. Ne kävelee tuolla! En meinannu uskoa kun luulin että narraa mua vaan. No pakkohan oli mennä katsoon niin siellä niitä mönki pitkin terraa. Mahtava hetki oli kyllä :)

Karvakorvathamsula

#262
^ Varmasti!  :D Kyllä meillä äsken lähti yksi pesän ulkopuolelle hiippailemaan ja emä oli vaan rauhassa pesässä, pää vähän ulkona, että näki kyllä. Mä hain jo vähän ruokaakin (riisiä ja raejuustoa) semmosen pakasterasia kannen päälle, että jos sillä poikasella olis nälkä. Ihmeellinen päähänpisto!  xD Kun olin just tullu takas häkin luo, emä oli sillä välin hakenut poikasensa takasin pesään... Laitoin ruuan silti häkkiin ja kaskummaa, emä tuli sen kaiken syömään!  :D  

Kyllä sieltä pesästä kuuluu tosi usein kaikenmoista ääntä, laidasta laitaan... - välillä pientä piipitystä ja välillä kunnon karjuntaa "ÄITI MULLE RUOKAA!!"   :grin Kyllä on aikamoinen vauhti päällä poikasilla... Huhhuh...  :huh
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

Vevve

#263
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Nyt on meilläkin robovauvoja!  :lov
Mä olen kyllä tosi yllättynyt siitä miten rivakoita nuo laikut on lisääntymään!  :huh Olin oikeasti varautunut siihen, että sitä jälkikasvua saatais odotella, kun robot on muutenkin niin harkitsevia tuon lisääntymisen kanssa. Noh, hyvä kai se on jos näinkin rutsatut elukat on sentäs ahkeria lisääntymään.

 :sydan  :sydan
Onks ne laikku-laikku vai laikku-normaali vanhemmista?

MirkkuH

#264
Mullakin kaikki laikut lisääntyivät suht nopsaan.

Vevve

#265
Mulla ei, mutta ne olikin kolmistaan toisen naaraan ja uroksen kanssa.  :S

Heli

#266
Laikku-normaali.
Mun mielestä kannattaa tarkkaan miettiä ylipäänsä tuota laikku-laikku yhdistelmien tekemistä tässä vaiheessa, kun on oletettavaa että ovat todella rutsattuja. Olisi parempi sekoitella niitä vähän muihin linjoihin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

sarilau

#267
Meidän rexi (syrkki) on ehkä raskaana. Kolmas päivä menossa. Yhdistin sen silloin erään musta/ruskean uroksen kanssa. Saa nähdä tuleeko meille vauvoja, ainakin tuleva äiti oli äsken vähän outo. Kauhea kiire oli vaan jonnekin kun päästin sen vapaaksi juoksentelemaan eteisessä..ihan niinkuin se ei olisi itsekään tiennyt menne on menossa.

En ole kauhean tyytyväinen tähän hommaan kun täällä on niin vaikea saada sellaista paria aikaan jolla olisi taustat tiedossa. Tiedän ettei tämäkään pari ole mikään paras mahdollinen, mutta kun on itsellä kova halu saada jotain aikaan..
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

lentsu

#268
Voi kun pääsis jo yhdistelemään, mutta vielä ei noilla ikä riitä, ja haluan näyttelyttääkin ne kaikki ensin. Olin ajatellut astuttaa ilman muuta Poppelin ensin, mutta nyt en vielä ainakaan osaa päättää, kumpaa urosta, Hartsaa vai Kimbleä sille käyttäisin, kun molemmissa on puolensa ja puolensa niin värin kuin turkinpituudenkin suhteen, joten ehkä astutankin sit Taiskan ensin, sillä sen puoliso on aivan varmasti Leevi, se on simppeli pk hopsu x pk hopsu vn yhdistelmä ja sopivat tyypeiltäänkin toisilleen. Taiska on kehittynyt todella hyvin! Meille tullessaan se oli Poppelin rinnalla aika rääpäle, mutta tasoitusta on tullut rutkasti.  :)

Anonymous

#269
Meillä on kans parikin yhdistelmää jo valmiina mietittynä. Ekaks astutan Aleksian uudelleen Fasulla ja seuraavaksi on Vikkanin (lk norre) vuoro ja sulhanen on Chocolate Rain (lks normaali umb.). Sitten kunhan meijän Annabellellä on ikää niin sitten on hänen vuoronsa, sulhasta tarttee vielä miettiä.