• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Gina

#75
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Nyt pitäis olla rauha maassa kun Ulla ei enää paukuta sen häkin luukkua iltakaudet..

Odotas vaan, kohta siellä paukuttaa Linda  xD

Zinde

#76
Meillä syrkki herää 23.00 tai myöhemmin. Mitä pidempään me miehen kanssa valvotaan, sitä myöhempään syrkki tuntuu nukkuvan. Tuoksuvalla ruualla ollaan yritetty herätellä, mutta tuo hamsu ei vaikuta olevan kovinkaan perso ruualle eikä herää ruokien hajuihin. Muutaman kerran olen herättänyt nostamalla mökin pois päältä (mutta näinhän ei ilmeisesti saisi tehdä) ja silloin likka on kärtynen ja yrittää vain päästä takaisin nukkumaan.

Vähän ikävää siinä mielessä, että mulla on tapana mennä nukkumaan 9-10 välillä ja herätä kuudelta. Ei tule hirveästi hamsteria nähtyä ja harvoin se iltalenkillekään sitten pääsee, kun olen aina väärään aikaan hereillä. Eilen jopa heräsin puooli kolmelta yöllä katsomaan hamsteria eikä sitä näkynyt silloinkaan. :| Meillä on ollut vain kääpiöhamstereita ennen ja vaikka nekin on yöeläimiä, niin hereillä niitä kuitenkin näkee päivisinkin.

Olen tässä nyt kovasti pohtinut sitä, että taitaa terraarion sijainnilla olla vaikutus tuohon nukkumiseen? Meillä on kaikki jyrsijät olohuoneessa, joten ehkä se jatkuva äänien kuuluminen tekee sen, että syrkki nukkuu niin pitkään kuin ääniä kuuluu ja tälleen viikonloppuisin syrkki nukkuu hyvinkin myöhään. Gerbiilit taas tuntuu heräävän aina touhuamaan, kun joko minä tai mieheni tullaan huoneeseen.

Mustikkamaan

#77
Huuh, olipas sählinki!

Äsken kuului hamsterin rääkäisy eläinhuoneesta. Tietysti heti pahin skenaario mielessä: hamsteri karussa ja koira kimpussa. Juoksin sinne huutaen "irti!" ja paikallistin huudon, tottakai sen isoimman ja painavimman lasiterraarion taakke: siellä kaksi karkulaista tappelivat keskenänsä! Onneksi koiralla ei siis ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Repäsin äkkiä voimalla terraarion pois edestä, että saan ryökäleet kiinni. Toinen karkulaisista oli Yövilkka, jonka kannen olin laittanut huolimattomasti kiinni kun olin jakanut vihanneksia. Toinen taas Leevi, joka on nähtävästi oppinut avaamaan häkkinsä oven.

Ainakin yksi positiivinen seikka tässä on: salarakkauspoikasia ei ainakaan ole tulossa, kun Yövilkka kaikkea muuta kuin herutti Leeville :D

Leevi oli ihan kriisissä, ei antanut ees mun koskea. Viskasin nopeesti ensteks sit Yövilkan terraansa ja jouduin ottamaan ihan yhden levyn avukseni, minkä avulla sain Leevin kuljetettua häkkiinsä - ja siltikin onnistuin saamaan hampaista! Voi raasua kun tyttö tuolla tavoin kohtelee, että menee poika aivan tolaltaan.

Huh!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Gina

#78
Huh ^  Onneksi ei käynyt pahemmin !  :)

Mä en kyllä ymmärrä miten täällä niin monien hamsterit osaa avata häkkien luukkuja ym  :huh
Mulla on ollut yhteensä 11 hamsteria, ja yksikään ei ole koskaan päässyt karkuun häkistään.
Ja onneksi ei tälllähetkellä oleva Ginakaan osaa tuota temppua, se ois muuten hamsun loppu kun rotat partioi ihan vieressä  :shock:

Nape

#79
^^ onpas siellä ollut äksöniä, huh huh!

Meilläkään ei ole kukaan karannut asumuksista mutta koputan puuta kuitenkin. Vahinkohan ei tule kello kaulassa.

Kyllä on hamsumeteli vähentyny kun Ulla asuu terrassa. Se on tämänkin illan ollut 50% rauhallisempi mitä oli kun asui häkissä.

Piti tulla vielä jatkamaan juttua kun iltalenkitin tuossa hamsuja 8kpl että meni ilta hyvin :D  
Sitten laitoin parille poikaselle jotka näyttelystä jatkavat uusiin koteihin niin kupolit duniin, ai että ne on söpöjä, kun niistä kurkkivat :).
Filipin terraa ehostin myös ja nyt sillä on aika kiva tuo terra. Aluksi tuntu typerältä kun terra on niin korkea mut siellä on nyt toinen kerros melkeen koko terran mitalta ja edelleen ei edes verkkoa tarvi katoksi laittaa.

Mustikkamaan

#80
Gina: 11 hamsteria on jo ihan hyvä otos, mutta meikäläisellä on useamman sadan hamsterin otos (poikasista puhumattakaan) ja siihen sarjaan mahtuu sitten sekä vahinkoja että erittäin nokkelia yksilöitä :D

Mein pari syyrisnaarasta sai eilen isot sirkat. Yritettiin kasvattaa sirkkoja mein hämähäkeille, mut noi pari aikuista pitää niin hirveetä mekkalaa päivät yöt että isäntä kyllästy :D En tiiä ovatko ne sirkkansa syöneet, vai eletäänkö siellä edelleen sulassa sovussa hamsujen ja sirkkojen kesken  :kieli
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Vevve

#81
Perhanan perspurijarobot, meidän Justiina-laikkunaaraalta on syöty häntä!  :evil:

MirkkuH

#82
^voi ei, himputin ötökät :shock:  ...meillä on nyt ollut jonkin aikaa rauhaisaa perspururintamalla: "koputtaa puuta" :teipit

Gina

#83
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Gina: 11 hamsteria on jo ihan hyvä otos, mutta meikäläisellä on useamman sadan hamsterin otos (poikasista puhumattakaan) ja siihen sarjaan mahtuu sitten sekä vahinkoja että erittäin nokkelia yksilöitä :D
No joo   xD

Ken_G

#84
Keskustan Eläinkauppaa Helsingissä olen pitänyt melko hyvänä ja asiantuntevana liikkeenä, mutta niinpä sielläkin oli eilen lähes 3 kuukauden ikäisiä syrkkiuroksia samassa terrassa. Myyjä selitteli, että kyllä ne toimeen tulevat kun on virikkeitä..  :kieli

Nape

#85
^Plaah. Onpa inhottavaa tuollainen. Tuskin sitä syyttä suotta sanotaan että syrkit on erakoita.
Vaikea kyllä uskoa että niin paljon virikkeitä sais laitettua että ne kaikki olis onnellisia siellä keskenään.

jonna

#86
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Gina: 11 hamsteria on jo ihan hyvä otos, mutta meikäläisellä on useamman sadan hamsterin otos (poikasista puhumattakaan) ja siihen sarjaan mahtuu sitten sekä vahinkoja että erittäin nokkelia yksilöitä :D

Mein pari syyrisnaarasta sai eilen isot sirkat. Yritettiin kasvattaa sirkkoja mein hämähäkeille, mut noi pari aikuista pitää niin hirveetä mekkalaa päivät yöt että isäntä kyllästy :D En tiiä ovatko ne sirkkansa syöneet, vai eletäänkö siellä edelleen sulassa sovussa hamsujen ja sirkkojen kesken  :kieli

Meillä on ollut sirkat ihan suurinta herkkua! Kauheella apinanraivolla ne kolmessa sekunnissa teurastaa ja syö sirkkansa  :D Ei puhettakaan että voisi sormista tarjota, noi syrkit ampuu sellasella vauhdilla kiinni niihin että sormet on vaarassa.

Mulla on nykyään syrkkien häkit ja luukut kiinni koiranlukoilla ja/tai rautalangalla ettei ne livistä  xD  Liukuovellisesta hamsukaapistakin ne tuli ulos vaikka ovi oli niin jäykkä että sitä sai tosissaan itse kiskoa auki, mutta silti noi pienet ötökät punnersi sen tuosta vaan auki jos sattui olemaan karkumatka mielessä.

Mustikkamaan

#87
Meillä Game Over söi sirkkansa, Yövilkan sirkka sirittää vielä onnellisena että joskos kumppania olis lähimain. Kelasin tänään tarjota sen sirkan Gingerille - tää rouva ainakin vetäs kastemadon kerran semmosella tapporaivolla et eiköhän toi sirkkakin pääse hengiltä :D Tai siis mähän en niihin sirkkoihin koske, son isännän heiniä. Ei sekään niihin käsin koske (purevat ikävästi), mut tommosella kipolla heittelee ennenkö saahaan ne isot "pinsetit".
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sirpa

#88
Te annatte noita sirkkoja elävänä? Voi vitsit, en osannut kuvitellakaan että hamsterit olisivat saalistavia petoeläimiä  xD Tosin kun itse katselee millä vauhdilla ja innolla meillä molemmat hamsut syövät lihansa, niin en kyllä ihmettelekään.

Nape

#89
:upmfh:  :yak:  Mä en kestä teidän ötökkäpuheita xD Pitiki mennä lukeen ne :haha