Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

lentsu

Kaikkea voi sattua kaikkien kanssa. Mun viimeiset campsyt menivät niin, että löysin yhtenä aamuna toisen puoliksi syötynä. Tosin sillä syödyllä oli ollut paheneva sokeritauti, niin en saa koskaan tietää, tappoiko toinen sen vai söikö vasta kaverin kuoltua.  :|  Kyseessä kaksi urosta, joilla oli ollut pientä nahinaa muttei mitään puremia.

Silloin meni innostus campsyihin sitten siinä.

Noi robot ovat olleet toistaiseksi sopuisia. Mutta vastahan ne tuli. Tosin ne ainokaiset robot, jotka olleet aikaisemmin, elivät urokset keskenään noin 3-vuotiaiksi ilman ainokaistakaan riitaa. Tosin se oli sitä aikaa ja nyt on nyt.

Veda

Meillä on noita cämpsyjä ja robojakin tällä hetkellä ja tämän otannan perusteella cämpellit ovat tulleet paremmin toimeen keskenään. Vanhimmat cämpsypojat täyttävät pian kaksi vuotta enkä ole koskaan nähnyt niiden nujakoivan keskenään. Kaikki robot elävät meillä erakkoina koska eivät tulleet toimeen keskenään  :(

Nape

No niin tulipa siivottua tälle päivälle. Lissun terran siivosin jo päivällä, mutta Filipin, Lillanin Riston, Lindan ja Ullan siivosin nyt iltasella ja päästin kaikkia syrkkejä iltalenkille. Paitsi tuota mun uusinta tulokasta Juutia en päästänyt; se oli vähän säikähtäneenä uuteen kotiin saapumisesta. Sille tietysti laitoin dunan valmiiksi, kerranki sain dunan jotenki mun mielestä kivasti sisustettua :)
Lisäks värkkäsin Lissulle sellaisen tornipömpelin käsipelillä sahaten vanerista ja pikku nauloilla naputtelin palaset yhteen. Siitä tuli hieman liian korkea, mut täytyy huomenna katsoa josko saisin madallettua sitä hieman.
Oon ihan liekeissä, kun näillä näkymin lauantaina saan tuon Ullan ison häkin tilalle 100x50x30 liukuoviterran :yes:  Sit kylläkin Ulla muuttaa tuohon 100x40 terraan mikä on nyt Lissulla ja Lissu saa mennä siihen liukuoviterraan. Syy ihan se, että 30cm korkeaan terraan ei mahdu Ullan iso 30cm juoksari joka on jalustan kans aika korkea.
Kaiken kruunaa se, että yläkerran naapurin tuparisynttäreillä mä tutustuin hänen kaveriin, joka harrastaa akvaarioita, niin hältä on vapautumassa jalustallinen 100x40x40 akva ja se on mulle varattu halvalla  :pileet:
Sit Pena haki tänään mun huutislöydön elikkä sellasen 16cm metalliverkkojuoksupyörän 3:lla eurolla tuolle Gunvald-talvikolle ja siis se pyörä oli ku uusi, ei mitään käytön jälkiä! Oisin voinu enemmänki siitä pulittaa.
Tällä hetkellä mä siis oon oikeen tyytyväinen meidän hamsujen tilanteeseen, vain Foordirobolta puuttuu kaveri ja eiköhän sekin tilanne tässä jossain vaiheessa korjaannu :) .

Ana

Oi söpöä Aisha oli tässä lukemassa foorumia kanssani niin se tyhjensi mulle pussinsa :D

Hmm...vähän kummallekin tulee kannatusta. Kun haluaisin kovasti kokeilla joskus tulevaisuudessa Cämpysyjä ja/tai roboja. Kaverini tosin ottaa kesällä roboja, niin voisi sitten ainakin tutustua niihin miten tykkään niiden luonteesta.

spellcaster

Höh, mä oisin ostanu yhen tornivirityksen Chilille mutta se on just ja just ettei mahdu tuohon dunaan korekutensa puolesta  :x  :(
Mut muuten meinasin huomenna ajella tonne Eläinkeskukseen katteleen mitä kivaa sieltä löytyis, on meinaan kivemmat hinnat kuin jossain Faunattaressa...

Yadell

Lainaus käyttäjältä: "Ana"Sitten olen nyt aivan vasta rakastunut tuohon hopeanväriseen? syyrialaiseen. Kerrassaan kaunisväri. (lentsun avassa sen värinen) Onhan syrkeillä muitakin hienoja värejä, mutta jotekin tuo sytyttää :D Olisihan se mukavaa varmasti kokeilla joskus syrkkiäkin.

Se on hopeanharmaa. :)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

S.D.G.

UUUIII, nyt se sitten kävi, meillä kokeillaan viimein syyrialaiselämää!!! Tää on aivan historiallinen tapahtuma, kun oon ollut niin piintynyt kääpiöihminen, reilut 8 vuotta oli pelkkiä talvikoita ja sit tuli pari roboa. Ja nyt meille sitten tulee huomenna Wiidiiltä lyhytkarvainen ruoste naaras.  :lov  Saankohan ens yönä nukuttua? Toivottavasti ei mee huomenna ihan kippo nurin, kun samalle päivälle ajoittuu sekä erittäin odotettu keikka että ensimmäinen syyrialainen.  :haha

Kuinkahan ois eri lailla asiat, jos silloin Reporangassa elokuussa 2002 ei oiskaan ollut pientä valkoista talvikkopoikaa vaan joku syrkinrötkäle?  :P
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

wiidii

Minä olen ihan innoissani kun pistin herneitä itämään ja tuolla ne puskee mullasta ylöspäin. Tampereen reissulla poikaset saikin jo vähän maistella herkkuja kun Maukun äiti oli niitä versoillut ja nyt odotan että pääsee muutkin vähän herkuttelemaan. Oon maailman huonoin puutarhuri niin on ihan ihme että tuollainen pysyy hengissä. On meillä yksi kaktuskin kyllä, mutta eihän sitä lasketa, ei se edes tarvitse vettä.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Nape

Kiitti Vevve:)

mesis

Lainaus käyttäjältä: "Minttu"Kai tänne yleiseen voi rorboistakin laittaa, elikkä mitäs mieltä ootte tästä?

//http://werf0.nn.fi/kuvat/Pojat/IMG_6925.JPG/_small.jpg

Todennäkösesti veljeksillä tuli enemmän erimielisyyksiä kun aikasemin ja nyt asuvat erillään. Poika ei aristele sitä yhtään mut näyttää kyllä aika pahalta.

Pitäskö tota käydä jossain näyttämässä vai paraneeko ihan itsekseen/jollain kotihoidolla?
Mitenkä tämä kaveri jakselee?  :)

spellcaster

Tuo meidän Chili-neiti on ihan hassu. Se sai eilen dunaansa uuden hienon kiipeilytelineen ja oli siitä ihan innoissaan. Koko illan se vaan kiiipesi sille ja takaisin alas, välillä pysähtyi ihmettelemään menoa sinne telineen huipulle. On ollut ilmeisesti ihan tohkeissaan uudesta sisustuselementistään koska ei ollut yön aikana kiikuttanut puhtaaseen pesälaatikkoonsa kaikkia papereita jotka häkkiin nakkasin. Siellä se rojotti parin paperin päällä kun aamulla kömmin keittiöön keittelemään kahvia. Hetken metelöityäni neiti kömpi laatikostaan hieman närkästyneenä ja kävi sullomassa posket täyteen sitä paperia ja on nyt tilkinnyt niillä ittensä tiukasti pesälaatikon nurkkaan  :haha

Mrk

Hihi, tänään aamulla sai taas naureskella talvikkolapselle. Yksi neliviikkoisista poikasista oli nukahtanut pajusillan päälle, en tarkemmin nähnyt missä asennossa se oli, koska siinä päällä oli vielä pahvi hökkeli, mutta poikanen näki niin eläväistä unta, että se mötkähti selkä edellä pajusillalta alas puruihin (n. 8cm pudotus). Olin silleen että mitä hitsiä, kaveri lentää selkä edellä jostain eikä herää, vaan jää jatkamaan uniaa puruihin maha ja tassut taivasta kohti. Siinä se vaan nukkui sikeästi. Uni oli ilmeisesti niin jännä ettei pystynyt jättämään kesken, tassut vaan huitoi vielä siinä selällään maatessa. Siskonsakin mielestä keskellä puruja selällään tirsoja vetelevässä talvikossa oli jotain epäilyttää, ja se kävikin sitten vihdoin herättämässä sisaruksensa menemällä sen päälle. :haha

lentsu

Meillä taitaa Taiska olla tiineenä, kun se ei enää jaksa ponnistaa dunan tasolle ilman siltaa. Masu painaa!  :D Tänään sillä onkin edessä muutto tuohon isoimpaan terraan. Täytyy vähän siirrellä noita, Poppeli Hartsan terraan, Hartsa Filippan terraan ja eilen jo Filippa muuttikin tyhjillään olleeseen dunaan. Poppelia ei oikein voi laittaa dunaan, kun se on niin iso ja energinen hamsteri ja tottunut tohon 100 x 50 cm terraan mikä menee nyt Taiskalle ja toivotulle jälkikasvulle.

S.D.G.

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"^Hihi, sitten tää neiti paljastuukin joksikin kauheasti riiviöksi etkä enää kuunaan ikinä halua yhtäkään syrkkiä.  XD  No ei vaineskaan, ihan ihana tytteli toi on.  :sydan

:haha Ei, kyllä tää vaikuttaa aivan ihastuttavalta. Tyttelillä oli vaiheikas yö, mutta hyvin se jaksoi; ensiksi se vietti alkuillan isäni hoivissa ja sitten kotimatkalla sitä paapottiin koko porukalla. Kotona Keski-Suomessa me oltiin vasta viideltä aamulla, enkä sittenkään meinannut malttaa mennä nukkumaan kun piti vaan ihastella sen puuhia  xD  Nyt vain ainoa huono puoli on, että sen pitää antaa nukkua, kun kaikki haluaisivat vaan pallotella sitä  :D
Kyllä mä taidan olla myyty :)