• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Markka

#390
Eilen siivosin Bellan terran kokonaan.
Toi terra on ollu Bellalla ainaki 3kk aika varmasti enemmänkin enkä oo kertakaan ennen siivonnu muuta kuin pissanurkkaa :)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

norppis

#391
Cooperin asumus, sisustus kesken, löysin terran/vanhan akvaarion huuto.netistä 20 euroa.  ;) Lisää tulee erilaisia virikkeitä tuonne, Zooplussan pakettia odotellessa. Tänään ehdin onneksi väsätä pikkuiselle väännettävän pajusillan, näkyy kuvasta.

125cm x 40cm

Näyttää jotenki pieneltä kuvissa vaikka tuo on mielestäni aika iso.  :shock: Juoksupyöräki jääny pois kuvasta.

MirkkuH

#392
^onpas kodikas :)  ...tonne mä haluisin hamsterina muuttaa asumaan :P

Saana

#393
Norppis, minkä hamsun haluat meiltä asumaan teille? :angel :D

metsku

#394
^Laittaisin vähän enemmän purua. Luin tutkimuksen jossa osoitettiin selvästi syyrialaisten häiriökäyttäytymisen vähenevän purukerroksen syvyyden vuoksi. Tosin kotioloissa ei sellaisia kerroksia voi käyttää (minimi 40cm tutkimuksen mukaan) mutta itse olen tutkimuksen luettuani lisännyt purujen määrää roimasti. Haittana kuitenkin on se, että hamsteria ei näy sitten enää ollenkaan. Itselläni on alle 10cm tästä syystä mutta silti enemmän kun ennen.

norppis

#395
MirkkuH: Kiitos.  xD

Saana: Haha, Cooper ei varmaan ilahtuis vieraista.  ;)

metsku: Täytyy siis lisäillä puruja. No ei se sinänsä haittaa vaikka en näkisikään hamsua, en ole sitä päivisin oikein ikinä nähnytkään.  xD  Sen verran suojaisan nukkumiskopperon sille tein.

Anonymous

#396
Ei mun hamsuihin ole vaikuttannut purujen määrä ja mulla menis aivan sikana purua jos alkaisin käyttään kaikilla sellassia määriä. :shock:

lentsu

#397
Laitatko linkin tutkimukseen? Olisi kiinnostava nähdä kuka on tutkinut, miten ja mitä kaikkea muuta ilmeni? Kuulostaa kyllä arkikokemuksen perusteella aika epätodennäköiseltä.

Markka

#398
Bellan terrassa (100x40) on 4kg purua.
Mun mielestä se on vähän, mut äidin mielestä ei.
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Mustikkamaan

#399
Lainaus käyttäjältä: "lentsu"Laitatko linkin tutkimukseen? Olisi kiinnostava nähdä kuka on tutkinut, miten ja mitä kaikkea muuta ilmeni? Kuulostaa kyllä arkikokemuksen perusteella aika epätodennäköiseltä.

Mua kans kiinnostaa. Periaatteessa ihan loogista, mutta ite oon kokenu että suurin osa hamstereista autuaan onnellisina tepastelee vaan sen purukasan littanaksi eikä anna vihiäkään siitä, että olis intoa kaivautua purun syövereihin. On niitä kaivautujiakin, mut yllättävän harvassa.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

#400
Mun mielestä tuossa oleellista on, puhuttiinko tutkimuksessa tyhjästä tilasta? Nimittäin jos ei siellä muuta ole kuin se purukasa, tietysti ohut purukerros aiheuttaa häiriökäyttäytymistä, kun hamsteri ei pääse piiloon, ei voi liikkua käytävissä yms. mikä on sille luontaista. Mutta jos puhutaan terrasta, jossa on useampia putkia, laatikoita, mökkejä, piilopaikkoja, heinäkasoja ym. en nyt ihan snaijaa mitä lisää se purukasa siihen vielä toisi, koska mun havaintojen mukaan syrkit ei kauheasti kaivele, jos niillä on muuta kautta suojaa. Avarassa tilassa ne toki haluavat koloihin - siis putkiin, mökkeihin yms. ja jos niitä ei ole, luomusti semmonen tehdään käytävällä kuivikkeisiin.

Mustikkamaan

#401
Lainaus käyttäjältä: "lentsu"koska mun havaintojen mukaan syrkit ei kauheasti kaivele, jos niillä on muuta kautta suojaa.

Iksäktli.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Mrk

#402
^Samoilla linjoilla. Tosin en ole käytännössä koskaan testannu yli 10cm purukerrosta syyrialaisilla. Roboilla meillä kävi niin että kun laitoin tyttö kolmikon korkeaan terraan jossa oli purua n. 20cm, meni ainakin yli viikko ennen kuin ne tajusivat alkaa kaivamaan. :D Sen jälkeen siitä tuli kyllä niiden lempipuuhaa ja kieltämättä oli aika kiva katsella kun ne päivisinkin aherteli tunneleidensa kimpussa. :) Mutta tämä siis roboilla.

lentsu

#403
Robot kaivelee mun mielestä muutenkin enemmän. Purua lentää kaaressa ritiläosan läpi.  :D  :kieli

mirauh

#404
Eilisen siivouspäivän jäljiltä.
Bilbon terraario


Venicen terraario
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta