• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia hamsupoikueista

Aloittaja Saana, 27.06.07 - klo:22:17

« edellinen - seuraava »

Maikkis

#390
^Kumpaa sukupuolta poikanen on? Mietin tuota musta vkkk:n mahdolliuutta. Kuvasta ei niin hyvin näe. Pohjalla on joka tapauksessa ainakin musta, koska molemmat vanhemmat ovat perusväriltään mustia. (creme selittyy sillä, että creme peittää mustan). Eli poikanen on perusväriltään musta tai joku mustan sukulaisvärinen. Onko silmät punaiset? Jos on niin sitten se voisi olla kyyhkynharmaa?

Niin ja ei voi olla satiini ellei jompi kumpi vanhemmista ole satiini. Poikasen turkki taitaa muuten vaan kiillellä :)

Minski

#391
KaisaM: Mun mielestä toi tummempi vois olla ihan vaikka keltainen musta, tällä näytöllä menis sellasesta ihan hyvin ja vanhempien värienkin mukaan vois hyvin mahdollista olla. Eikös emo ollu musta valkokirjokilpikonna ja isä musta laikukas ?

Onko toi vaalea ihan varmasti creme ? Onko sillä minkä väriset silmät ? Mä vaan mietin, että voisko olla hunaja-kyyhkynharmaa miteskään... Niitä tuntuu syntyvän niin eri sävysinä, että jotkut on poikasina vähän tollasia cremen sävysiä, esmes meiän Nathaniel oli tän sävynen lapsena (ylimmäinen poikasista, kun sitten taas Onella oli ihan eri sävynen (alin poikasista).
Hamsteriton tätä nykyä

marlena

#392
Madeleinen poikaset onkin jo isoja:


Susa-Erma´s Syyrialaiset ja Venäjänkääpiöt: Talvikot ja Campbellit
Asumme Tampereella! 040-5839435  
http://susaermas.suntuubi.com/

KaisaM.

#393
Itsekin olen miettinyt sitä kyyhkynharmaata, emolla ja isällä on mustat silmät mutta jossakin valossa isän silmät taas ovat ihan punaiset. Että Nemo ainakin kantaa sitä. Mutta sukupuolesta en tosiaan ole ihan varma, mun silmään näyttäisi pojalta mutta välillä väri näyttää kilpparilta.

Minski: En kyllä osaa sanoa siitä hunaja-kyyhkynharmaasta, mulle tuollainen keltainen taitaa olla aina creme.  :oops:  Mutta tutkimpa asiaa enempi jos se olisikin. Mutta tästä yhdistelmästä siis mahdollinen? Musta vkkk x musta laikukas?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Maikkis

#394
^ Kummankaan vanhemman ei tarvitse olla punasilmäinen, jotta poikanen olisi, sillä ps periytyy resesiivisesti. (Hamsusta ei ulkoapäin näe mitä se kantaa geneettisesti) Hunajakyyhkynharmaa on myös mahdollinen tuosta yhdistelmästä, koska emo on vkkk. Pelkkä keltainen tuo vaalea ei voi olla, koska poikasilla on pohjalla musta, eli ne voi olla vain mustan sukuisia värejä (musta, kyyhkynharmaa, hunajakyyhkynharmaa, keltainenmusta).

Katsoin kotisivuiltasi poikaspäiväkirjasta poikasista nakkikuvan. Siinä ainakin oli punasimäinen poikanen?

Hunaja-kyyhkynharmaa ja keltainen musta voivat olla vain uroksia tuossa yhdistelmässä.

__________________

Taas marlenalla on tuollaisia söpöläisiä  :sydan

KaisaM.

#395
Joo on siellä joku punasilmäinen, mutta yksihän niistä sitten vielä hävisi niin ei tiedä mikä. Mutta mistä sitten tiedän jos tuo poitsu on hunaja-kyyhkynharmaa vn? Vähän kyllä veikkaan sille punaisia silmiä, mutta minä olisi sen sanonut heti ps creme vn:ksi.  :oops:  Ja veikkaisin tuota toista myös pojaksi, ja mustasilmäiseksi, eli jos se olisi kemu laikukas. Mutta pitää taas odottaa että ne kasvavat. Toi laikku vois jäädä kotiin.  :lov
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

KaisaM.

#396
Noniin, kuvailin ja katselin. Minusta molemmat ovat poikia. Ja laikukas näyttää luonnonvalossa ihan harmaalta, hopeiselta. Välillä kuitenkin ruskealta ja välillä melkeimpä kilpparilta.  xD  Mutta kuvia:








Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minski

#397
Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Joo on siellä joku punasilmäinen, mutta yksihän niistä sitten vielä hävisi niin ei tiedä mikä. Mutta mistä sitten tiedän jos tuo poitsu on hunaja-kyyhkynharmaa vn? Vähän kyllä veikkaan sille punaisia silmiä, mutta minä olisi sen sanonut heti ps creme vn:ksi.  :oops:
No jos sillä vaaleammalla on punaiset silmät niin sanoisin, että sen väri on hunaja-kyyhkynharmaa, koska se on paljon todennäköisempää kuin, että se olisi creme; molemmat vanhemmat kun ovat mustia niin poikasetkin ovat jollakin tapaa mustia, joten silloin todennäkösimmät vaihtoehdot noiden poikasten väreiksi olis nuo keltainen musta ja hunaja-kyyhkynharmaa, joita tuossa yllä ehdotin.

Ja noiden uudempien kuvien perusteella näyttäis ihan keltaiselta mustalta ja hunaja-kyyhkynharmaalta. Mun mielestä toi keltainen musta ei kyllä oo laikukas vaan valkonauhainen, tai ainakaan sillä ei oo naamassa mitään valkoista piirtoa kuten yleensä laikukkailla.

Lainaus käyttäjältä: "marlena"Madeleinen poikaset onkin jo isoja:
http://www.vihervaaran.tarinoi.net/file ... 1_orig.jpg
Voi ihanuuksia :lov
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#398
Aivan, no onhan se sitten varmaan hunaja-kyyhkynharmaa.  :)  Toivotaan vielä että olisi ne punaiset silmät.  :) Ai vaikka se on noin laikukas niin nauhallinen... Ettei laikukas nauhallinen? Mutta kiitos selvennyksistä, nämä värit oli taas niin ihmeelliset.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Sundae

#399
Kyllä tuo toinenkin on  minun silmään valkonauhainen, nauha vain on levinnyt ja siksi takaosa on tuollainen vähän laikukkaan oloinen. Laikukkailla on muuten lähes poikkeuksetta otsapiirto.

Ymmärsinkö oikein, että vanhemmat ovat musta laikku ja musta vkkk? Siinä tapauksessa kaikki poikaset olisivat jollain tavalla mustia, ts. tuo vaaleampi on joko tosi crememäinen kemu tai sitten kemu-creme :teipit, tai toki mahdollista on, että se on "aaee"-creme (creme peittää mustan).

Tuo tummempi siis olisi näillä päättelyillä todennäköisesti kemu vn, jos se on mustasilmäinen. Onko sulla tarkoitus käyttää jompaa kumpaa näistä mahdollisesti jalostukseen myöhemmin?

edit/ Minski ehtikin väliin tuumailemaan samoja.  ;)

Minski

#400
Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Ai vaikka se on noin laikukas niin nauhallinen... Ettei laikukas nauhallinen? Mutta kiitos selvennyksistä, nämä värit oli taas niin ihmeelliset.  :D
Mun mielestä sillä on vaan nauha vähän repaleinen/levinnyt :)

Lainaus käyttäjältä: "Sundae"tuo vaaleampi on joko tosi crememäinen kemu tai sitten kemu-creme :teipit, tai toki mahdollista on, että se on "aaee"-creme (creme peittää mustan).
Miksei se voisi olla hunaja-kyyhkynharmaa ?
Minusta sillä on punaiset silmätkin... Mä pitäydyn kyllä omassa veikkauksessani :D
Hamsteriton tätä nykyä

Sundae

#401
In case se on ms. Jos on tosiaan ps, niin sitten listaan toki punasilmäiset versiot edellisistä.

Kävin lukemassa nuo aiemmat viestit. Taidat olla hyvinkin oikeilla jäljillä Minski, lienee todennäköisempää, että on vaalea hu-ky, jos on ps, kun ei ole cremeä ihan lähisuvussa. (Mulla oli jotenkin käsitys, että noidenkin takana on cremeä...)

KaisaM.

#402
Jep, no mun on parempi olla hiljaa sen aikaa että ne kasvavat vähän ja avaavat silmänsä.  :D  Itse kun en yhtään odottanut mitään hunaja-kyyhkynharmaata.  :huh  Mutta laittelen kuvia taas kun kasvavat.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

KaisaM.

#403
Noniin, Sypyn poikasilla on silmät auki ja harmaalla on mustat silmät ja toisella punaiset.

Mutta tämä harmaa, se siis tosiaan on oikein hopeaisen harmaa mutta ei hopeanharmaa koska ei mitään poskimerkkejä. Voiko se muka olla kemu kun se on ihan höperön värinen? Kuvat ei paljoa sano mutta juu.



Sitten, tämä toinen on siis punasilmäinen, olisko se siis hunaja-kyyhkynharmaa vn? Sen nauha on katkeamaton ja aika jees.  :)


Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minnaw

#404
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/